حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حقوق مدیرعامل اپل،‌ تیم کوک، در سال 2023 تا 40 درصد کاهش خواهد یافت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

طبق بیانیه‌ای که اپل امروز منتشر کرد، کل حقوق دریافتی تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، در سال 2022 معادل 99.4 میلیون دلار بوده است. حقوق وی شامل 3 میلیون دلار دستمزد پایه، تقریباً 83 میلیون دلار به‌عنوان سهام و 13.4 میلیون دلار در سایر اشکال می‌باشد. بااین‌حال، گفته می‌شود که مدیرعامل اپل در سال جاری میلادی حقوق به‌مراتب کمتری را دریافت خواهد کرد.

حقوق مدیرعامل اپل، تیم کوک

همان‌طور که مارک گورمن از بلومبرگ اشاره کرده است، کوک در سال 2023 دستمزد خود را کاهش خواهد داد. بر اساس بازخورد سهامداران و توصیه کوک برای تنظیم حقوق خود در پرتو بازخوردها، پرونده نشان می‌دهد که دستمزد هدف او برای سال 2023، معادل 49 میلیون دلار خواهد بود که بیش از 40 درصد کمتر از سال 2022 است.

با وجود کاهش دستمزد، کمیته جبران خسارت اپل بیان کرده است که این شرکت در سال 2022 تحت رهبری کوک که از سال 2011 به‌عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می‌کند، “عملکرد استثنایی” داشته است.

حقوق مدیرعامل اپل، تیم کوک

حقوق مدیرعامل اپل، تیم کوک

پیش از جلسه سالانه سهامداران اپل در تاریخ 10 مارس، کوک پیامی را برای سهامداران در مورد سال گذشته به‌اشتراک گذاشت که گزیده‌ای از آن در زیر آمده است:

«چالش‌های جهانی امروز برای همه ما از تورم و جنگ در اروپای شرقی، تا تأثیرات پایدار همه‌گیری کرونا، این مدت را به زمانی برای اقدام عملی و متفکرانه تبدیل کرده است. اما زمان عقب‌نشینی از آینده هنوز فرا نرسیده نیست. ما همیشه اپل را برای درازمدت اداره کرده‌ایم و این به‌معنای ادامه سرمایه‌گذاری در نوآوری، بر روی افراد و تفاوت مثبتی است که می‌توانیم در جهان ایجاد کنیم.

     امروز، ما قوی‌ترین مجموعه محصولات و خدماتی را داریم که تاکنون داشته‌ایم و فناوری ما هرگز به روش‌های بهتر از این برای کاربرانمان ظاهر نشده است. جدیدترین نوآوری‌های ما به بسیاری از مردم کمک می‌کند تا خلاقیت خود را نشان دهیم، با عزیزانمان ارتباط برقرار کنیم، سرگرمی و شادی را پیدا کرده و زندگی ایمن‌تر و سالم‌تری داشته باشیم.»

نظر شما درباره کاهش حقوق مدیرعامل اپل، تیم کوک، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی