حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد 5 به لولای قطره‌ای با IPX8 و اسلات اختصاصی قلم مجهز خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

گلکسی زد فولد 4 بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های تاشو عرضه‌شده در سال 2022 است، چراکه تعادل عالی خود را بین کیفیت ساخت، دوربین، نرم‌افزار و عمر باتری حفظ کرده است. اما این بدان معنا نیست که جایی برای پیشرفت وجود ندارد. سامسونگ می‌بایست یکی از نقص‌های طراحی این گوشی را برطرف کند تا بتواند آن را به سایر گوشی‌های تاشوی اخیراً معرفی‌شده توسط شرکت‌های چینی نزدیک‌تر کند. درهمین‌راستا، گفته می‌شود که گلکسی زد فولد 5 آینده برای کاهش حداقلی فاصله بین لولای خود، از فناوری لولای قطره‌ای و همچنین اسلات اختصاصی قلم S Pen استفاده خواهد کرد.

لولای قطره‌ای گلکسی زد فولد 5

بر اساس گزارشی از نشریه کره‌ای Naver، سامسونگ از فناوری لولای قطره‌ای در گلکسی زد فولد 5 استفاده کرده است. این بدان معناست که گوشی هوشمند تاشو پرچمدار بعدی این شرکت می‌تواند کاملاً یکدست و بدون فاصله بین این دو بخش نمایشگر اصلی خود باشد. علاوه‌بر این، نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد 5 چین کمتری خواهد داشت که آن را بیش از پیش به تاشوهای چینی نزدیک می‌کند. این چیزی است که طرفداران گلکسی زد فولد حداقل چند سالی است که انتظار آن را می‌کشند.

بااین‌حال، برخلاف شرکت‌های چینی رقیب، سامسونگ گواهی IPX8 را نیز برای مقاومت گوشی تاشوی خود در برابر آب کنار نخواهد گذاشت. گلکسی زد فولد 5 ازنظر طراحی و تجربه کاربری، نزدیک به ایده‌آل خواهد بود و دارای طراحی کاملاً صاف تاشو و مقاومت در برابر آب است. تنها چیزی که مانع از کامل بودن آن می‌شود، عدم مقاومت در برابر گردوغبار است.

لولای قطره‌ای گلکسی زد فولد 5

لولای قطره‌ای گلکسی زد فولد 5

این گزارش بیان می‌کند که سامسونگ طراحی لولای جدید خود را «دمبل» می‌نامد و این شرکت این طرح را در سال 2016 به‌ثبت رسانده است. بااین‌حال، تاکنون این طرح را به دلایل نامعلوم (احتمالاً به‌دلیل نداشتن گواهی IPX8) ارائه نکرده است. به‌لطف این لولای دمبلی شکل جدید، گزارش شده است که دوام صفحه‌نمایش نیز بهبود خواهد یافت و زد فولد آینده می‌تواند در طول عمر خود در برابر تاشو و باز شدن بیشتر مقاومت کند.

در گزارش دیگری توسط The Pulse، گلکسی زد فولد 5 وزنی معادل 275 گرم خواهد داشت و ضخامت 6.5 میلی‌متری نیز دارد که از 263 گرم و 6.3 میلی‌متر نسل فعلی بیشتر شده است. این تغییر در وزن و اندازه به‌دلیل گنجاندن اسلات S Pen است. به‌طور طبیعی، اگر گلکسی زد فولد 5 دارای اسلات مخصوص قلم باشد، احتمالاً گوشی ضخیم‌تر و سنگین‌تر از مدل‌های قبلی خواهد بود.

نظر شما درباره لولای قطره‌ای و درگاه جایگیری قلم در گلکسی زد فولد 5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی