حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ویژه گلکسی اس ۲۳ سامسونگ چه مشخصاتی دارد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

شایعات قدیم و جدید همه به این اشاره دارند که سامسونگ یک نسخه ویژه از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 را برای سری گلکسی اس ۲۳ استفاده خواهد کرد. تا حدودی می‌دانیم که این تراشه باید در فرکانس پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی کمی بهتر از نسخه پایه باشد. جدیدترین شنیده‌ها به ما می‌گوید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ویژه گلکسی اس ۲۳ سامسونگ چه مشخصاتی دارد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲

کوالکام چند ماه پیش پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 را معرفی کرد، اما سامسونگ در لیست رسمی شرکای این شرکت دیده نمی‌شد. چند روز بعد مشخص شد که سامسونگ از نسخه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 2 در سری گلکسی اس 23 استفاده خواهد کرد و به نظر می رسد که این شایعه درست باشد.

اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام رسما معرفی شد: قوی‌تر و بهینه‌تر با پشتیبانی از Wi-Fi 7 و ری‌تریسینگ

گزارش جدید مدعی رصد سندی است که در آن از چیپست گلکسی اس 23 با عنوان Snapdragon 8 Gen 2 Mobile Platform for Galaxy یا “پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی” یاد شده است.

طبق اطلاعات موجود، این نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 2 باید دارای کلاک کمی بالاتر برای هسته اصلی CPU و GPU باشد، که از نظر تئوری باید عملکرد بالاتری را به همراه داشته باشد. البته باید صبر کرد و دید که در واقعیت چه عملکردی را شاهد هستیم. در بخش CPU احتمالا فرکانس هسته قدرتمند اصلی بالاتر باشد.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲

گزارش جدید همچنین احتمال تولید این چیپست ویژه را با استفاده از فرآیند 4 نانومتری ریخته‌گری سامسونگ مطرح می‌کند. این یعنی به جای فناوری 4 نانومتری TSMC از فناوری ساخت سامسونگ استفاده می‌شود. با این حال، این ادعا بر اساس شایعات قبلی مطرح می‌شود که صحت آن زیر سوال است. ما انتظار داریم هیچ تغییری در سازنده چیپست ایجاد نشود.

برای بیش از یک دهه (به جز سری گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵) سامسونگ گوشی های سری گلکسی اس و گلکسی نوت خود را در دو نسخه عرضه کرد:

  1. ۱- مدل اسنپدراگون (برای چین و ایالات متحده)
  2. ۲- اگزینوس (برای سایر نقاط جهان)

به احتمال بالا، امسال سامسونگ تنها یک مدل از گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا را عرضه خواهد کرد و همه آنها از تراشه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی استفاده می‌کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این تراشه ویژه گلکسی برای تبلیغات بیشتر است یا واقعا عملکرد نهایی را بهبود می دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)