حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی فروش بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۲

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

پس از اینکه وضعیت بازار موبایل جهانی موبایل سال ۲۰۲۲ را با هم بررسی کردیم حالا نوبت به بررسی فروش بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۲ است. این بازار پررقابت و دارای محصولاتی که گاهی هیچ‌وقت در بازارهای دیگر عرضه نمی‌شوند می‌تواند عملکرد جالبی داشته باشد.

وضعیت بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۲

رقابت در بازار گوشی های هوشمند روز به روز در حال افزایش است. این وضعیت به نفع مصرف کننده بوده و در نتیجه دستگاه‌های قدرتمندتر و ارزان‌تر عرضه می شوند. با این حال، پیشرفت تکنولوژی باعث می‌شود محصولات مورد نظر عمر طولانی تری داشته باشند.

به عنوان مثال اگر سال ۱۳۹۰ یک موبایل هوشمند می‌خریدید شاید باید ۱ یا ۲ سال بعد آن را عوض می‌کردید اما موبایلی که سال ۱۴۰۰ خریدید را معمولا به راحتی می‌توانید در ۳ سال نگه دارید. این موضوع از گوشی اقتصادی تا پرچمدار جدید صدق می‌کند و حنی با طولانی‌تر شدن پشتیبانی نرم افزاری گوشی‌ها، شاید مدت زمان نگهداری موبایل تا ۴ یا ۵ سال هم برسد.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

برای مثال گزارش IDC از بازار جهانی موبایل می‌گفت کاربران دستگاه‌های خود را برای مدت طولانی‌تری نگهداری می‌کنند که حالا این بازه به 40 ماه یا 3.3 سال رسیده است.

یکی از دلایلی که باعث کاهش فروش گوشی‌های هوشمند شده همین است. همچنین اضافه شدن بحران اقتصادی جهانی کار را برای فروشندگان سخت کرده است به شکلی که فروش گوشی های هوشمند چین در سال 2022 به پایین ترین سطح خود در یک دهه اخیر رسید.

کاهش بی سابقه فروش در بازار جهانی موبایل، چارک چهارم سال ۲۰۲۲

کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین در سال 2022 ادامه دارد

بر اساس گزارش موسسه پایش بازار کانترپوینت، فروش گوشی های هوشمند چین در سال 2022 با کاهش 14 درصدی سالانه به پایین ترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید.

این پنجمین سال متوالی افت فروش سالانه در چین است. تاثیر همه گیری کووید-19 و بادهای مخالف اقتصاد کلان به عنوان دلایل اصلی افت فروش ذکر شده است. در سه ماهه چهارم سال 2022 فروش گوشی های هوشمند در چین با کاهش 15 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شد.

فروش برندهای مختلف موبایل در بازار چین

فروش برندهای مختلف موبایل در بازار چین

اپل یکی از معدود برندهایی بود که با افت 3 درصدی فروش در سال، نسبت به کلیت بازار عملکرد بهتری داشت. این شرکت همچنین برای اولین بار به برند شماره 2 در چین تبدیل شد و در سه ماهه چهارم 2022 به بالاترین سهم بازار سه ماهه  خود با عدد 23.7 درصد رسید.

سایر برندهای اصلی اندروید مانند اوپو، ویوو و شیائومی با افت به ترتیب ۲۷، ۲۳ و ۱۹ درصد شاهد کاهش چشمگیر سالانه بودند.

آنر تنها برندی بود که رشد سالانه مثبت را با عدد 38 درصد داشت، اما این رشد عمدتاً به دلیل پایین بودن فروشش در سال 2021 ثبت می‌شود. آن زمان این برند شروع به احیای مجدد خود در بازار چین کرده بود.

تولیدکننده‌های چینی همچنان بر روی بخش پریمیوم و دستگاه‌های تاشو تمرکز دارند و انتظار می رود رقابت در این بخش در سال 2023 افزایش یابد.

با برطرف شدن محدودیت‌های کرونایی در چین و بهبود درآمد افراد شاید یک رشد نسبی را در سال جدید شاهد باشیم اما انتظار رشد انفجاری را نمی توان داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید سال آینده برای بازار موبایل چطور باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)