حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگزینوس ۱۳۸۰ سامسونگ رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، پردازشگرها، سامسونگ

خیلی بی ‌مقدمه تراشه 5G جدید میان‌رده سامسونگ رونمایی شد. تراشه جدید Exynos 1380 نام دارد و یک تراشه ۵ نانومتری محسوب می‌شود. انتظار می‌رود اگزینوس ۱۳۸۰ سامسونگ حداقل در ۲ دستگاه میان‌رده مهم این شرکت کره‌ای استفاده شود.

سامسونگ اگزینوس ۱۳۸۰

سامسونگ جدیدترین چیپست میان رده خود را با نام Exynos 1380 را معرفی کرد. این تراشه جدید جانشین Exynos 1280 سال گذشته است و بهبودهای جزئی ارائه می دهد.

از جمله این بهبودها می‌توان به پشتیبانی از حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 و موتور هوش مصنوعی توانمندتر اشاره کرد. این چیپست اکنون می‌تواند نمایشگرهای به رزلوشن FHD+ و رفرش‌ریت 144 هرتز پشتیبانی نماید. همچنین می‌تواند یک دوربین تا رزلوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز را پردازش کند.

دوربین Galaxy S22

تراشه Exynos 1380 بر اساس فرآیند ۵ نانومتری EUV سامسونگ ساخته شده است و دارای یک CPU متشکل از 4 هسته قوی Cortex-A78 با کلاک 2.4 گیگاهرتز در کنار ۴ هسته متوسط Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. در بخش GPU تراشه Mali-G68 MP5 استفاده می‌شود.

سامسونگ ادعا می‌کند که قابلیت‌های هوش مصنوعی آفلاین، تشخیص زبان پیشرفته‌تری را برای کمک صوتی و همچنین تشخیص تصویر پیشرفته‌تر را امکان‌پذیر می‌کند.

از نظر اتصال، شما یک مودم 5G یکپارچه با پشتیبانی از هر دو شبکه mmWave و زیر 6 گیگاهرتز دریافت می کنید. این تراشه همچنین دارای دو باند Wi-Fi 802.11ac، بلوتوث 5.2، NFC و BeiDou، Galileo، GLONASS بوده و موقعیت یابی توسط GPS GNSS پشتیبانی می‌شود.

انتظار می رود چیپست Exynos 1380 سامسونگ در گلکسی A54 استفاده شود. نظر شما درباره تراشه اگزینوس جدید سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)