حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 24 با تراشه اسنپدراگون بدون نسخه اگزینوس معرفی خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

شایعات حاکی از آن است که سامسونگ درحال کار بر روی یک چیپست جدید اگزینوس با هسته‌های اختصاصی ARM است؛ اما حتی اگر این تراشه در بالاترین سطح بازار نیز جای گیرد، سری پرچمدار گلکسی اس 24 آینده کماکان به‌طور انحصاری از تراشه اسنپدراگون کوالکام بدون مدلی شامل اگزینوس عرضه خواهند شد.

تراشه اسنپدراگون گلکسی اس 24

به‌گفته‌ی یک منبع مطلع، پرچمداران گلکسی S24 در هیچ کجای دنیا از تراشه جدید Exynos استفاده نخواهند کرد. درنتیجه، گلکسی اس 24 باید شبیه به سری اس 23 باشد زیرا ممکن است منحصراً از چیپست‌های کوالکام، احتمالاً اسنپدراگون 8 نسل 3، قدرت خود را تأمین کند.

طبق شایعات قبلی، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 آینده ممکن است دارای معماری هسته پردازشی 1 + 5 + 2 شامل یک هسته قدرتمند Cortex-X4 با فرکانس تا 3.75 گیگاهرتز، پنج هسته Cortex-A720 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز باشد.

تراشه اسنپدراگون گلکسی اس 24

تراشه اسنپدراگون گلکسی اس 24

سری گلکسی S23 سامسونگ برای اولین بار تنها با تراشه اسنپدراگون عرضه شد و دوگانه مدل‌های اسنپدراگون و اگزینوس را شکست. ازطریق همکاری جدید با کوالکام، سامسونگ تصمیم گرفت تنها یک نسخه تراشه در پرچمدار خود را در سراسر جهان عرضه کند. این همکاری مزایای خود را داشت، زیرا گوشی‌های گلکسی S23 تنها گوشی‌هایی در جهان هستند که نسخه‌های اورکلاک‌شده «for Galaxy» برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را دارند که فرکانس CPU و GPU اولیه بالاتری را به‌همراه دارد.

این احتمال وجود دارد که اگر این همکاری ادامه پیدا کند و گلکسی اس 24 منحصراً از چیپست اسنپدراگون استفاده کند، برای برتری بیشتر از رقبای سامسونگ، این مدل نیز اورکلاک شود. انتظار می‌رود غول فناوری کره‌ای گلکسی اس 24 را در اوایل سال 2024 معرفی کند، بنابراین زمان زیادی برای تغییر مشخصات باقی مانده است.

نظر شما درباره احتمال معرفی سری گلکسی اس 24 تنها در یک مدل با تراشه Snapdragon مشابه خانواده گلکسی اس 23 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی