حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو Reno 8T و Reno 8T 5G رسما معرفی شدند

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | اوپو

اوپو گوشی های میان رده Reno 8T و Reno 8T 5G را بدون سر و صدای زیادی عرضه کرد. این محصولات به سادگی در وب سایت ویتنام اوپو لیست شده و قیمت ‌آن‌ها مشخص شد.

اوپو Reno 8T و Reno 8T 5G

همانطور که از اسم این دو دستگاه مشخص است، یکی از آن‌ها ارتباط 5G دارد و دیگری ارتباط 4G را ارائه می‌کند. مدل 4G دارای چیپست Mediatek و دوربین 100 مگاپیکسلی بوده، در حالی که نسخه 5G دارای تراشه کوالکام و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است.

هر چند از دور شاید این ۲ گوشی خیلی شبیه بهم باشند اما تفاوت‌هایی در طراحی دارند. مدل 4G در جلو یک نمایشگر تخت دارد که سوراخ نمایشگر روی گوشه سمت چپ لبه بالای نمایشگر می‌نشیند. مدل 5G نمایشگر دولبه خمیده با سوراخ نمایشگر روی مرکز لبه بالای نمایشگر است.

در طراحی قاب پشتی مدل 4G فلاش را گوشه پایین سمت راست دایره پایینی قرار داده است اما مدل 5G فلش را روی لبه پایین دایره پایینی قرار می‌دهد.

مدل 4G اوپو Reno 8T

مدل 4G اوپو Reno 8T

اوپو رینو ۸ تی

این گوشی اقتصادی اوپو دارای نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED با رفرشٰیت 90 هرتز و وضوح Full HD+ است. تاچ‌سمپل‌ریت 180 هرتز و شیشه گوریلا گلس 5 از دیگر مشخصات این نمایشگر است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی درون سوراخ نمایشگر تکی قرار گرفته روی گوشه سمت چپ لبه بالای نمایشگر این دستگاه دیده می شود.

روی قاب پشتی سه دوربین وجود دارد. Oppo نگفته چه سنسوری برای دوربین اصلی 100 مگاپیکسلی استفاده می‌شود، سنسوری که پیش از این با این رزلوشن ندیده‌ایم. دو دوربین دیگر یک دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق سنج و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو هستند. آنطور که گفته می‌شود یک LED دایره‌ای اطراف دوربین اصلی وجود دارد که می تواند به عنوان LED نوتیفیکیشن عمل کند و نسبتاً قابل تنظیم است. در تصاویر رسمی این بخش به راحتی دیده نمی‌شود.

در قلب این دستگاه ما یک چیپست Helio G99 و فقط یک مدل 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی داریم. یک اسلات micro SD برای قرار دادن فضای ذخیره‌سازی اضافی وجود دارد و Oppo برخی از گزینه‌های توسعه RAM را نیز ارائه می‌کند.

مدل 4G رینو ۸ تی دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع SuperVOOC است. این شرکت دقیقاً نگفت که چه توانی دارد اما حدس ۳۳ واتی نمی‌تواند اشتباه باشد.

سایر گزینه های اتصال عبارتند از جک 3.5 میلی متری صدا در پایین، درگاه USB-C، بلوتوث 5.3 و همه سرویس‌های مکان‌یابی اصلی. در بخش نرم افزار رابط کاربری ColorOS 13 مبتنی بر اندروید 13 ارائه می‌شود.

اوپو Reno 8T در دو رنگ مشکی و نارنجی عرضه می شود. قیمت بازار ویئتنام این دستگاه معادل 365 دلار است.

مدل 5G اوپو رینو ۸ تی

مدل 5G نسبت به مدل 4G جذاب‌تر است و این فقط به دلیل ارائه کردن اتصال 5G نیست. این گوشی دارای چیپست قدرتمندتر، صفحه نمایش بزرگتر و بهتر، شارژ سریعتر و دوربین قوی تر است.

اوپو Reno 8T 5G مجهز به اسنپدراگون 695 و 8 گیگابایت رم است. مانند مدل 4G حافظه رم با قابلیت رم مجازی ColorOS قابل ارتقا خواهد بود.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 همراه بوده و در کنار خود دارای ۲ دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج است. دوربین سلفی در جلو 32 مگاپیکسل بوده و در سوراخ نمایشگر قرار گرفته در مرکز لبه بالایی می‌نشیند.

نمایشگر مدل 5G یک پنل دو لبه خمیده 6.7 اینچی OLED ده بیتی با وضوح Full HD+، رفرش‌ریت 120 هرتز و تاچ‌سمپل‌ریت تا 360 هرتز است. طبق وب سایت رسمی، روشنایی پنل تا 950 نیت می رسد.

مدل 5G یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی دارد که شارژر ۶۷ واتی آن درون جعبه به شما ارائه می‌شود.

تراشه Snapdragon 778G Plus، اسنپدراگون ۶٩۵ ۵جی، اسنپدراگون ۶٨٠ ۴جی و اسنپدراگون ۴٨٠ پلاس رسماً معرفی شدند!

اوپو Reno 8T 5G که از تراشه کوالکام تغذیه می‌کند به این معنی است که تمام کدک‌های صوتی بلوتوث لازم برای هدفون‌های بی‌سیم را دارد زیرا فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا است. این دستگاه نیز با رابط کاربری ColorOS 13 همراه است.

اوپو  Reno 8T 5G در رنگ‌های مشکی و طلایی در دسترس است. قیمت این دستگاه در وئتنام معادل حدود 430 دلار است.

نظر شما درباره گوشی های اقتصادی جدید Oppo چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

قیمت ها اصلا منطقی نیستن

BeFair

آره اصلا قابل مقایسه نیستن وقتی قیمت بیاد روی کاغذ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)