حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش بینی افزایش فروش گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

گوشی‌های تاشو خیلی آرام اما در حال افزایش سهم خود از بازار هستند. در همین راستا و طی یک گزارش جدید پیش بینی افزایش فروش گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳ را می‌بینیم.

افزایش فروش گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳

موسسه Trendforce گزارشی را منتشر کرده که پیش‌بینی می‌کند فروش گوشی‌های تاشو در سال 2023 حدود 44 درصد افزایش می‌یابد. افزایش فروش گوشی‌های تاشو بر بازار لولای دستگاه‌های تاشو تاثیر خواهد گذاشت و ارزش آن به 500 میلیون دلار خواهد رسید.

طبق پیش‌بینی Trendforce سال گذشته ۱۲.۸ میلیون گوشی هوشمند تاشو فروش رفته است و در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۸.۵ میلیون دستگاه خواهد رسید. سامسونگ در سال 2022 حدود 82 درصد از بازار را در اختیار داشت. دیگر سازندگان مانند شیائومی، اوپو و ویوو محصولات تاشو خود را فقط در چین و در مقادیر محدود می فروشند.

اعداد مربوط به فروش گوشی‌های تاشو یک تحلیل جانبی از گزارش Trendforce است. این گزارش در درجه اول بر بازار لولاهای محصولات تاشو متمرکز است. در حال حاضر دو نوع لولا وجود دارد، لولاهای اشکی شکل و U شکل.

اولی شامل بسیاری از قطعات پیچیده است و هزینه “چند برابر بیشتر” از دومی دارد. این تحلیل پیش‌بینی می‌کند که با افزایش نرخ نفوذ مدل‌های تاشو، سازندگان به دنبال اجزای مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند که با لولا شروع می شود.

ارزش بازار کلی لولای گوشی‌های تاشو به 500 میلیون دلار خواهد رسید که 14.6 درصد افزایش نسبت به سال قبل است. بازیگران کلیدی این بازار KH Vatech و S-connect هستند که هر دو لولاهای U شکل را برای سامسونگ تامین می کنند. برندهایی که لولای پیچیده تری را پذیرفته اند با سازندگانی مانند آمفنول و آسیا ویتال کامپوننتز کار می کنند.

سازندگان نمایشگر همچنین به دنبال دانش فنی در مورد لولاهای تاشو هستند. CSOT (از برند TCL) از جریان تولید “semi-set” پرده برداری کرد که یک صفحه نمایش OLED را با لولا ادغام می کند و یک محصول یک تکه را به ارمغان می آورد. این امر تولید را ساده می کند و دوام را بهبود می بخشد.

کاربران گوشی های هوشمند بیشترین نگرانی را در مورد چین وسط پنل تاشو دارند و Trendforce ادعا کرد که سامسونگ در مورد این مشکل آگاه است اما به استفاده از لولای تک محور U شکل که چین‌وچروک به صفحه نمایش می دهد ادامه خواهد داد. به این ترتیب، قیمت دستگاه‌های گلکسی زد فولد آینده را پایین‌تر نگه می‌دارد، اگرچه گزارش اخیر خلاف این را ادعا می‌کند، بنابراین باید دید اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

نظر شما چیست؟ به خرید گوشی تاشو فکر می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)