حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش 50 درصدی فروش با کمک نرم افزار CRM

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

برای افزایش فروش لازم است وفاداری مشتری، تجربه کاربری مشتری، پشتیبانی از مشتری و در کل ارتباط کسب و کارتان با مشتری را مدیریت کنید. مشتریان وفادار و رضایتمند به حامیان کسب و کار شما تبدیل شده و دیگران را نیز به انجام همین کار تشویق خواهند کرد.

اغلب اوقات، وفاداری مشتری از خوب بودن محصول یا خدمات کسب و کار ناشی نمی‌شوند، بلکه دلایل رایج بازگشت مشتریان و افزایش چشمگیر میزان فروش معمولا عبارتند از:

ارائه تجربه کاربری با کیفیت: ارائه تجربه کاربری با کیفیت به مشتری به این معنی است که شما قبل، در حین و بعد از فروش محصول یا خدمات اصلی، با مدیریت ارتباط، همچنان به مشتری کمک‌های مفید و حرفه‌ای ارائه می‌دهید.

قابلیت اطمینان: بخشی از ارائه خدمات عالی به مشتری به این معناست که بتوانید به وعده‌های خودتان به مشتری عمل کنید. کسب ‌و کاری که به قول خودش عمل کرده و خدمات پشتیبانی چشمگیری ارائه می‌دهد، قطعا افزایش میزان فروش را در نتیجه آن تجربه خواهد کرد.

 

بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش با نرم افزار CRM

در ابتدایی‌ترین حالت ممکن، نرم افزار CRM ابزاری است که به شما امکان می‌دهد ارتباطات معناداری با مشتریان خودتان ایجاد کنید. ویژگی‌های ردیابی نرم‌ افزار سی آر ام به شما کمک می‌‌کند تا ارتباط بین کسب‌ و کار و سرنخ‌های بالقوه و مشتریان فعلی را مدیریت کنید.

نرم‌ افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می‌‌کند داده‌‌ها را ثبت و بازیابی کنید، وظایف اداری مانند برنامه ‌ریزی پیگیری ‌ها را مدیریت کنید، و بینش‌‌هایی را برای به اشتراک گذاری با سایر بخش‌های کسب‌ و کارتان ایجاد کنید. برای مثال، داده ‌هایی که از طریق یک نرم ‌افزار CRM ثبت می‌شوند، می ‌توانند به بازاریابان نشان دهند که چگونه می‌توانند برند قوی‌‌تری بسازند که مشتریان بیشتری را برای دنبال کردن کسب ‌و کار شما ترغیب می‌کند. با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود:

 

از داده‌های مشتری استفاده کنید

شما می‌توانید داده‌هایی را در مورد مخاطبان، مشتریان بالقوه و بالفعل خودتان جمع‌آوری کنید تا با استفاده از این داده‌ها تجربه شخصی‌‌تری را برای آن‌ها ایجاد کنید. ارائه این تجربیات سفارشی سازی شده در جلب وفاداری مشتریان، ادامه مکالمات و ایجاد علاقه مندی کمک زیادی خواهد کرد.

به این ترتیب با هدف افزایش فروش قادر خواهید بود پیام‌های شخصی سازی شده ارسال کنید، ردیابی‌ها را پیگیری کرده و کمپین‌های بازاریابی هدفمندتر و تاثیرگذاری‌تری ایجاد کنید که این کار باعث افزایش فروش می‌شود.

 

ارتباطات با مشتریان را تقویت کنید

نرم افزار CRM به شما کمک می‌کند وفاداری مشتری و آگاهی از برند را با حفظ کانال‌های ارتباطی باز و یکپارچه با سرنخ‌ها و مشتریان خودتان افزایش دهید. با ترکیب داده‌های مشتری و ویژگی‌‌های اتوماسیون، می‌توانید اطلاعاتی را که برای مشتری جذاب، آموزنده و با ارزش است برای او ارسال کنید.

می‌‌توانید نرم ‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری را طوری برنامه‌ ریزی کنید که پس از خرید، به ‌طور خودکار پیامک تشکر ارسال کند، یا خبرنامه‌‌هایی را درباره اخبار شرکت و پیشنهادات ویژه ایمیل کند. استراتژی ارتباطی خودتان را حول محور قابلیت‌های CRM برنامه ‌ریزی کنید تا بتوانید روابط طولانی‌ مدت با مشتریان‌تان ایجاد کنید.

نیازهای مشتری را کشف کنید

رشد روابط با مشتری با درک آنچه مشتریان شما نیاز دارند آغاز می شود. می‌‌توانید از قدرت نرم افزار CRM در جمع ‌آوری داده‌های مرتبط در مورد مشتریان‌تان استفاده کنید. نرم افزار سی آر ام شما می‌تواند به پیگیری اطلاعات مشتری کمک کند، اطلاعاتی از قبیل:

  • • سابقه خرید مشتری
  • • ترجیحات و عادات مشتری
  • • تعاملات وب و ایمیل های مشتری
  • • محصولات مورد علاقه مشتری

به این ترتیب شما می‌توانید بینش‌هایی در مورد موضوعاتی که مشتری به آن‌ها علاقه‌مند است، اینکه چه فرآیندهایی بر رضایت مشتری تأثیر می‌گذارند و حتی زمانی که احتمال خرید او بیشتر است، به دست بیاورید.

 

بازخوردهای مفید جمع آوری کنید

هرچه بیشتر در مورد مشتریان‌تان اطلاعات داشته باشید، در برآوردن نیازهای آن‌ها توانایی بیشتری خواهید داشت. نرم افزار CRM ابزارهای تعامل و جمع آوری اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.

به عنوان مثال، می‌توانید از سیستم CRM برای خودکارسازی یک نظرسنجی میزان رضایت استفاده کنید. می‌توانید این نرم ‌افزار را طوری برنامه ‌ریزی کنید که پس از ارائه بازخورد توسط مشتری، یک کد تخفیف به ایمیل او ارسال کند.

جمع آوری این بازخوردها به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید افراد در مورد کسب و کار، محصولات و خدمات مشتریان شما چگونه فکر می‌کنند. با اعمال تغییرات توصیه شده توسط مشتریان، می‌توانید کسب و کار خودتان را توسعه دهید و به مشتریان‌تان نشان دهید که نظرات آن‌ها برای شما اهمیت دارد.

 

برنامه‌های وفاداری مشتریان را مدیریت کنید

یک برنامه وفاداری مشتری به خوبی برنامه ریزی شده به کسب و کارها امکان می‌دهد تا به مشتریان وفادار پاداش دهند. نرم افزار CRM کمک می‌کند تا مشتریان وفادار شناسایی شوند. همچنین می‌توان از سی آر ام برای مرتب ‌سازی جوایز بر اساس اولویت‌‌های مختلف هم استفاده کرد.

علاوه بر این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می ‌تواند در یادآوری تاریخ‌های خاص مانند روز تولد مشتری به شما کمک کند و به صورت خودکار هدایای در نظر گرفته شده (به عنوان مثال، یک پیام تبریک به همراه کد تخفیف) را برای مشتری ارسال کند.

 

ارائه اطلاعات به مشتریان

یکی دیگر از راه‌های افزایش فروش دادن اطلاعات به مشتریان است. مشتریان بالقوه همیشه آماده تماس برای دریافت اطلاعات از کسب و کار شما نیستند. گاهی اوقات، مشتری ترجیح می دهد اطلاعات مورد نیازش را شخصا پیدا کند. می‌توانید با ایجاد یک فهرست دقیق از محصولات و خدمات به روز رسانی شده، به همراه یک پایگاه دانش متشکل از پرسش‌های متداول و مقالات مرتبط با بهره گیری از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان در این مسیر به سرنخ ها و مشتریان‌تان کمک کنید.

 

پاسخگویی به مشتریان

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که میانگین زمان پاسخگویی کسب و کارها به درخواست‌های خدمات مشتری 12 ساعت است. این زمان طولانی می‌تواند باعث ناپدید شدن مشتریان بالقوه و فعلی شود، زیرا توجهی به آن‌ها نمی شود.

نرم افزار CRM با وارد کردن این درخواست ها به یک سیستم مرکزی تضمین می کند که هیچ یک از این درخواست ها نادیده گرفته نمی شوند. این ابزار همچنین می ‌تواند قالب‌‌های پاسخ ایمیل را به صورت خودکار در مواجهه با سوالات و تیکت‌های مشخص برای مشتری یا سرنخ ارسال کند. این ایمیل‌ها می‌‌توانند شامل شماره ردیابی، پاسخ پرسش‌‌های متداول یا پیوندهایی به منابع کاربردی و مفید باشند.

 

ارائه خدمات یکپارچه

مشتری از کسب و کار شما انتظار ارائه یک تجربه مشتری حرفه ای و یکپارچه را دارد. ارائه خدمات مستمر و یکپارچه باعث ایجاد رضایت و اعتماد در مشتری نسبت به کسب و کار شما می شود. با استفاده از نرم افزار سی آر ام، با ذخیره سازی تیکت ها در یک مکان مرکزی، اختصاص هوشمندانه تیکت‌ها به کارشناسان و به کارگیری قالب‌ها و پاسخ‌های آماده قادر خواهید بود قدم‌های موفقی در این مسیر در جهت ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه و با کیفیت به مشتریان تان بردارید.

 

سخن پایانی

پیشرفت کسب و کار و افزایش میزان فروش بدون جلب رضایت مشتریان و ایجاد یک تجربه مشتری با کیفیت تقریبا غیرممکن است. بدون شک یکی از ابزارهای کاربردی که قادر است در این مسیر امکانات ارزشمندی را در اختیار کسب و کارها قرار دهد، یک نرم افزار مدرن مدیریت ارتباط با مشتری است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات