حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه کوالکام Snapdragon 8cx Gen 4 برای رقابت با تراشه‌های سری M اپل عرضه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

اینکه کوالکام در حال توسعه تراشه ای برای رقابت با تراشه‌های سری M اپل باشد اصلا عجیب نیست. طبق گزارش‌های قبلی، کوالکام در حال توسعه یک پردازنده جدید با نام رمز Hamoa است. حدس زده می‌شود که این تراشه نسل بعدی تراشه‌های سری اسنپدراگون 8cx باشد. تراشه کوالکام Snapdragon 8cx Gen 4 برای رقابت با تراشه‌های سری M اپل عرضه خواهد شد.

تراشه کوالکام Snapdragon 8cx Gen 4

اطلاعات جدیدی که اخیرا منتشر شده، نشان می دهد که چیپست جدید با نام “Snapdragon 8cx Gen4” به بازار عرضه می شود که کاملا قابل انتظار بود. جدیدترین مشخصات اسنپدراگون 8cx نسل 4 آینده کوالکام بسیار جذاب است و به عنوان رقیب واقعی پردازنده های سری M اپل عمل خواهد کرد.

این تراشه 12 هسته‌ای پیش از این هم توسط کوبا وویچیچوسکی در توییتر عنوان شده بود. وی که اکنون ادعا می کند که نام این تراشه Snapdragon 8cx Gen 4 خواهد بود.

طبق گزارش ها، کوالکام در حال کار بر روی تعدادی از تراشه‌های جدید است، اما تراشه ذکر شده بهترین عملکرد را با ۸ هسته قوی و ۴ هسته کم مصرف ارائه می‌کند. مشخص نیست که آیا هسته پردازشی Oryon کوالکام، که با خرید Nuvia توسط این شرکت توسعه داده شده اند، در اسنپدراگون 8cx Gen 4 استفاده خواهد شد یا خیر.

همکاری سامسونگ و کوالکام

همکاری سامسونگ و کوالکام

او همچنین ادعا می کند که هر بلوک چهار هسته ای دارای حافظه کش L2 مشترک 12 مگابایت و حافظه نهان L3 برابر 8 مگابایتی است. از آنجایی که شایعه شده اسنپدراگون 8 سی ایکس نسل 4 دارای همان پردازنده گرافیکی ادرنو 740 اسنپدراگون 8 نسل 2 است، پس کوالکام پردازنده گرافیکی جدیدی برای آن تولید نمی کند.

این تراشه گرافیکی هنوز هم یک پردازنده قوی است، اما زمانی که در محصولات ویندوزی استفاده شود، ممکن است آنطور که روی موبایل‌ها پاسخ داده، نتواند عمل نماید.

گفته شده در بخش CPU هسته‌های قوی Snapdragon 8cx Gen 4 در فرکانس 3.40 گیگاهرتز و هسته‌های کم مصرف در فرکانس 2.50 گیگاهرتز آزمایش می‌شوند.

باید منتظر ماند تا این تراشه معرفی شود و ببینیم آیا توان رقابت با تراشه‌های سری M اپل را دارد یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)