حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۶ ترفند پرکاربرد هنگام رزرو بلیط قطار

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سفر با قطار را چگونه تصور می‌کنید؟ آیا به نظرتان ترجیح دادن قطار به هواپیما یا سایر وسایل حمل و نقل، روش خوبی برای مسافرت است؟ این که مشغول خواندن این متن هستید، ممکن است به این دلیل باشد که هدف شما برای تجربه‌ی یک سفر جذاب، انتخاب قطار برای طی کردن مقصد مد نظر و مسیر طولانی‌تان است. با خواندن این متن، ۶ ترفند پرکاربرد هنگام رزرو بلیط قطار را خواهید دانست و می‌توانید بهترین بلیط قطار را رزرو کنید.

۱. بسته به شرایط، بلیط رزرو کنید

اگر به صورت جدی تصمیم به سفر گرفته‌اید، بهتر است تمامی جوانب یک سفر ایده‌آل را از منظر خودتان دوباره مرور کنید و با جمع‌بندی همه‌ی موارد، اقدام به جستجو و خرید بلیط قطار کنید. یکی از مهم‌ترین کارها برای رزرو بلیط قطار، توجه به تعداد مسافران است؛ یعنی ممکن است تنهایی به سفر بروید یا افرادی نیز با شما خواهند آمد. در نتیجه، بایستی توجه کنید که امکانات قطار مد نظرتان با شرایط شما مطابقت دارد یا نه.

 

۲. سحرخیز باش تا کامروا شوی

این اصطلاح در مکالمه محاوره‌ای بین افراد جامعه زیاد استفاده می‌شود و معمولا به موفقیت کسی اشاره می‌کند که کارش را زودتر از بقیه شروع کرده باشد، اما ممکن است دیدن این اصطلاح در یک مطلب مربوط به رزرو بلیط قطار، برای شما بیش از حد عجیب به نظر برسد. به همین دلیل، بایستی به این واقعیت اشاره کرد که معمولا کسانی در رزرو یک بلیط قطار ایده آل موفق هستند که زودتر از بقیه اقدام به این کار می‌کنند. در واقع، اگر از چند روز یا چند هفته قبل‌تر از موعد مقرر تصمیم به سفر با قطار گرفته‌اید، بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهید و به دقیقه نود موکول نکنید.

۳. با انواع قطار آشنا باشید

طبیعتا آشنایی با انواع قطارها و خدمات آنها، یک راهنمای خوب برای شما هنگام خرید بلیط قطار است. قطارهایی که در کشور ما استفاده می‌شوند، در انواع گروه‌های سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره طبقه‌بندی می‌شوند که هرکدام بر اساس تعداد تخت‌ها یا امکانات آنها شناخته می‌شوند. هر چقدر کیفیت قطار رزرو شده شما مناسب و بهتر باشد، به همان اندازه سفر خوب و راحتی خواهید داشت که در نهایت منجر به آسایش و آرامش شما در طول سفر و نیز هنگام پیاده شدن از قطار خواهد شد. اپلیکیشن سفرمارکت یا دیگر مقالات مرتبط با قطار و رزرو بلیط قطار در سایت سفرمارکت، می‌توانند شما را بیش از پیش با مهم‌ترین‌ مطالب مربوط به خرید اینترنتی بلیط قطار رجا و سایر شرکت ها آشنا کنند. با انجام این کار، امکانات و خدمات انواع قطارها را بهتر بشناسید تا با خیالی آسوده قطار دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

۴. سفر آرام با انتخاب بهترین زمان

مجموعه سفرمارکت در سال‌های گذشته نقش مهمی در توسعه صنعت توریسم داشته و با انتشار مطالب مهم، نقش بسزایی در کمک به مسافران برای انتخاب بهترین مقصد به جهت تجربه یک سفر جذاب ایفا کرده است. در سایت سفرمارکت، با تنظیم فیلترها و انتخاب مبدا و مقصد و نیز انتخاب تعداد مسافران به همراه تاریخ دقیق رفت و برگشت (گزینه برگشت اختیاری است)، لیستی از بلیط‌ها نمایش داده خواهد شد تا علاقه‌مندان بتوانند بهترین بلیط اینترنتی قطار را پیدا کنند. همچنین با نصب اپلیکیشن سفرمارکت، از دیگر مزایای مهم آن برخوردار خواهید بود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام سفر زود خسته می‌شوند و دائما می‌خواهند زودتر به مقصد برسند، انتخاب زمان مناسب برای سفر را حتما مد نظر داشته باشید.

در راستای به کرسی نشاندن این هدف، رزرو بلیط قطار در ساعات پایانی و آغازین روز می‌تواند به شما کمک کند. ممکن است عده‌ای معتقد باشند که بهتر است از مسیر سفر لذت برد اما رسیدن به مقصد بدون توجه به مسیر طولانی سپری‌شده نیز جذابیت‌های خاص خودش را دارد. پیدا کردن چنین بلیطی به هیچ وجه کار دشواری نیست و صرفا با تنظیم کردن یک فیلتر اختصاصی مختص زمان، ساعت حرکت قطار در بازه زمانی دلخواه را انتخاب کنید تا تنها بلیط‌های مرتبط را پیدا کنید و یکی از بهترین‌ها را از دل لیست بلندبالای موجود، بیرون بکشید.

 

۵. بلیط قطار اینترنتی

بدون اغراق باید گفت که قرن جدید، قرن پیشرفت علم و تکنولوژی بوده است و سرنوشت انسان‌ها خواسته یا ناخواسته به این دو گره می‌خورد. بدون شک تکنولوژی و اینترنت در اکثر بخشی‌های مرتبط با زندگی افراد نقشی مهم و کلیدی ایفا می‌کنند. شاید تا دهه‌ها پیش که حتی سیستم حمل و نقل تا این حد گسترده نشده بود، کسی تصور نمی‌کرد که ممکن است روزی برسد که از روزها قبل بتوان به راحتی از طریق مراجعه حضوری بتوان بلیط سفر را تهیه کرد و آماده سفر شد. به همین منوال، ممکن است تا قبل دهه‌های اخیر نیز هیچ‌کس چنین تصوری نمی‌کرد که حتی می‌توان بدون مراجعه حضوری و از محل زندگی خود، بلیط خود را رزرو کنند.

این روند صعودی در پیشرفت بشر حاکی از آن است که ادامه دادن این فرآیند، قابلیت بهتر کردن و همچنین ساده‌تر کردن برخی مشکلات زندگی دارد. مثلا اگر بلیط قطار مشهد را از آنلاین رزرو کنید، طبیعتا عملکرد بهتری نیز در انجام این کار خواهید داشت، چرا که هیچ گونه عجله‌ای در کار شما نخواهد بود و بدون نگرانی از برخی مسائل همچون بیش از حد فکر کردن به موضوع مزاحمت برای کارمند آژانس، بلیط خود را تهیه خواهید کرد. نکته مهم که بهتر است فراموش نکنید، پرینت گرفتن از کاغذ بلیط قطار و نیز به همراه داشتن نسخه فایل آن در تلفن همراه به منظور محکم‌کاری است تا در صورت فراموش کردن بلیط کاغذی، نگرانی‌ای بابت آن در لحظات آخر و مانده به حرکت قطار نداشته باشید. در خرید اینترنتی بلیط قطار، وقت خود را با جستجو کردن آگهی‌های مختلف که با قیمت کمتری بلیط قطار لوکس می‌فروشند، هدر ندهید. یکی دیگر از نکات و ترفندهای در خرید بلیط قطار، خرید بر اساس بودجه است. به همین منظور، با خرید اینترنتی بلیط قطار از سایت‌های معتبر مانند سفرمارکت، امنیت سفر خود را بالا ببرید.

 

۶. ایام شلوغ را ترجیح ندهید!

افراد با اهداف مختلفی مثل تفریح، کار و غیره سفر می‌کنند اما همه آنها یک مورد مشترک دارند و آن هم زمان سفر هست. معمولا مسافرت افراد در آخر هفته یا روزهای تعطیل خاص اتفاق می‌افتد که همین موضوع منجر به شلوغی مسیرها می‌شود. به همین دلیل، انتخاب ایام وسط هفته برای سفر کردن نه تنها باعث می‌شود شما یک سفر آرام و به دور از سر و صدا داشته باشید، بلکه در چنین شرایطی ممکن است از تخفیف‌های خاصی نیز برخوردار شوید. اگر این ترفند برای شما جذاب به نظر می‌رسد، حتما هنگام انتخاب و رزرو بلیط قطار دلخواه نیز آن را لحاظ کنید.

کلام آخر

پس از مشغله‌های فراوان و تجربه روزهای خسته‌کننده، تصمیم به تجربه یک سفر با قطار می‌تواند برای سال‌ها خاطرات خوشی برای شما بر جای بگذارد اما این فرصت را با انتخاب‌های اشتباه مانند انتخاب نادرست مقصد یا نوع قطار که مناسب شما نباشد، به هیچ وجه هدر ندهید. هدف از کل نوشته‌های فوق این است که کمک اندکی به شما در جهت خرید بهترین بلیط قطار کرده باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات