حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی اسنپدراگون 7 نسل 2 کوالکام مشخص شد: 26 اسفند 1401

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | کوالکام

کوالکام به‌تازگی و با انتشار یک پوستر رسمی اعلام کرده که یک رویداد را برای تاریخ 17 مارس/26 اسفند برنامه‌ریزی کرده است. انتظار می‌رود این شرکت آمریکایی چیپست جدیدی از سری اسنپدراگون 7 را معرفی کند که احتمالاً Snapdragon 7 Gen 2 خواهد بود، زیرا نسل اول این تراشه در بهار 2022 وارد بازار شد.

تاریخ معرفی اسنپدراگون 7 نسل 2 کوالکام

نام رسمی تراشه جدید هنوز تأیید نشده است و برخی شایعات حاکی از آن است که ممکن است نام نهایی آن اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 باشد، اما با توجه به اینکه نسل اول اسنپدراگون 7 در بهار سال گذشته عرضه شد، انتظار می‌رود چیپست جدید به‌عنوان Snapdragon 7 Gen 2 رونمایی شود.

اطلاعات کمی در مورد این چیپست جدید وجود دارد، اما طبق یکی از لیست‌های Geekbench فاش‌شده، چیپست اسنپدراگون SM7475 دارای یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 2.92 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Corteesx51 است. یکی از افشاگران نیز ادعا کرده که پردازنده گرافیکی Adreno 725 با فرکانس 580 هرتز برای این تراشه درنظر گرفته شده است.

اگر همه اطلاعات درست باشد، این اولین باری است که کوالکام از یک هسته قدرتمند Cortex-X2 بر روی یک چیپست میان‌رده استفاده می‌کند. گفته می‌شود این پلتفرم توسط TSMC و براساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است.

تاریخ معرفی اسنپدراگون 7 نسل 2 کوالکام

تاریخ معرفی اسنپدراگون 7 نسل 2 کوالکام

مشخصات مذکور بسیار مشابه چیپست Snapdragon 8+ Gen 1 است. همان‌طور که دیروز نیز در خبری به آن اشاره کردیم، چیپست میان‌رده جدید SM7475 ممکن است نسخه آندرکلاک‌شده این تراشه باشد. با‌این‌حال، هنوز هیچ تأیید رسمی پیرامون این موضوع وجود ندارد.

امتیازات Geekbench همچنین نشان می‌دهند که عملکرد این تراشه بالاتر از Dimensity 8200 و قابل‌مقایسه با چیپست‌های Dimensity 9000 و Snapdragon 8+ Gen1 است.

برخی منابع همچنین گزارش داده‌اند که همین چیپست قدرت Redmi Note 12 Turbo آینده را تأمین می‌کند و همان گوشی هوشمند با نام پوکو F5 در بازار جهانی عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره معرفی اسنپدراگون 7 نسل 2 کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی