حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر دو مدل آیفون 16 پرو به دوربین پریسکوپی آیفون 15 پرو مکس مجهز خواهند شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، دوربین، شایعات

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که آیفون 15 پرو مکس تنها گوشی هوشمند اپل در سال 2023 خواهد بود که لنز زوم پریسکوپی را در ترکیب دوربین خود دریافت می‌کند؛ بااین‌حال، این قابلیت در سال آینده به هر دو مدل آیفون 16 پرو راه خواهد یافت.

دوربین پریسکوپی آیفون 16 پرو

بر اساس گزارش The Elec، اپل قصد دارد لنز تله‌فوتوی پریسکوپی «زوم تاشو» را به یکی از ویژگی‌های انحصاری آیفون 15 پرو مکس در سال جاری تبدیل کند. این گزارش ادعای مینگ چی کو، تحلیلگر با سابقه اپل، را در این موضوع تأیید می‌کند. کو قبلاً گفته بود که آیفون 15 پرو مکس تنها مدلی از سری آیفون 15 خواهد بود که لنز دوربین پریسکوپی را دریافت می‌کند. گزارش نشریه کره‌ای ادعا می‌کند که اپل سپس سیستم لنز پریسکوپی را به یکی از ویژگی‌های هر دو مدل آیفون 16 پرو در سال 2024 تبدیل خواهد کرد.

در سیستم پریسکوپی، نور وارد شده به لنز تله‌فوتو توسط یک آینه زاویه‌دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می‌شود. تغییر جهتی که نور در آن حرکت می‌کند، امکان تنظیم طولانی‌تر تله‌فوتو «تاشده» را در داخل تلفن‌ها فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا بدون هیچ‌گونه تاری بزرگ‌نمایی کنند.

به‌گفته‌ی The Elec، اپل از تأمین‌کنندگان جدیدی برای محرک‌های OIS آیفون 15 پرو مکس امسال استفاده می‌کند. اپل برای تأمین محرک‌ها به شرکت‌های کره‌ای LG Innotek و Jahwa Electronics تکیه کرده و جایگزین سازندگان فعلی ماژول دوربین آیفون Japan Alps و Mitsumi خواهد شد.

دوربین پریسکوپی آیفون 16 پرو

دوربین پریسکوپی آیفون 16 پرو

هر دو شرکت LG Innotek و Jahwa با سامسونگ برای توسعه محرک‌های توپی کار کرده‌اند که نسبت به محرک‌های فنری که اپل درحال‌حاضر در ماژول‌های تله‌فوتو استفاده می‌کند، به ماژول‌های زوم تاشو بهتر کمک می‌کنند. گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ درحال‌حاضر دارای یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپی با زوم 10 برابری است.

تصمیم اپل برای اختصاص ویژگی‌های سخت‌افزاری به مدل 6.7 اینچی آیفون 15 پرو مکس امسال، احتمالاً باعث ناامیدی میان ارتقادهندگان احتمالی می‌شود که به‌دنبال بهترین ویژگی‌ها در مدل کوچک‌تر 6.1 اینچی پرو هستند. اپل از زمان آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، ویژگی‌های دوربین را بین مدل‌های «پرو» آیفون خود یکسان نگه داشته است.

شایعات حاکی از آن است که حتی تفاوت بیشتری نیز بین آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس وجود خواهد داشت. مارک گورمن از بلومبرگ گفته است که آیفون 15 پرو مکس به‌طور بالقوه می‌تواند مانند اپل واچ اولترا به آیفون 15 اولترا تغییر نام دهد.

جزئیات بیشتر پیرامون سری آیفون 15 با توجه به عرضه مورد انتظار آن در اواخر تابستان هنوز فراگیر نشده است، اما انتظار می‌رود اپل به‌طور گسترده به USB-C روی آورد و طراحی جزیره پویا را در همه مدل‌های امسال مورداستفاده قرار دهد.

نظر شما درباره دوربین پریسکوپی آیفون 16 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی