حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام با Cortex X4 و حداکثر کلاک ۳.۷۲ گیگاهرتز ارائه می‌شود؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

هنوز مشخص نیست که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ عرضه خواهد شد یا نه اما درباره عرضه Snapdragon 8 Gen 3 شکی وجود ندارد. تا کنون شایعات متنوعی درباره آن شنیده‌ایم اما این اخبار با یکدیگر در تناقص هستند. آنطور که شنیده می‌شود، احتمالا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام با Cortex X4 و حداکثر کلاک ۳.۷۲ گیگاهرتز آماده عرضه خواهد شد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳

در حالی که منبع این خبر درصد احتمال پایینی برای عرضه Snapdragon 8 Plus Gen 2 قائل است، اما شنیده‌های جالبی درباره Snapdragon 8 Gen 3 برای ارائه دارد.

بر خلاف شایعات قبلی که درباره نسل سوم اسنپدراگون ۸ شنیدیم و می‌گفت احتمالا شاهد ۳ کلاستر به صورت ۱+۵+۲ خواهیم بود، در این گزارش آمده که همان ۳ کلاستر ۱+۴+۳ نسل قبلی را حفظ خواهد کرد.

به نظر می رسد اسنپدراگون 8 نسل 3 با فناوری ۴ نانومتری N4P برند تایوانی TSMC ساخته خواهد شد و به فناوری ۳ نانومتری کوچ نمی‌کند. همانطور که قبلاً گزارش دادیم احتمالا A17 Bionic اپل تنها چیپست پرچمدار امسال خواهد بود که با فرآیند ۳ نانومتری ساخته می شود و انتظار می رود اسنپدراگون ۸ نسل ۴ سال آینده و با این فرآیند عرضه گردد.

همچنین گفته می‌شود که تراشه پرچمدار ۲۰۲۳ کوالکام که اواخر این سال میلادی معرفی می‌شود و در قلب پرچمدارهای ۲۰۲۴ خواهد تپید، احتمالا دارای هسته اصلی Cortex X4 خواهد بود. درباره حداکثر کلاک ۳.۷۲ گیگاهرتز برای نسخه اختصاصی سامسونگ یا در نسخه‌های احتمالی دیگر هم صحبت می‌شود. دو کلاستر دیگر CPU شامل هسته‌های Cortex-A715 و Cortex-A515 هستند اما کلاک آن‌ها مشخص نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که Snapdragon 8 Gen 3 با مشخصات عنوان شده عرضه شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)