حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کتاب فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

فوتبال تنها یک ورزش نیست و از زن و مرد گرفته تا کوچک و بزرگ، پیر و جوان، ایرانی و غیر ایرانی و خب خلاصه اگر بگوییم هر کسی در هر نقطه‌ای از این جهان خاکی ممکن است به آن علاقه داشته باشد و رویدادهای دنیای فوتبال را دنبال کند. و برای تک‌تک این افراد که چنین شیفته‌ی فوتبال هستند و حتی برای آنانی که شاید هیچ علاقه‌ای به فوتبال ندارند، محرز است که فوتبال در جهان حاضر امری است مهم و به قطع عمیقا فراتر از یک ورزش ساده است. همین موضوع است که فوتبال را به چیزی ورای ورزش، ورای تفریح و یک علاقه‌ی پیش‌پاافتاده قرار می‌دهد؛ حتی می‌توانیم بگوییم همین است که فوتبال را به دنیای سیاست و دولتمردان آن نزدیک می‌کند.

سایمون کوپر، Simon Kuper، روزنامه‌نگار و خبرنگار آفریقایی-بریتانیایی که در سال ۱۹۶۹ در پایتخت اوگاندا به دنیا آمده است. او به طور خاص درباره‌ی ورزش‌ می‌نویسند و در نوشته‌هایش همواره سعی داشته تا با دیدی انسان‌شناسانه به مسائل نگاه کند و موضوع را بررسی کند.‌ جالب است بدانیم که سایمون کوپر به زبان آلمانی نیز مسلط است و برخی کارهایش را به آلمانی نوشته و چاپ می‌کند. او همچنین به فوتبال علاقه‌ی ویژه و قابل توجهی داشته و نه‌تنها در این کتاب که در آثار دیگری نیز تلاش کرده تا فوتبال را با مورد مداقه قرار دادن مسائل دیگری همچون سیاست، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و بررسی دقیق لایه‌های فرهنگی هر منطقه‌ی جغرافیایی بازخوانی کند و تحلیلی از آن ارائه دهد. از دیگر کتاب‌های او پیرو این موضوع آژاکس، آلمانیان و جنگ: فوتبال در اروپای زمان جنگ جهانی دوم است که در سال ۲۰۰۳ نوشته شده است و تاکنون به فارسی ترجمه نشده.

کوپر کتاب «فوتبال علیه دشمن» را در سال ۱۹۹۴ نوشت و در همان سال نیز موفق به دریافت جایزه‌ی کتاب ورزشیِ سالِ ویلیام هیل شد. کتاب در ابتدا با نام Football Against Enemy منتشر شد که بعدتر در آمریکا با نام تغییریافته‌ی Soccer Against Enemy به چاپ رسید.

کتاب «فوتبال علیه دشمن» نتیجه‌ی تحقیقات و بررسی‌های دقیق سایمون کوپر است از تاثیر مستقیم و دوجانبه‌ی فوتبال و سیاست بر یکدیگر. او برای به دست آوردن اطلاعات لازم برای کتاب خود به کشورهای زیادی سفر کرده و همانطور که پیشتر گفتیم، فوتبال، این ورزش همه‌پسند را در کنار لایه‌های اجتماعی آن تحلیل کرده است. شما می‌توانید در این کتاب با تاثیر فوتبال بر دنیای سیاست، و اثربخشی سیاست و تصمیم‌های سیاسی بر این ورزش آشنا شوید.

کتاب فوتبال علیه دشمن که سایمون کوپر آن را در سال ۱۹۹۴ به رشته‌ی تحریر درآورده، توسط عادل فردوسی‌پور ترجمه و به فارسی برگردانده شده و نشر چشمه نیز این کتاب را منتشر کرده است. گفتنی است که این کتاب در حال حاضر به شماره چاپ بیست رسیده است و کتاب صوتی آن نیز توسط عادل فردوسی‌پور خوانده شده و قابل تهیه است. برای خرید آنلاین کتاب به فروشگاه bennubook مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات