حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدیو آتش گرفتن آیفون در حال شارژ در طول شب را ببینید

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تماشا کنید

انفجار باتری موبایل‌ها یا آتش گرفتن آن‌ها در حین شارژ از دسته اخباری است که هر چند گاهی گریبان یک برند را می‌گیرد. البته اگر به جزئیات خبر توجه کنید معمولا چیزی برای نگرانی عموم کاربران وجود ندارد مگر کیسی مثل گلکسی نوت ۷ که کاملا جای نگرانی بود! به تازگی یک ویدیو از آتش گرفتن آیفون در حال شارژ در طول شب منتشر شده که در این مطلب با هم خواهیم دید.

ویدیو آتش گرفتن آیفون در حال شارژ

به تازگی در اخبار می‌بینیم که یک آیفون ۴ قدیمی یکی از کاربران آمریکایی آتش گرفت. گوشی هوشمند روی میز آشپزخانه قرار داشت و در طول شب برای شارژ شدن به شارژر متصل بود.

آیفون ۴

آیفون ۴

طبق ویدیو ضبط شده به نظر می رسد که یک وضعیت کاملا معمولی بدون هیچ گونه نقص ایمنی است. شرایط نقص ایمنی مانند شرایطی است که گوشی را در وضعیت شارژ شدن زیر بالش قرار دهید که منجر به گرم شدن بیش از حد باتری می شود.

با این حال، در یک لحظه کمی صدا ایجاد می‌شود و سپس شعله‌های آتش را می‌بینیم. منحصربه‌فرد بودن این اتفاق آن است که در لحظه وقوع حادثه، دوربین نظارتی از آن فیلمبرداری می‌کرد. شما می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

 

با وجود آتش گرفتن یک آیفون اما به هر حال باید توجه کنید که ما در مورد آیفون 4 قدیمی صحبت می کنیم. با یک حساب سرانگشتی احتمالا این باتری ۱۳ سال عمر کرده و کاملاً فرسوده شده است. به هر حال هیچ‌گاه هم نباید گوشی را از شب تا صبح به شارژ متصل کنید.

چرا باتری گوشی های هوشمند در حین شارژ منفجر می شوند؟

باتری گوشی های هوشمند به دلایل مختلفی در حین شارژ شدن می توانند منفجر شوند یا آتش بگیرند. یکی از شایع ترین دلایل گرم شدن بیش از حد است. البته می‌تواند زمانی که باتری بیش از حد شارژ شود یا با ولتاژی بالاتر از آن چیزی که برای آن طراحی شده، شارژ بشود هم اتفاق بیفتد.

این شرایط می تواند باعث افزایش دمای داخلی باتری شود که می تواند باعث انبساط، تاب برداشتن یا حتی پاره شدن باتری شود.

یکی دیگر از دلایل انفجار باتری آسیب به خود باتری است. اگر باتری سوراخ شود، له شده باشد، یا از نظر فیزیکی آسیب دیده باشد، ممکن است ناپایدار شده و احتمال انفجار یا آتش گرفتن آن بیشتر شود. به طور مشابه، اگر باتری در معرض آب یا مایعات دیگر قرار گرفته باشد، می تواند خورده شود و بیشتر مستعد خرابی باشد.

علت بعدی انفجار باتری، استفاده از شارژرها و کابل های شارژ تقلبی یا نامرغوب است. این محصولات ممکن است استانداردهای مشابه شارژرهای اصلی را نداشته باشند و ممکن است ویژگی های ایمنی یکسانی نداشته باشند. این می تواند باعث شود باتری بیش از حد شارژ شود یا با ولتاژی بالاتر از آن چیزی که برای آن طراحی شده، شارژ شود. که می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد و انفجار شود.

مهم است که توجه داشته باشید که این نوع حوادث نادر هستند و اکثریت قریب به اتفاق باتری های گوشی های هوشمند برای استفاده بی خطر هستند. با این حال، همیشه ایده خوبی است که برای محافظت از تلفن و باتری خود اقدامات احتیاطی انجام دهید.

مثلا استفاده از یک شارژر معتبر و دوری از شارژ شبانه گوشی می‌تواند به شما کمک کند. اگر متوجه رفتار غیرعادی باتری گوشی خود شدید، مانند داغ شدن بیش از حد یا تورم، فوراً استفاده از گوشی را خاموش کنید و با خدمات پس از فروش برند موبایل خود تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

آتیش گرفتن یه موبایل بعد از 13 سال، خودش تبلیغ برای اون برنده!
13 سال موبایله کار کرده و خراب نشده؟!
آفرین
من شیائومی داشتم بعد از دو سال پردازنده اش سوخت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)