حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میانگین حقوق کارمندان سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۲۲ و در رده‌های مختلف چقدر بوده است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

شاید یکی از اطلاعاتی که دوست داریم درباره مشاغل بدانیم، حقوق آن‌هاست. به خصوص در دنیای فناوری شاید جذاب‌تر هم باشد. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات این چنینی داشته باشید، خبر خوبی برای شما داریم. به تازگی در گزارشی اعلام شده که میانگین حقوق کارمندان سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۲۲ چقدر بوده است.

حقوق کارمندان سامسونگ الکترونیکس

در این گزارش آمده است که کل دستمزد کارکنان سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۲۲ معادل ۱۲ میلیارد دلار بوده است. همچنین تعداد شاغلان در نیمه اول سال گذشته برابر ۱۱۳ هزار و ۶۰۴ اعلام می‌شود.

با محاسبات ریاضی ساده می‌توانیم ببینیم که میانگین حقوق سالانه کارکنان سامسونگ الکترونیکس بین عددی معادل ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار دلار است.

این رقم حدود ۸۰۰ دلار کمتر از میانگین سال قبل بوده اما از میانگین ۹۷.۳ هزار دلاری در سال ۲۰۲۰ به شکل قابل توجهی بیشتر است.

با افزایش فروش، نسبت دستمزد کارکنان سامسونگ الکترونیک به فروش کل سال، کاهش می یابد. این نسبت از ۸ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۷.۹ درصد در سال ۲۰۲۱ و سپس به ۷.۵ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

علاوه بر این Samsung Electronics اعلام کرد که این شرکت در سال 2022 در مجموع ۱۷ میلیون دلار به ۱۱ مدیر در سطوح مدیر عامل پرداخت کرده است. مجموع دستمزد شش مدیر خارجی در سال گذشته حدودا معادل ۵۳۶ هزار دلار بود.

میانگین دستمزد هر یک از پنج مدیر داخلی حدود ۳.۳ میلیون دلار بوده است. این یک کاهش بیش از ۲.۳ میلیون دلاری در مقایسه با متوسط حقوق ۵.۷ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۱ است.

میانگین فاصله دستمزد بین مدیران و کارمندان در سطح مدیرعامل سامسونگ حدود ۳۲ برابر است.

سامسونگ الکترونیکس سال گذشته نزدیک به ۱۳ هزار کارمند جدید استخدام کرده است. در مدت زمان مشابه حدود ۶۲۰۰ نفر از کارکنان آن استعفا دادند و تقریبا ۱۳ هزار نفر بازنشسته شدند.

نظر شما درباره حقوق رده‌های مختلف کارمندان سامسونگ الکترونیکس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)