حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

7 ترفند برای باز کردن فضای گوشی‌های اندرویدی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تکمیل شدن ظرفیت حافظه گوشی می‌تواند مشکلات زیادی مثل درست عمل نکردن دستورات، کند شدن گوشی و هنگ کردن گوشی را ایجاد کند. حتی ممکن است بخواهید فیلم یا صدایی را ضبط کنید و متوجه شوید نمی‌توانید این کار را انجام دهید چون حافظه دستگاه پر شده است. حافظه گوشی به علت نصب کردن برنامه‌های کم‌اهمیت، ضبط کردن ویدیو با دوربین گوشی و موارد دیگری شلوغ می‌شود. در ادامه چند ترفند برای باز کردن فضای گوشی های اندروید را توضیح می‌دهیم.

استفاده از آپشن Clean در گوشی اندروید

گوشی‌های اندروید در قسمت  برنامه Files، آپشن Clean دارند و می‌توانید با کلیک کردن بر روی این آیکون، فایل‌های پیشنهاد شده برای حذف کردن را مشاهده کنید. گوشی گلکسی a53، نیز این قابلیت را دارد. ظرفیت حافظه داخلی گوشی آ ۵۳، 256 گیگابایت است و این مدل ظرفیت مناسبی دارد. سایر مشخصات ضد آب و قابلیت 5G از جمله مزایای گوشی ا۵۳ هستند و اگر می‌خواهید درباره قیمت گوشی سامسونگ A53 اطلاعات کسب کنید باید قیمت روز آن را جستجو کنید.

پاک کردن برنامه‌های نصب شده

اغلب ما برنامه‌های پرحجم را در گوشی خود نصب می‌کنیم که چندان هم از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. با بررسی کردن برنامه‌هایی که اصلا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید یا کم استفاده می‌کنید می‌توانید فضای گوشی خود را باز کنید.

اگر می‌خواهید برنامه‌های نصب شده را حذف کنید، ابتدا بخش Settings را باز کنید و وارد بخش Apps شوید و با انتخاب کردن برنامه‌هایی که دیگر نمی‌خواهید گزینه Uninstall را انتخاب کنید و در مرحله آخر آن را تایید کنید تا اپ‌های انتخاب شده پاک شوند.

کاهش دادن کیفیت ویدئو و عکس

با پیشرفت کردن کیفیت دوربین گوشی هوشمند، کیفیت و وضوح عکس یا فیلم‌ها نیز بیشتر شده است و می‌توان عکس یا ویدئوهای HD گرفت اما هرچه کیفیت و وضوح عکس یا فیلم بالا باشد، حجم بیشتری از حافظه را پر می‌کند ممکن است یک ویدیوی چند ثانیه‌ای HD و باکیفیت بالا، 100 مگابایت از حافظه را پر کند.

بنابراین هنگام گرفتن عکس یا ضبط کردن ویدئو می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات، اندازه‌های عکس را تغییر دهید یا ویدئو را از حالت HD به حالت‌های دیگری تغییر دهید تا فضای کمتری از حافظه اشغال شود. همچنین می‌توانید از برنامه‌های کاهش‌دهنده حجم عکس یا فیلم استفاده کنید.

انتقال فایل به فضای ابری

یکی از سرویس‌های بسیار مفید برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی، فضای ابری است. با انتقال دادن دیتا نظیر عکس، فیلم و موسیقی به فضای ابری، می‌توان فضای گرفته شده گوشی اندرویدی را به‌راحتی آزاد کرد.

نکته مهم درباره استفاده از این روش این است که برای مشاهده یا استفاده مجدد از مواردی که به این فضا منتقل کرده‌اید لازم است به اینترنت دسترسی داشته باشید. سرویس Google Drive یکی از بهترین نمونه‌ها است.

پاک کردن عکس، ویدئو و صدای ضبط شده

عکس، ویدیو و صدای ضبط‌شده می‌توانند فضای بسیار زیادی را اشغال کنند. با حذف کردن هر یک از آن‌ها که دیگر نمی‌خواهید، می‌توانید فضای گوشی اندرویدی را باز کنید. اگر در جستجوی گوشی اندرویدی باشید، می‌توانید گوشی Redmi Note 11  را با حافظه داخلی 128 گیگ انتخاب کنید. ردمی نوت ۱۱ پرو از شرکت شیائومی، کیفیت و قیمت مناسبی دارد. برای توضیح دادن سایر مشخصات نوت یازده پرو  می‌توان به رم 8 گیگ آن اشاره کرد.

پاک کردن سطل زباله در گوشی اندروید

وقتی فایلی را از گوشی اندروید پاک می‌کنید آن فایل برای مدت مشخصی در سطل زباله گوشی باقی می‌ماند و این فایل حذف‌شده همچنان حجمی از حافظه را اشغال می‌کند. اگر می‌خواهید سطل زباله گوشی را پاک کنید می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

ابتدا بخش Settings را باز کنید و بعد از آن، قسمت Storage را انتخاب کنید، سپس گزینه Trash یا همان سطل زباله را انتخاب کنید و داده‌ها را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Delete را انتخاب و تایید کنید تا اطلاعات از سطل زباله هم حذف شوند و فضای اشغال شده آزاد شود.

پاک کردن کوکی و کش (حافظه پنهان)

گوشی‌های اندروید، قابلیت سرچ کردن در اینترنت را دارند و ممکن است با سرچ کردن زیاد، کش یا حافظه پنهان پر شود و فضای زیادی را اشغال کند. با پاک کردن کوکی و کش می‌توانید فضای گوشی‌های اندرویدی را بیشتر کنید. اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید می‌توانید از روش زیر برای پاک کردن کوکی و کش استفاده کنید:

ابتدا مرورگر گوگل کروم را باز کنید. در قسمت بالا و سمت چپ گزینه سه‌نقطه را می‌بینید بر روی آن کلیک کنید و گزینه  History را پیدا کنید و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید. در این بخش، گزینه‌های بازه زمانی، کوکی و موارد دیگری وجود دارند. آن‌ها را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه  Clear data یا پاک کردن داده، کلیک کنید تا کوکی و کش (حافظه پنهان) پاک شود.

 

استفاده کردن از گوشی که دائما هنگ می‌کند یا کند است می‌تواند آزاردهنده باشد. پر شدن حافظه گوشی یکی از علت‌های مهم بروز این مسئله است که راه‌حل‌های ساده‌ای هم دارد. پاک کردن سطل آشغال گوشی، انتقال دادن فایل به فضای ابری، پاک کردن دیتا یا منتقل کردن عکس، ویدئو، اسناد و سایر دیتا به کارت SD و غیره از جمله چند ترفند برای باز کردن فضای گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات