حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مسیرهایی که میتوانید از طریق آنها به قشم سفر کنید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

جزیره قشم به عنوان بزرگ ترین جزیره در خلیج نیلگون فارس، با جاذبه های طبیعی بی نظیر، غذاهای محلی خوش طعم و مراسم و آیین و آداب محلی که دارد از بهترین مقاصد در داخل ایران است که هر فرد حداقل یک بار باید از آن دیدن کنید. اگر برنامه ای برای سفر به قشم در ذهن خود دارید، بهتر است همچنانکه در حال بررسی هتل های قشم هستید، به مرور مسیرهای سفر به قشم، مهم ترین جاذبه ها و کارهایی که می توانید در قشم انجام دهید، بپردازید.

شاید مهم ترین کار در سفر به هر مقصدی از جمله جزیره قشم، بررسی مسیرهای سفر به آن مقصد باشد. چرا که همین موضوع به تنهایی تعیین کننده مدت سفر و غالب هزینه های سفر است. معیارهای مهمی در انتخاب مسیرهای سفر به قشم می تواند دخیل باشد؛ بودجه، نوع سفر، اهداف سفر و مدت زمانی که برای سفر در اختیار دارید از مهم ترین عواملی است که می تواند در انتخاب مسیر شما نقش تعیین کننده داشته باشد. بنابراین برای بررسی هر چه بیشتر جزئیات این مسیرها با ما در این صفحه همراه شوید.

بررسی مسیرهای سفر به قشم

با توجه به این که قشم یک جزیره است، شما از طریق مسیرها و وسایل نقلیه متنوعی می‌توانید به قشم سفر کنید. سفر به قشم با ماشین شخصی، سفر با کشتی از بندرعباس به قشم، پرواز مستقیم به مقصد قشم از راه های پیش روی شما برای سفر هستند. برای انتخاب بهترین مسیر در سفر به قشم می توانید از تجارب مسافران قبلی که می شناسید و سبک سفر آن ها به شما نزدیک است نیز استفاده کنید تا ضمن کاهش مخاطرات سفر و اتلاف زمان و هزینه سفر خاطره انگیزتری را برای خود و همسفران خود رقم بزنید.

سفر با کشتی از بندرعباس به قشم

در میان مسیرهای سفر به قشم اگر مایل به تجربه سفر کردن از طریق مسیرهای آبی و دریایی هستید، و فوبیای کشتی ندارید، سفر با کشتی از بندرعباس تا قشم قطعا برای شما خاطره‌انگیز و لذت‌بخش خواهد ‌بود و صد البته از عواملی است که این سفر را منحصر به فرد می کند.

برای سفر با کشتی از طریق بندر به قشم باید بلیط تهیه کنید و یکی از مسیرهای زیر را طی کنید:

  • • بندر پل به بندرلافت
  • • بندر شهید باهنر
  • • بندر شهید حقانی

برای این مسیر که از بهترین مسیرهای سفر به قشم است و همچنین در تمام سفرهای دریایی بهتر است جلیقه نجات بپوشید و در مکان‌های مشخصی که ملوان و ناخدا آنجا را امن می‌دانند، مستقر شوید.

سفر با هواپیما برای رسیدن به جزیره قشم

از سریع ترین مسیرها برای رسیدن به هر مقصدی و از بهترین مسیرهای سفر به قشم، سفر از طریق هواپیماست. هواپیما در کم‌ترین زمان ممکن شما را به جزیره قشم می‌رساند، بدون هیچ‌گونه خستگی و اتلاف زمان. می توانید بلیت خود را از ایرلاین های متنوعی تهیه کنید. ایران‌ایر، معراج، ماهان، آتا، تابان، ایران ‌ایرتور و… نام خطوط هوایی هستند که می‌توانید از آنها بلیط به مقصد قشم را تهیه کنید. اگر نتوانستید بلیط مستقیم به قشم را تهیه کنید، بلیط با مقصد بندرعباس را بخرید و از طریق اتوبوس‌های دریایی اسکله شهید حقانی بندر‌عباس خود را به قشم برسانید.

هر یک از این موارد، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که شما باید بسته به سلیقه و بودجه خود، آن را انتخاب کنید. به طور مثال سفر به قشم با ماشین شخصی از طرفی رفت و آمد شما را در جزیره آسان می‌کند و از طرفی حمل آن با لندینگ کرافت‌ها (شناورهای دریایی مخصوص حمل خودرو) هزینه‌ و زمان‌ بیشتری را صرف می‌کند.

در مسیرهای سفر به قشم و برای ورود به قشم از راه  بندر‌عباس در خاطر داشته ‌باشید که باید خود را از طریق ون یا تاکسی به اسکله شهید حقانی برسانید. در این اسکله اتوبوس‌های دریایی شما را تا اسکله شهید ذاکری جزیره قشم همراهی می‌کنند. اتوبوس‌های دریایی از صبح تا شب فعال هستند؛ مگر آنکه هوا نامساعد و طوفانی باشد. علاوه بر انتخاب مسیر مناسب برای سفر به قشم، بهتر است به آب و هوای جزیره هم دقت کنید. با توجه به آنکه آب و هوای قشم گرم و مرطوب است، مناسب‌ترین و خنک‌ترین آب و هوا را در قشم در فصل پاییز شاهد خواهید ‌بود.

 

سفر به قشم با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی به عنوان یکی از مسیرهای سفر به قشم به شما کمک می کند برنامه سفر را به کلی طبق سلیقه خود بچینید.فرقی نمی کند از کدام نقطه ایران عازم سفر به قشم هستید. اگر قرار بر سفر با خودروی شخصی باشد، باید فارغ از این که کدام نقطه ایران مبدا سفر شماست، خود را به بندر‌عباس برسانید. خب حالا برای رفتن به مقصد بندر‌عباس می‌توانید یکی از دو راه  یزد و سیرجان و یا اصفهان و شیراز را انتخاب کنید: اگر از  مسیرهای کویری لذت می‌برید، یزد و سیرجان برای شما گزینه مناسب‌تری‌ست، در غیر این صورت مسیرهای اصفهان و شیراز را انتخاب کنید.

جا‌به‌جایی ماشین به جزیره قشم

اگر مایلید ماشین خود را در داخل جزیره قشم  همراه داشته ‌باشید، باید پس از رسیدن به بندر‌عباس به سمت بندر پل حرکت کنید. این مسیر کوتاه است و حدود نیم ساعت طول می‌کشد. در بندر پل شما باید خودروی خود را به لندینگ کرافت‌ها (شناورهایی که وسایل و بارهای مختلف مانند خودرو را در دریا حمل می‌کنند) بسپارید تا شما و ماشین‌تان را به جزیره لافت ببرند.

ساعت کاری لندینگ کرافت محدودیتی ندارد و به صورت شبانه‌روزی به شما سرویس‌دهی می‌کنند. شما در ازای خدمات لندینگ کرافت، باید مبلغی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان پرداخت و یک رسید، دریافت کنید. بعد از آنکه که ماشین خود را به لندینگ کرافت تحویل دادید، خودتان از طریق اتوبوس‌های دریایی به سمت جزیره لافت بروید. در جزیره لافت می‌توانید با ارائه برگ رسید، ماشین خود را تحویل بگیرید و به سمت قشم حرکت کنید. در نظر داشته ‌باشید که در مسیر لافت به قشم باید از درگهان عبور کنید.

در صورتی که قصد ندارید ماشین خود را به جزیره قشم ببرید، بهترین کار آن است که خودرو را در پارکینگی مطمئن در بندر‌عباس پارک کنید. پس از سپردن ماشین به پارکینگ، وقت آن است که خودتان به سمت جزیره حرکت کنید. برای رفتن به جزیره ابتدا به سمت اسکله شهید حقانی رفته و آنجا از طریق اتوبوس‌های دریایی به سمت قشم بروید.

در این حالت از مسیرهای سفر به قشم، دقت کنید که ساعت کاری اتوبوس‌های دریایی از ۶ صبح تا ۱۱ شب است اما در حالتی که وضعیت جوی هوا نامساعد و طوفانی باشد، اتوبوس‌ها تعطیل هستند و مسافری را به سمت قشم نمی‌برند. بنابراین، قبل از تصمیم به حرکت از وضعیت فعال بودن اتوبوس‌ها مطلع شوید.

سفر به قشم با ماشین شخصی و قطار

شما می‌توانید سختی رانندگی تا بندرعباس را با حمل خودروی خود با قطار، آسان کنید. سفر به قشم با ماشین شخصی به کمک قطار با شرایط زیر امکان‌پذیر است:

  • • ارتفاع خودرو کمتر از ۱۵۸ سانتی‌متر باشد.
  • • حداکثر عرض خودرو باید ۱۸۰ سانتی‌متر باشد.
  • • تهیه بلیط مخصوص حمل خودرو از دفاتر فروش بلیط قطار و همراه داشتن مدارک خودرو هنگام خرید بلیط

اگر شما دیرتر از ماشین خود به بندرعباس رسیدید، نگران نباشید، خودروی شما تا ۲۴ ساعت پس از رسیدن به بندرعباس، به صورت رایگان در پارکینگی مناسب قرار می‌گیرد.

سفر به قشم از طریق اتوبوس

اتوبوس، یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیرهای سفر به قشم است. البته در نظر داشته ‌باشید که اتوبوس‌ها مستقیم شما را به قشم نمی‌رسانند و نزدیک‌ترین مقصد آنها به سمت قشم، بندرعباس است. پس از آنکه به بندرعباس رسیدید، حالا باید خود را به اسکله شهید حقانی رسانده تا با اتوبوس‌های دریایی به قشم بروید. اگر شرایط طوری بود که بلیط اتوبوس به سمت بندر‌عباس موجود نبود، می‌توانید بلیطی را با مقصد بوشهر یا فارس خریداری کنید. در این صورت باید از راننده بخواهید شما را در بندر پل پیاده کند، تا با لندینگ کرافت‌ها از بندر پل به بندر لافت و در نهایت به قشم بروید.

سفر با قطار به سمت قشم

در میان مسیرهای سفر به قشم، سفر با قطار مخصوص کسانیست که خواهان راحتی و امنیت در سفر هستند. قطار شما را تا بندرعباس می‌برد. در بندرعباس شما باید از طریق اتوبوس‌های دریایی از اسکله شهید حقانی بندر‌عباس به اسکله شهید ذاکری قشم بروید. این مسیر دریایی بسیار چشم‌نواز و آرامش‌بخش است و حدودا ۵۰ دقیقه تا قشم روی آب‌های خلیج فارس خواهید بود.

 

رزرو هتل در جزیره قشم

خب حالا که نحوه سفر خود به قشم را از میان مسیرهای سفر به قشم انتخاب کرده اید، نوبت به انتخاب اقامتگاه و یا هتل در قشم می رسد. جهت انتخاب و رزرو هر گونه هتل در قشم می توانید وارد وب سایت ایران هتل آنلاین شده و سپس به جستجو در میان هتل های قشم بپردازید. هتل ها از نظر قیمت، کیفیت، خدمات و امکانات، عملکرد کارکنان و مسیرهای دسترسی بسیار متفاوت هستند که می توانید همه آن را با جزئیات با هم مقایسه کنید. در جزیره قشم می توانید اقامتگاه های بوم گردی و یا هتل های مجلل را انتخاب کنید. شما برای اقامت در قشم کدام یک را انتخاب می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات