حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازگشت تراشه اگزینوس در سری گلکسی S25 با یک پردازنده جدید و انحصاری

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ، شایعات

اگر اهل پیگیری اخبار دنیای فناوری باشید، بی شک می‌دانید که سامسونگ گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی خود را به دو نسخه از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام و اگزینوس خود مجهز می‌کند. گویا این رویه برای سری گلکسی S23 تکرار نخواهد شد و باید شاهد بازگشت تراشه اگزینوس در سری گلکسی S25 با یک پردازنده جدید و انحصاری. با ترنجی همراه شوید.

بازگشت تراشه اگزینوس در سری گلکسی S25 با یک پردازنده جدید و انحصاری

سامسونگ در چند سال اخیر تمام تلاش خود را کرد تا چیپست اگزینوس خود را به سمت پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر هدایت کند. در حالی که این کار در بخش‌های پایین‌رده و میان‌رده آسان بود، اما در بخش پرچمدار بسیار سخت و دشوار شد. بسیاری از کاربران، از این که این شرکت برای برخی از نسخه‌های گلکسی از تراشه اسنپدراگون و برای برخی دیگر از تراشه اگزینوس استفاده می‌کرد، راضی نبودند. در واقع تفاوت بین اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰، نگرانی‌ها را برانگیخت و باعث ناراضی شدن کاربران شد.

اکنون، گویا این شرکت دیگر تراشه Exynos 2300 جدید را با سری گلکسی S23 عرضه نمی‌کند و کوالکام تایید کرده است که تمامی نسخه‌های گلکسی S23 از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره‌مند خواهند شد. سامسونگ مشکلاتی با اگزینوس ۲۲۰۰ داشت و مجبور شد دستگاه‌های سری گلکسی S22 مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را به بازارهایی بیشتر از آنچه که برنامه ریزی شده بود، گسترش دهد. اکنون، برای سری گلکسی S23 تنها نسخه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ وجود خواهد داشت.

بازگشت تراشه اگزینوس در سری گلکسی S25

فرض اصلی بر این است که خود سامسونگ از این موضوع راضی نیست و هیچ نوع اطلاعات رسمی در این زمینه ارائه نکرده است. اگر کوالکام این واقعیت را تایید نمی‌کرد، ما همچنان در حال حدس و گمان بودیم. همچنین باید گفت که هیچ چیز این واقعیت را تغییر نخواهد داد و گوشی‌هایی که قبلا در Geekbench با تراشه جدید عبور کرده بودند تایید کننده این موضوع است و در نهایت این شرکت کره‌ای مجبور شد سرنوشت چیپست اگزینوس را بپذیرد و فعلا برنامه‌های خود را متوقف کند. اما با این حال سامسونگ تسلیم نشده است و احتمالا قصد دارد تراشه اگزینوس را با نام تجاری جدیدی در آینده بازگرداند.

چیپست اگزینوس با یک پردازنده سفارشی جدید در سری GALAXY S25 بازخواهد گشت
به گفته GizChina، در سال‌های اخیر، سامسونگ تراشه‌های اگزینوس را به سیستم LSI سامسونگ واگذار کرد. این یک نهاد مجزا از بخش Samsung MX (Mobile eXperience) است و اکنون، این برند در حال ایجاد یک تیم توسعه چیپست AP جدید در بخش تلفن همراه است. این تیم توسط معاون اجرایی Choi Won-Joon رهبری خواهد شد که در سال ۲۰۱۶ به سامسونگ پیوست و تجربه کار در شرکت کوالکام را نیز دارد. طبق گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد اولین پردازنده سفارشی و انحصاری را با سری Galaxy S25 در سال ۲۰۲۵ ارائه کند.

در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای برای چیپست‌های پرچمدار اگزینوس در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ وجود ندارد. در واقع زمان زیادی برای این شرکت وجود دارد که روی یک تراشه خوب و عالی کار کند. دو سال آینده به عنوان یک وقفه، خوب عمل خواهد کرد که در آن این شرکت قادر خواهد بود در استراتژی‌ها تجدید نظر کند و سخت‌افزار جدیدی توسعه دهد. در واقع، سامسونگ در یادگیری از اشتباهات خود بسیار خوب عمل می‌کند. نظر شما کاربران ترنجی درباره بازگشت تراشه اگزینوس در سری گلکسی S25 با پردازنده جدید و قدرتمند چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان