حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد توییتر ۴۰ درصد کاهش یافت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

در حالی که ایلان ماسک عنوان می‌کند همه چیز خوب است، به نظر می‌رسد که وضعیت در توییتر وضعیت خوبی نیست. بر اساس گزارش های مختلف، درآمد توییتر نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است. این امر در نتیجه رکود گسترده در بخش تبلیغات دیجیتال رخ می دهد. از زمان آغاز تصاحب تهاجمی ایلان ماسک، و تمام جنجال‌هایی که پس از تصاحب وی به وجود آمد، به نظر می‌رسد که بسیاری از مشتریان سابق بخش تبلیغات توییتر، دیگر تمایلی برای همکاری ندارند.

کاهش درآمد توییتر

طبق گزارش اخیر رویترز، توییتر 14 برند از 30 تبلیغ کننده برتر خود را از دست داد. این یک شوک بزرگ برای منبع درآمد اصلی شرکت است. بسیاری از تبلیغ‌کنندگان پس از به دست گرفتن مسئولیت توییتر توسط ایلان ماسک، توییتر را ترک کردند.

همچنین، چهار تبلیغ‌کننده بزرگ دیگر از هفته قبل از خرید ماسک تا پایان سال 2022، هزینه‌های تبلیغاتی خود را بین 92 تا 98.7 درصد کاهش دادند. به طور کلی، هزینه‌های تبلیغاتی 30 شرکت برتر 42 کاهش یافته و به حدود 53.8 میلیون دلار برای نوامبر و دسامبر رسیده است. شش برند هم هزینه‌های تبلیغاتی خود را افزایش دادند، اما این کافی نبود.

با توجه به از دست دادن درآمد، توییتر ممکن است خود را در موقعیت دشواری ببیند. هر چند مانند اوایلی که ماسک قدرت را در دست گرفت، توییتر دیگر روزانه 4 میلیون دلار ضرر نمی کند‌ اما هنوز هم سرمایه خود را به دلیل تحمل بار بدهی بسیار بالاتر در معامله ماسک از دست می دهد.

در سه ماهه چهارم 2021، توییتر 1.57 میلیارد دلار درآمد داشت. اگر شرکت اکنون 40 درصد نسبت به این نتیجه کاهش داشته باشد، در سه ماهه چهارم 2022 تنها 942 میلیون دلار به ارمغان آورده است. این کاهش شدید است و ماسک باید شرایط را مهار کند.

این توضیح می‌دهد که چرا توییتر تلاش می‌کند هزینه‌ها را کاهش می دهد. از زمان خرید ماسک، تعداد زیادی کارمند را تعدیل کرد و این برای کاهش هزینه‌ها به اندازه حدود 950 میلیون دلار کافی بود. این شرکت همچنین Twitter Blue اصلاح شده را ارائه کرد که ابزار سودآوری جدیدی برای توییتر خواهد بود.

حدود 225 هزار کاربر برای این سرویس ماهانه 8 دلار پرداخت می‌کنند. با در نظر گرفتن این عدد، توییتر 1.8 میلیون دلار از طریق فروش اشتراک دریافت خواهد کرد. البته این چیز زیادی نیست، اما بهتر از هیچی است.

اپلیکیشن‌های محبوب مانند Fenix و Twitterriffic اکنون غیرقابل استفاده هستند. این شرکت API خود را بست و دیگر به توسعه دهندگان اجازه نمی دهد تا جایگزین های برنامه رسمی را ارائه کنند. دلیل اصلی این اقدام این است که توییتر نتوانست از تبلیغات در این برنامه های شخص ثالث سود ببرد.

نظر شما درباره کاهش درآمد توییتر چیست؟ فکر می کنید بتواند شرایط به کنترل کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)