حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکست شیائومی از اپل در بازار موبایل آسیا طی ماه گذشته میلادی

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

معمولا برای سنجش عملکرد برندها باید حداقل عملکرد یک‌ساله آن‌ها را بررسی کرد. با این حال آمارهای ماهانه و سه ماهانه می‌توانند تلنگرهای مهمی باشند. برای مثال شکست شیائومی از اپل در بازار موبایل آسیا طی ماه گذشته میلادی می‌تواند کاملا قابل توجه باشد.

شکست شیائومی از اپل در آسیا

آسیا بازار بسیار مهمی برای صنعت گوشی‌های هوشمند است، زیرا شامل بزرگ‌ترین بازارهای گوشی‌های هوشمند یعنی چین و هند می‌شود. این ۲ بازار با نزدیک به ۳ میلیارد مشتری بالقوه هدف مهمی برای برندهای فعال در این بازار هستند.

اخیرا StatCounter توسط Global Stats داده‌های خود را در مورد سهم برندهای موبایل در آسیا برای ماه دوم سال 2023 (فوریه) منتشر کرد. بر اساس این داده‌ها، اپل توانست شیائومی را به عنوان دومین برند محبوب گوشی‌های هوشمند در آسیا پشت سر بگذارد و پشت سر سامسونگ قرار بگیرد.

داده ها نشان می دهد که سهم برندهای مختلف طی ماه مذکور در بازار موبایل آسیا به قرار زیر است:

  1. ۱- سامسونگ ۲۲.۲۵ درصد
  2. ۲- اپل ۱۷.۱۵ درصد
  3. ۳- شیائومی با ۱۶.۱۹ درصد
  4. ۴- اوپو با ۱۰.۸۲ درصد
  5. ۵- ویوو با ۹.۷۶ درصد

سامسونگ در مقابل اپل

سامسونگ با حضور قوی در بازار آفلاین و آنلاین این قاره کهن توانسته سهم خوبی برای خود دست‌وپا کند. این برند کره‌ای همچنین تخفیف‌های خوبی را هم در نظر می‌گیرد و با تصحیح راهبرد خود در زمینه ارائه آپدیت و پشتیبانی محصولاتش در کنار جدا کردن هویت برند خود از یک نشان ارزان، توانسته به بیشترین سهم از بازار این قاره برسد، همانند بازار جهانی!

در همین حال، اپل به دومین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در آسیا تبدیل شده است که دلیل کسب این موفقیت را می‌توان به گسترش بیشتر حضور این برند در آسیا نسبت داد.

با خروج هواوی، کاربران رده پریمیوم این برند ممکن است به سمت iOS بروند. همچنین ارائه تخفیف های دانشجویی به بازارهای در حال توسعه آسیایی مانند مالزی و ویتنام، به گسترش سهم بازار این برند نیز کمک می کند.

این در حالی است که شیائومی، اوپو و ویوو در ماه فوریه هیچ دستگاه جدیدی را برای بازار جهانی عرضه نکرده بودند. با رکود بازار گوشی‌های هوشمند بازار چین، بازار جهانی خارج از چین باید تمرکز اصلی این برندهای گوشی هوشمند چینی باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اپل می‌تواند با سیاست‌های جدید خود از جمله داشتن محصول نو در رده قیمتی‌های مختلف، بیشتر به این بازار نفوذ کند یا این صرفا یک ماه استثنایی است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

اپل با دو سه تا گوشی ابن عنوان را کسب کرده، سامسونگ و شیاعومی با صد تا گوشی!!!!! مساله این است!!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)