حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی دوربین گلکسی A54 و A34 مشابه سری گلکسی S23 خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

امروز صبح برای شما نوشتیم که تاریخ معرفی گلکسی A54 و A34 سامسونگ احتمالا ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود. به نظر می‌رسد که خیلی اشتباه نباشد چون نرخ اننشار گزارش‌های مختلف پیرامون این ۲ دستگاه واقعا بالا رفته است. در جدیدترین رندرهای لو رفته می‌بینیم که طراحی دوربین گلکسی A54 و A34 مشابه سری گلکسی S23 خواهد بود.

طراحی دوربین گلکسی A54 و A34

موضوعی که در تصویر بالا می‌بینید، به طراحی بخش دوربین‌های Galaxy A54 و Galaxy A34 اشاره دارد. آنطور که مشخص است، برجستگی دوربین مستطیلی حذف شده و فقط لنز هر دوربین به صورت برجسته طراحی می‌شود.

ما پیش از این، این طراحی را در گلکسی اس ۲۲ اولتراه دیده بودیم و سپس به گلکسی S23 و گلکسی S23 Plus هم اضافه شد. حتی گلکسی A14 5G سامسونگ هم طراحی مشابه به همین را دارد که نشان می‌دهد این زبان طراحی جدید برند کره‌ای است. طراحی که در دنیای موبایل ما برای اولین بار روی LG Velvet دیده بودیم.

همچنین طراحی فریم دور دستگاه متفاوت با نسل قبل است و امسال دیگر قاب پشتی کمی به سمت فریم خمیده نیست. حتی شیشه محافظ نمایشگر هم احتمالا طراحی 2.5D را نداشته باشد. این طراحی جدید سامسونگ در سری Galaxy S23 (به جز مدل اولترا) است. جنس این فریم هنوز مشخص نیست اما اگر روال سال‌های گذشته ادامه پیدا کند، باید پلاستیک باشد.

طراحی و ظاهر جدید همیشه جذاب است و این اتفاق برای سری گلکسی A 2023 رخ می‌دهد. موضوع دیگری که در طراحی این دستگاه‌ها متفاوت خواهد بود، رنگ‌بندی و طرح نهایی قاب پشتی آن‌هاست.

سال گذشته رنگ هلویی و آبی در Galaxy A33 و Galaxy A53 به عنوان رنگ‌های خاص عرضه می‌شدند. امسال رنگ‌های لیمویی و بنفش رنگ‌های خاص گلکسی A54 و گلکسی A34 خواهند بود. حتی گلکسی A34 به جای رنگ سفید یک رنگ گرادیانت خیلی خاص خواهد داشت.

در تصاویر زیر رنگ بندی گلکسی A54 و گلکسی A34 را می‌بینید:

رنگ بندی گلکسی A54

رنگ بندی گلکسی A54

رنگ بندی گلکسی A34

رنگ بندی گلکسی A34

بر اساس رندرهای بالا می‌توان گفت که احتمالا قاب پشتی گلکسی A54 باید براق باشد. حال اینکه طبق روال نسل‌های قبلی جنس آن پلاستیک است یا امسال به شیشه ارتقا پیدا خواهد کرد، مشخص نیست.

گلکسی A34 اما بر اساس این رندرها باید قاب پشتی مات داشته باشد. همچنان مشخص نیست که این قاب شیشه‌ای است یا پلاستیکی.

گزارش قبلی قبلی حاکی از آن بود که گلکسی A34 دارای تراشه مدیاتک Dimensity 1080 و 8 گیگابایت رم خواهد بود. با این حال گزارش جدید ادعا می کند که باید انتظار یک تراشه هنوز معرفی نشده مدیاتک با اسم رمز MT6877V را داشته باشیم که کلاک ۲.۲ گیگاهرتزی دارد.

حدس می‌زنیم این تراشه دیمنسیتی 900، 920 یا حتی 1080 با CPU آندرکلاک باشد. این گزارش همچنین مدعی‌است که بازار اروپا مدل‌های ۶ گیگابایت رم را با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. این کمی عجیب است و باید مدل ۸ گیگابایت رم هم حضور داشته باشد.

به احتمال زیاد گلکسی A54 یک نمایشگر AMOLED در اندازه  6.4 اینچی با رزلوشن FHD+ و رفرش‌ریت 120 هرتز داشته باشد. گفته می‌شود که این دستگاه چیپست Exynos 1380 که هنوز معرفی نشده است را ارائه کند. همچنین دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 5100 میلی آمپر ساعتی با شارژ 25 واتی و گواهی IP67 است.

رنگ خاص گلکسی A34

رنگ خاص گلکسی A34

طبق رندرهای منتشر شده تا کنون باید گفت که گلکسی A34 همچنان همان ناچ قطره‌طور بالای نمایشگرش را دارد و ظاهری قدیمی و ارزان را ارائه می کند. این محصول با نمایشگر 6.5 اینچی FHD+ AMOLED و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز مشابه نسل قبل خود است.

انتظار می‌رود باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی باشد و از شارژ 25 واتی پشتیبانی کند، در حالی که بخش دوربین با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی تجهیز خواهد شد. این گوشی احتمالا اندروید 13 را با رابط کاربری One UI 5.0 و گواهی IP67 را عرضه کند.

نظر شما چیست؟ منتظر گوشی‌های میان رده جدید سامسونگ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

سامسونگ نمیخواد بیخیال طراحی مزخرف و قدیمیِ V-notch یا همون حرفه قطره ای بشه ؟!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)