حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعداد دستگاه های فعال اپل به ۲ میلیارد عدد رسید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

شاید گاهی با خود فکر کرده باشید که مثلا فلان برند چه تعداد محصول فروخته است. یا حتی از آن مهم‌تر این که هم اکنون چه تعدادی دستگاه از یک برند به صورت فعال در دست کاربران در حال استفاه است. مثلا در حال حاضر تعداد دستگاه های فعال اپل به ۲ میلیارد عدد رسیده است.

تعداد دستگاه های فعال اپل

اپل اخیرا نتایج مالی سه ماهه اول سال 2023 خود را اعلام کرد. این شرکت توانست درآمد 117 میلیارد دلاری را ثبت کند که در مقایسه با رکوردشکنی این شرکت در سه ماهه اول سال گذشته افت داشته است. در مقایسه با درآمد 123.95 میلیارد دلاری قبلی، امسال کاهش 5 درصدی را ثبت کرده است. با وجود این اقت درآمد اما غول فناوری با افتخار خبر خوب رسیدن به نقطه عطف ۲ میلیارد دستگاه فعال را به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این، بخش خدمات این شرکت با رکورد درآمد 20.8 میلیارد دلاری به اوج جدیدی رسید که از 19.5 میلیارد دلار قبلی، پیشی گرفت. این امر علیرغم یک سال با شرایط سخت اقتصادی کلان و محدودیت‌های عرضه به دست آمد. این دستاورد با فروش 935 میلیون عدد اشتراک انجام شد که نسبت به سال قبل 150 میلیون افزایش داشت.

مدیر عامل اپل، تیم کوک و مدیر مالی، لوکا ماستری رشد تعداد کاربر فعال را مرهون رضایت و وفاداری بالای مشتریان، همراه با رکورد تعداد مشتریانی که از رقبای خود مانند سامسونگ به اپل روی آورده اند، می دانند.

بخش خدمات این شرکت نیز با وجود محیط چالش برانگیز اقتصاد کلان و محدودیت های عرضه، رشد قابل توجهی را تجربه کرد و رکورد درآمدی جدیدی را ثبت نمود.

لوکا ماستری مدیر مالی اپل، از این نتایج ابراز خوشحالی کرد. وی بیان کرد که این شرکت 34 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کرد و در طول سه ماهه بیش از 25 میلیارد دلار به سهامداران بازگشت داده و در عین حال به سرمایه گذاری در برنامه های بلندمدت خود برای رشد و توسعه ادامه می دهد.

شایان ذکر است که تعداد دستگاه‌های فعال اپل از سال 2019 سالانه حدود 100 تا 150 میلیون دستگاه افزایش یافته است و تنها در هفت سال از 1 به 2 میلیارد رسیده است که نشان از رشد چشمگیر این شرکت و رضایت مشتری دارد.

شما دستگاه فعالی از برند اپل دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)