حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه سال گذشته Exynos 2200 در تست ری تریسینگ Snapdragon 8 Gen 2 را در FPS متوسط شکست داد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، سامسونگ، کوالکام

جدیدترین چیپست پرچمدار موبایل کوالکام، Snapdragon 8 Gen 2، که به‌صورت انبوه در فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید شده است، بر روی کاغذ بهترین تراشه در دنیای اندروید به‌شمار می‌رود. در آزمایش‌های قبلی، این تراشه 45 درصد سریع‌تر از Exynos 2200 سامسونگ در بنچمارک‌های چندهسته‌ای ظاهر شد. بااین‌حال، هنگام اجرای آزمایش‌های ری تریسینگ (ردیابی پرتو)، داستان کاملاً متفاوت است؛ چراکه پردازنده گرافیکی AMD RDNA2 با نام Xclipse 920 که در تراشه Exynos 2200 استفاده شده است، در میانگین FPS گرافیک Adreno 740 اسنپدراگون 8 نسل 2 را پشت سر می‌گذارد.

عملکرد تراشه Exynos 2200 در تست ری تریسینگ

با معرفی رسمی ZTE nubia Red Magic 8 Pro، وب‌سایت Android Authority به‌تازگی این پرچمدار مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 را در مجموعه بنچمارک پردازنده گرافیکی Basemark Vitro موردآزمایش قرار داده است. این برنامه از ردیابی پرتو برای بهبود کیفیت بازتاب استفاده می‌کند، درحالی‌که نور و سایه‌ها با استفاده از شطرنجی‌سازی سنتی ارائه می‌شوند. اکنون، با توجه به اینکه Red Magic 8 Pro به‌عنوان یک گوشی هوشمند مخصوص بازی موردهدف گیمرها قرار گرفته است، باید به‌راحتی گلکسی S22 Ultra را که از Exynos 2200 استفاده می‌کند شکست دهد، درست است؟

خب، ما به همان اندازه که خوانندگان ما این نتایج را می‌بینند، شگفت‌زده شده‌ایم؛ چراکه در رده متوسط FPS، تراشه Exynos 2200 درواقع با به‌دست آوردن 21.6 فریم‌برثانیه، چیپست Snapdragon 8 Gen 2 را با 17.6 فریم‌برثانیه شکست می‌دهد. بااین‌حال، اسنپدراگون 8 نسل 2 در حداکثر و حداقل FPS، کماکان برتری قابل‌ملاحظه‌ای دارد. ازآنجایی‌که کل آزمایش به‌تنهایی شامل صحنه‌هایی با ردیابی پرتو نیست، اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای حداکثر مقدار FPS بالاتری است زیرا در شطرنجی‌سازی سنتی بهتر عمل می‌کند.

عملکرد تراشه Exynos 2200 در تست ری تریسینگ

عملکرد تراشه Exynos 2200 در تست ری تریسینگ

این تست چندین بار بر روی هر دو گوشی هوشمند اجرا شد تا اطمینان حاصل شود که اجرای اولیه باگ نبوده است، اما نتایج یکسان محقق شد. همچنین، Redmagic 8 Pro از نسخه Vulkan API جدیدتری نسبت به Galaxy S22 Ultra استفاده می‌کند، بنابراین واضح است که پشتیبانی نرم‌افزاری این گوشی مشکلی نداشته است. به‌نظر می‌رسد که Snapdragon 8 Gen 2 در Vitro کندتر از Exynos 2200 است، حداقل در ردیابی پرتو.

در سایر معیارها، تراشه پیشرفته کوالکام بدون زحمت آخرین چیپست پرچمدار سامسونگ را شکست می‌دهد، بنابراین واضح است که قابلیت‌های سخت‌افزاری آن به ردیابی پرتو محدود می‌شود. با کلیک بر روی لینک منبع می‌توانید تمامی تست‌های انجام‌شده توسط Android Authority را بررسی کنید. همچنین توجه داشته باشید که اسنپدراگون 8 نسل 2 در Redmagic 8 Pro را نمی‌توان با A16 Bionic در آیفون 14 پرو مکس مقایسه کرد زیرا گوشی اپل متأسفانه از ری تریسینگ پشتیبانی نمی‌کند.

دیدگاه شما پیرامون عملکرد تراشه Exynos 2200 در تست ری تریسینگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی