حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محله‌هایی که برای اجاره ویلا مناسب نیستند!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

زمانی که برای اجاره ویلا اقدام می‌کنید چه عواملی را در نظر می‌گیرید و تا چه اندازه به محله‌ها و منطقه‌های مناسب برای اجاره ویلا اهمیت می‌دهید؟ آیا هنگامی که امکانات و شرایط یک ویلا را می‌سنجید، در مورد محله آن هم فکر می‌کنید؟ آیا می‌دانید محله‌هایی که برای اجاره ویلا مناسب نیستند، چه شرایطی دارند و بهتر است به جای اجاره ویلا در آن محله‌ها، در چه محله‌هایی ویلا اجاره کنیم؟ مقاله زیر را بخوانید تا پاسخ این پرسش‌ها را بیابید.

محله های بومی و سنتی برای اجاره ویلا مناسب نیستند

منظور از محله‌های بومی، جاهایی از شهر است که مردم بومی در آن بیشتر زندگی و رفت و آمد می‌کنند. این محله‌ها به سبب این که زندگی روزمره در آنها جریان دارد، پر ترافیک‌تر و پر رفت و آمدتر هستند و سروصدای زیادی در آنها وجود دارد. علاوه بر این ساکنان محله‌های سنتی‌ کاملا یکدیگر را می‌شناسند و مسافران برایشان حکم غریبه‌هایی را دارند که برای آنها مزاحمت ایجاد کرده‌اند و شاید همین نگاه باعث شود که برخورد خوبی با آنها نداشته باشند.

در مقابل آن محله‌های غیربومی و شهرک‌های ویلایی جاهای مناسبی هستند که شما با اجاره آنها می‌توانید در فضایی خلوت‌، آرام و کم تردد در ویلایتان احساس آرامش داشته باشید و از آنجایی که محله فضای سنتی ندارد و مالکان آنها زندگی مدرن‌تری را دارند، برخورد آنها با مسافران نیز بسیار خوش‌آیندتر خواهد بود. اگر در جستجوی چنین محله‌هایی هستید، در سایت‌هایی مانند سفر مارکت یا جاباما، ویلای مورد نظر خود را جستجو کنید.

محله های اداری برای اجاره ویلا مناسب نیستند

برخی از محله‌ها در شهرها هستند که تراکم ادارات دولتی و خصوصی در آنها بیشتر است. در این محله‌ها مهم نیست که شما برای مسافرت و تفریح آمده‌اید و ویلا اجاره کرده‌اید، زیرا کار تعطیل نمی‌شود و به همین دلیل محله هم از رفت و آمد بالایی برخوردار است و هم فضای رسمی آن، زندگی تفریحی شما را دچار اختلال بکند.

در این محله‌ها نیز همانند بخش‌های سنتی شهر، به مسافران به چشم غریبه نگریسته می‌شود و کسانی که هر روز سر کار می‌روند و با مشکلات متعددی در کار دست و پنجه نرم می‌کنند، شاید روی خوش به مسافران نشان نداده و در واقع حوصله برخورد مناسب با آنها را نداشته باشند. بنابراین بهتر است با مطالعه کامل سایت‌های میهمان شو یا جاباما، ویلاهایی که در محله‌های اداری قرار دارند را بشناسید و ساختمان‌هایی را که در نزدیکی ادارات و شرکت‌ها هستند، اجاره نکنید.   

محله های صنعتی برای اجاره ویلا مناسب نیستند

در بسیاری از شهرهای ایران که دارای کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک و بزرگ هستند، محله‌های صنعتی وجود دارد که در آنها اکثر کارخانه‌ها و کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند. این محله‌ها نه تنها به دلیل وجود آلاینده‌های صنعتی از هوای ناپاکی برخوردار هستند، بلکه ممکن است سر و صدای زیادی نیز داشته باشند و به هیچ وجه برای اجاره ویلا مناسب به نظر نمی‌آیند.

اگر نمی‌خواهید که در چنین محله‌هایی ویلا اجاره نمایید، بهتر است هنگام اجاره ویلا از سایت جاباما یا اتاقک 24، از روی نقشه موقعیت محلی را بررسی نموده و فاصله مراکز صنعتی را با ویلای مورد نظر ببینید. ممکن است یک ویلا در یک منطقه بزرگ دارای کارخانه و کارگاه‌های متعدد قرار داشته باشد اما فاصله آن تا این مراکز صنعتی به اندازه‌ای زیاد باشد که در آن نه از آلودگی خبری باشد و نه سر و صدا. این امر تنها از طریق تحقیق و مشاهده نقشه‌ ممکن خواهد شد.

محله های نزدیک به بیمارستان ها 

بیمارستان‌ها مراکز پر تردد و پر رفت و آمد شهرها هستند که اجاره ویلا در نزدیکی آنها، موجب می‌شود شما صدای آژیر آمبولانس را زیاد بشنوید. این صدای نگران کننده که ممکن است گاه و بیگاه و حتی نیمه شب به گوش برسد، خواب و آسایش را از شما می‌رباید. هم‌چنین وجود بیمارستان باعث بروز ترافیک در محله می‌شود و شما در صورت نزدیکی به بیمارستان، ناگزیر می‌شوید مدت بیشتری را در خیابان‌ها در ترافیک و یا به دنبال جای پارک بمانید. با این همه نزدیکی به بیمارستان‌ها به طور کلی بد نیست به ویژه اگر افراد مسن یا کودکان بازیگوشی را به همراه دارید که ممکن است به خاطر آنها کارتان به بیمارستان بکشد.

به طور کلی می‌توان گفت که رعایت فاصله متعادل تا بیمارستان شرط عقل است و خوب است که شما بتوانید در هنگام اجاره ویلا از سایت‌های هومسا یا جاباما، این نکته را لحاظ نمایید. در نظر داشته باشید که معمولا صاحبان ویلا، در صورت نزدیک بودن به بیمارستان، این موضوع را ذکر می‌کنند و شما می‌توانید در مورد اجاره چنین ویلایی تصمیم بگیرید.

محله های دور از مراکز خرید بزرگ برای اجاره ویلا مناسب نیستند

خرید کردن یکی از لذت‌های هر سفر است که اکثر افراد به آن علاقه دارند. اگر به شهری سفر می‌کنید که دارای مراکز خرید بزرگی است و جاهای مناسب و معروفی برای خرید دارد، بهتر است که در محله‌های نزدیک به آن ویلا اجاره کنید تا به راحتی به آن مراکز خرید دسترسی داشته باشید و برای رفتن به آن مکان‌ها و یا بازگشت از آنجا به ویلایتان زمان کمی را سپری نمایید.

به عنوان نمونه اگر به کیش سفر می‌کنید که یک منطقه آزاد تجاری است و دارای مراکز خرید متنوع و متعددی است، حتما دوست دارید که به این مراکز خرید رفته و برای آوردن سوغاتی یا خرید شخصی خودتان، کالاهایی را بخرید و نزدیکی به این مراکز خرید اهمیت دارد. خوشبختانه زمانی که به سایت‌های جاباما یا شب سر می‌زنید، درمی‌یابید که صاحبان ویلاها، معمولا میزان نزدیکی‌شان به مراکز خرید توضیحاتی داده‌اند و حتی اگر چنین نباشد، می‌توانید با استفاده از نقشه، فاصله ویلای مورد نظر خود را تا مراکز خرید بررسی نمایید.

محله های دور از مراکز تفریحی برای اجاره ویلا مناسب نیستند

هر شهری دارای مراکز تفریحی خاص و منحصر به فرد خود است که نزدیک بودن به آنها می‌تواند یک تفریح تمام عیار را برای شما رقم بزند. به عنوان مثال شهرهای شمالی کشورمان به همراه جزیره کیش، هر دو دارای مراکز تفریحی مربوط با دریا هستند. اما حتی اگر شما در نزدیکی این مراکز تفریحی نیز ویلا اجاره نکنید، اجاره ویلاهای ساحلی می‌توانند همان کارکرد را برای شما داشته باشند زیرا خود دریا بزرگ‎ترین تفریح در شمال به حساب می‌آید.

علاوه بر این، نزدیکی محله‌ای که در آن ویلا اجاره می‌کنید، به سینما‌، تئاتر، پارک‌ها، شهربازی‌ها و… می‌تواند به اندازه اجاره ویلای ساحلی جذاب باشد. در صفحه پروفایل هر ویلا در سایت‌های اجاره اقامتگاه‌، مانند میزبون، ویلایار و جاباما توضیحات کاملی درباره نزدیکی ویلاها به مراکز تفریحی وجود دارد که صاحب ویلا آن را نوشته است و شما با خواندن آن توضیحات و بررسی ویلاهای مختلف، می‌توانید محله‌ای را که تفریحاتی مطابق سلیقه‌تان دارد پیدا و اجاره نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات