حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برآورد هزینه ( قیمت) طراحی سایت چگونه انجام می شود؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یکی از اولین سوالاتی که مردم در مورد طراحی سایت می پرسند این است که هزینه طراحی یک وب سایت چقدر است؟به طورکلی برآورد هزینه طراحی سایت در هر شرکت متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. درک محدوده و هزینه طراحی وب سایت در ابتدای پروژه نه تنها تضمین می کند که پروژه قابل انجام است، بلکه انتظارات را از سایت تحویلی را هم تعیین می کند. در اینجا لیستی جامع از اجزایی وجود دارد که به برآورد هزینه کلی توسعه و طراحی یک وب سایت سفارشی کمک می کند.

چرا تخمین هزینه طراحی سایت دشوار است؟

برآورد قیمت برای طراحی سایت فقط به‌دست متخصصان امکان‌پذیر است، بنابراین اگر برای این منظور به مجموعه‌های غیرحرفه‌ای مراجعه شود، به‌طور حتم قیمت‌گذاری اصولی انجام نخواهد پذیرفت که این موضوع به ضرر مدیران کسب‌وکارها تمام می‌شود. البته ناگفته نماند که شرکت‌های طراحی سایت بسته به نوع خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهند، قیمت طراحی سایت را برآورد می‌کنند که این موضوع دلیل اصلی تفاوت هزینهٔ طراحی وب‌سایت‌هاست.

همچنین گفتنی است که در بسیاری از موارد، عدم شناخت مدیران کسب‌وکارها از آنچه که باید در سایت به کاربران ارائه دهند، تخمین هزینه طراحی سایت را برای متخصصان دشوار کرده‌است. درواقع اگر متقاضیان طراحی سایت از همان ابتدا خواسته‌هاشان را تعیین کنند، کار قیمت‌گذاری نیز راحت‌تر انجام می‌شود. این در حالی است که برای تعیین قیمت، بررسی موارد مختلف که در ادامه توضیح می‌دهیم دارای اهمیت است.

عوامل دخیل در برآورد قیمت‌ طراحی سایت

در این بخش به مواردی می‌پردازیم که هرکدام در تعیین قیمت طراحی سایت موثر هستند:

آیا نمونه اولیه وب سایت دارید؟

طرح اولیه طراحی وب سایت با وایرفریم شروع می شود. وایرفریم ها چیدمان و ساختار را ایجاد می کنند، سلسله مراتب سایت را ایجاد می کنند و اولین بینش نسبت به UX یک وب سایت هستند. هرچه وایرفریم ها جامع تر باشند، تغییرات کمتری در مرحله ساخت مورد نیاز خواهد بود.

اندازه وب سایت شما چقدر است؟

اندازه سایت شما پیچیدگی و دامنه پروژه شما را تعیین می کند. ساده ترین وب سایت ها از یک تا ده صفحه دارند. وب سایت های پیشرفته تر می توانند از 50 تا 250 صفحه متغیر باشند، در حالی که وب سایت های گسترده شامل 250 صفحه یا بیشتر هستند. هرچه صفحات وب سایت شما بیشتر باشد، وب سایت شما به توسعه بیشتری نیاز دارد و هزینه آن بالاتر می رود.

وب سایت شما از چه CMS استفاده می کند؟

اکثر وب سایت ها با CMS ساخته می شوند زیرا به توسعه دهنده اجازه می دهد از یک پلت فرم بصری، آموزنده، تعاملی و پویا استفاده کند. اکثر وب سایت ها از صفحات محصول، تصاویر، ویدئوها یا پست های وبلاگ تشکیل شده اند. یک CMS توسعه دهنده را قادر می سازد تا همه این داده ها را به گونه ای سازماندهی و ارائه کند که موتورهای جستجو به راحتی آن را درک کنند. CMS انتخاب شده برای ساخت یک وب سایت تا حد زیادی به محتوای وب سایت و اهداف نهایی شما برای کاربر وب سایت بستگی دارد.

وب سایت شما به چه سطحی از طراحی UI نیاز دارد؟

طراحی UI شما تجربه کلی کاربر از برند شما را هنگام بازدید از وب سایت شما تعیین می کند. آیا می خواهید تجربه کاربر شما سفارشی و منحصر به برند شما باشد؟ آیا می خواهید استفاده از رنگ، کنتراست و حرکت را در سراسر وب سایت خود به حداکثر برسانید؟ یا یک طراحی ساده UI برای اهداف برند شما کارساز خواهد بود؟

آیا وب سایت شما باید ریسپانسیو باشد؟

طراحی ریسپانسیو تجربه کاربری شما را با قابلیت‌های مشاهده بهینه، ناوبری تمیز و عملکرد آسان در همه دستگاه‌ها تعریف می‌کند. در دنیای امروزی، ایجاد یک وب‌سایت واکنش‌گرا تضمین می‌کند که سایت شما بدون توجه به اندازه صفحه نمایشی که در آن مشاهده می‌شود، با عملکرد روان کار می‌کند و واضح به نظر می‌رسد.

برای وب سایت خود به چند صفحه کپی رایتینگ نیاز دارید؟

محتوای اصلی در وب سایت شما نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای ارائه پیام برند شما ضروری است. هرچه توسعه وب سایت شما نیاز به کپی رایتینگ بیشتری داشته باشد، این فرآیند گسترده تر خواهد بود و هزینه طراحی سایت شما بالاتر می رود.

سئو سایت شما چقدر گسترده است؟

علاوه بر تولید محتوا، وب سایت شما برای رتبه بندی در موتورهای جستجو به سئو نیاز دارد. سطح سئوی وب سایت شما می تواند از ابتدایی ترین کارهای سئو داخلی تا سئوی کامل وب سایت متفاوت باشد.

وب سایت شما به چه سطحی از یکپارچگی پایگاه داده نیاز دارد؟

اگر نیازهای کسب و کار شما فراتر از یک وب سایت اطلاعاتی راکد است، به احتمال زیاد باید یک پایگاه داده را در توسعه سایت خود ادغام کنید. یکپارچه سازی پایگاه داده این امکان را برای کاربران شما فراهم می کند که اطلاعات کاربری خود را برای یک وب سایت تعاملی تر، تغییر یا حذف کنند. بسته به اهداف کسب و کار شما، ادغام پایگاه داده می تواند از ابتدایی ترین حالت تا یک وب سایت کاملا یکپارچه متغیر باشد.

وب سایت شما به چه نوع طراحی چند رسانه ای نیاز دارد؟

بسیاری از وب‌سایت‌های امروزی دارای اجزای چندرسانه‌ای مانند ویدیو، پخش زنده و انیمیشن هستند تا کاربران را علاقمند نگه دارند. آیا به تصاویر جذاب، اینفوگرافیک یا محتوای تعاملی نیاز دارید؟ اگر چنین است، باید یکپارچه سازی چند رسانه ای را در برنامه توسعه وب سایت خود بگنجانید.

تکنولوژی وب سایت شما چیست؟

برای طراحی سایت‌ها نیاز است که از بهترین تکنولوژی‌ها استفاده شود. البته این موضوع نیز بسته به درخواست مدیران کسب‌وکارها دارد، با این حال ممکن است نظر متخصصان طراحی سایت در این خصوص ارجح باشد. به‌طورکلی قیمت طراحی سایت فوق‌العاده به تکنولوژی‌ای که برای طراحی در نظر گرفته می‌شود ارتباط دارد. برای مثال، HTML و HTM5 در تکنولوژی جذاب برای ایجاد سایت است که در صورت انتخاب، نیاز به وقت بیشتری از طرف طراح دارد. از طرفی می‌توان به دیگر تکنولوژی‌ها اشاره کرد که CSS و CSS3 هستند که برای انجام آن‌ها به دانش مناسبی نیاز است. جاوا اسکریپت نیز از دیگر تکنولوژی‌هایی است که برای طراحی سایت به‌کار گرفته می‌شود و پرواضح است که هرکدام بر هزینهٔ طراحی تأثیرگذار هستند.

ویژگی‌ها و نیازمندی‌های سایت

این‌که یک سایت دارای چه امکانات و ویژگی‌هایی باشد نیز در قیمت‌گذاری طراحی سایت مؤثر است. اصلاً به همین دلیل است که مراکز طراحی سایت قبل از هرگونه اقدام، از مدیران کسب‌وکارها انتظارشان را از طراحی سوال می‌کنند. طبیعتاً پرواضح است که هرچه یک سایت دارای امکانات بیشتری باشد، قیمت طراحی سایت نیز به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند، بنابراین توصیه می‌کنیم با توجه به بودجه‌ای که برای طراحی سایت در نظر گرفته‌اید، نسبت به تعیین اولویت‌هایتان دربارهٔ امکانات و نیازمندی‌های سایت اقدام کنید.

سایت آماده یا اختصاصی

خرید سایت آماده یا طراحی سایت اختصاصی موضوع بااهمیتی است که بسیاری از مدیران کسب‌وکارها قبل از شروع فعالیت‌شان با آن مواجه هستند. در اکثر موارد، در این خصوص توصیه می‌شود که با افراد متخصص و باتجربه مشورت شود اما به‌طورکلی، باید اهداف مدیران مجموعه‌ها به جهت انتخاب یکی از این دو مورد بررسی شده و سپس بهترین آن‌ها لحاظ شود. با این حال خرید سایت آماده برای شرایط زیر مهیاتر است:

  • • مدیرانی که قصد در نظر گرفتن قیمت طراحی سایت بیش از اندازه ندارند.
  • • مدیرانی که برای اهداف کوتاه‌‌مدت نیاز به راه‌اندازی سایت دارند.
  • • مدیرانی که علاقه‌ای به داشتن سایت‌های حرفه‌ای ندارند.
  • • مدیرانی که با حداقل امکانات سایت راضی هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نحوهٔ تعیین قیمت طراحی سایت آشنا کنیم. البته ناگفته نماند که موارد دیگری نیز در برآورد هزینه طراحی وب‌سایت مؤثر هستند که ازجمله می‌توان به کیفیت طراحی سایت، پشتیبانی پس از طراحی و… اشاره کرد که همهٔ این موارد به انتخاب درست که مرکز طراحی سایت بستگی دارد. به‌طورکلی با توجه به این‌که طراحی سایت فوق‌العاده تخصصی است، توصیه می‌کنیم که حتماً از مجموعه‌های باتجربه و امتحان‌پس‌داده استفاده کنید که شرکت طراحی سایت وب وان (webone.co) از بهترین‌ها در این زمینه است که در کنار استفاده از متخصصان حرفه‌ای، از قیمت‌های به‌صرفه نیز به‌کار گرفته‌است تا رضایت مشتریان را بیش از پیش جلب کند. حال برای هرگونه ارتباط با مجموعهٔ وب وان، کافی است که از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده‌شده در ادامهٔ مقاله استفاده کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات