حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاسخ تلگرام به ادعاهای مدیر واتس اپ: او گمراه شده است

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | امنیت، برترین‌های ترنجی، پیام رسان

دیروز بود که مدیر واتس اپ درباره ناامن بودن تلگرام صحبت کرده بود. استناد صحبت‌های وی به مقاله‌ای از وب‌سایت Wired بود و چند ایراد اساسی را در تلگرام اعلام می‌کرد. حال پاسخ تلگرام به ادعاهای مدیر واتس اپ منتشر شده و آن‌ها معتقدند که او گمراه شده است.

پاسخ تلگرام به واتس اپ

سخنگوی تلگرام، رمی وان در یک پاسخ رسمی تلاش کرد تا ادعاهای Will Cathcart، مدیر واتس‌اپ درباره امنیت Telegram را رد کند. به گفته وان، مقاله Wired حاوی خطاهای زیادی است و تیم تحریریه نظرات و پاسخ‌های تلگرام را نادیده گرفته است. این باعث شده که به نوبه خود Cathcart گمراه شود.

مدیر واتس اپ: تلگرام ناامن بوده و به عنوان جاسوس روسیه خدمت می‌کند

تلگرام لیستی از ۹ خطا را در مقاله Wired گردآوری کرده است که می‌توانید آن‌ها را در telegra.ph پیدا کنید. این پست با عبارت “این لیست در حال گسترش است” به پایان می رسد.

تلگرام می نویسد:

این پست به ادعاهای مختلف در مقاله Wired، از جمله ادعای مربوط به ردیابی موقعیت مکانی می پردازد. این موضوع تنها در صورتی امکان پذیر است که کاربر به صراحت موقعیت مکانی خود را برای عموم قابل مشاهده کند، که تنها 0.01 درصد از کاربران انجام داده اند.

در مورد حریم خصوصی چت‌های مخفی یا Secret Chat تگلرام، وان اشاره می‌کند که Cathcart در مورد تایید نشدن مستقل پروتکل رمزگذاری End To End تلگرام (E2EE) اشتباه می‌کند. تیمی از دانشگاه Udine ایتالیا پروتکل MTProto 2.0 را که توسط تلگرام برای ایمن سازی چت هایش استفاده می شود، تأیید کرده اند. همچنین تیم دانشگاه Udine امنیت پروتکل MTProto 2.0 را در حضور سرورهای مخرب تأیید کرد.

توجه داشته باشید که این یک تأیید پروتکل است تا یک پیاده سازی خاص. همچنین نرم افزار تلگرام منبع باز است اما سرورهای این پیام‌رسان متن باز نیستند.

این پیام رسان از نسخه 5.13 از بیلدهای قابل‌تولیدمجدد استفاده کرده است. “بیلد قابل‌تولیدمجدد” به این معنی است که توسعه‌دهندگان و محققان امنیتی می‌توانند ادعاهای تلگرام را با واقعیت مقایسه کنند و امنیت سکرت چت را تایید یا رد نمایند.

مطمئن شدن از امنیت سکرت چت تلگرام

مطمئن شدن از امنیت سکرت چت تلگرام

تلگرام می‌گوید واتس‌اپ به مشکلی اشاره می‌کند که می‌تواند امنیت چت‌های مخفی یا Secret Chat را از بین ببرد. هنگام شروع یک چت مخفی، برای کاربر حیاتی است که کلید احراز هویت را از طریق یک بستر خارجی امن بررسی کند. در غیر این صورت، حملات Man-in-the-Middle امکان پذیر است. این حملات به این صورت هستند که شخص ثالثی پیام ها را استراق سمع می کند و احتمالاً حتی آن را تغییر می دهد. محققان خاطرنشان می کنند که چنین خطایی هنگام استفاده از برنامه سیگنال نیز امکان پذیر است.

بنابراین، اگر از هر یک از برنامه‌های چت آنلاین استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که کلید احراز هویت را به درستی بررسی کرده‌اید. چت مخفی یا سکرت چت تا زمانی که این کار را نکنید واقعاً ایمن نیست و از یاد نبرید که نمی‌توانید از همان چت یا سایر چت‌های ناامن برای بررسی مطابقت کلید احراز هویت (بارکد نشان داده شده در تصویر بالا) استفاده کنید.

جمع بندی

به صورت کلی مشخص است که واتس‌اپ به صورت پیش‌فرض پیام‌ها را رمزنگاری سرتاسری می‌کند اما تلگرام خیر. اما اگر می‌خواهید بر بستر تلگرام یک چت امن داشته باشید، باید از سکرت چت استفاده کرده و حتما کلید احراز هویت را که به شکل بارکد است، از طریق یک بستر امن دیگر بررسی کنید.

نظر شما چیست؟ قکر می‌کنید که ادعای کدام طرف صحبت صحیح است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

همه به نفع خودشون حرف میزنن، هیچ کس حقیقت رو نمیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)