حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل چهارم آیفون SE اپل تا سال ۲۰۲۴ نیز عرضه نخواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

آیفون‌های اپل محصولات پرچمدار و رده بالای این شرکت هستند که هر سال چند عضو جدید از آن‌ها عرضه می‌شود. در کنار این محصولات، سری SE نیز آیفون‌های مقرون به صرفه اپل محسوب می‌شوند. انتظارها برای نسل چهارم آیفون SE بسیار زیاد است، اما گویا این محصول تا سال ۲۰۲۴ نیز عرضه نخواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

نسل چهارم آیفون SE اپل چه زمانی معرفی خواهد شد؟ احتمالا هرگز…!

همانطور که احتمالا می‌دانید، حدود چهار سال از زمان عرضه نسل اول آیفون SE که نمایشگر ۴ اینچی داشت می‌گذرد. در نسخه‌های بعدی اپل با افزایش ۰.۷ اینچی ابعاد صفحه نمایش آن را به عنوان آیفون اقتصادی سال ۲۰۲۰ در نظر گرفت. دو سال بعد نیز اپل با افزودن قابلیت 5G به گوشی اقتصادی خود، برگ برنده مهمی رو کرد. اما انتظار می‌رفت اپل عجله کند و عرضه نسل چهارم SE در سال ۲۰۲۳ با طراحی الهام گرفته از آیفون XR صورت گیرد.

اگرچه به نظر می‌رسید که چندین مرجع خبری معتبر و مطلع موافق این اخبار بودند که اپل رسما برنامه عرضه آیفون SE 4 را در دست دارد و حتی یکی از یوتیوبرهای مشهور ادعا کرد که این گوشی را قبل از معرفی رسمی رویت کرده است، اما به نظر می‌رسد چنین نیست و این محصول ممکن است هرگز معرفی نشود. زیرا بر اساس گزارش‌های جدید، برنامه معرفی آیفون SE 4 برای سال ۲۰۲۴، به جای تاخیر، کلا عرضه آن لغو شده است.

مدت‌ها پیش رسما خبر عرضه این دستگاه از سال ۲۰۲۳ به سال ۲۰۲۴ (به عنوان اولین عرضه تجاری احتمالی نسل چهارم آیفون SE) تغییر یافت. صادقانه بگوییم، ما کاملا مطمئن نیستیم، اما به یاد داریم که مینگ چی کو چند روز قبل از کریسمس این خبر را در توییتر پخش کرد. شایعه مذکور به‌ تازگی توسط یکی از مطمئن‌ترین منابع اطلاعاتی که در حوزه محصولات معرفی نشده اپل فعالیت دارد، منتشر شد. اما اکنون وی قاطعانه بر این باور است که برنامه‌های تولید و عرضه آیفون SE 4 در سال ۲۰۲۴ به‌جای تاخیر، کاملا لغو شده است.

نسل چهارم آیفون SE

این شایعات ابتدا تا حدودی ما را به عرضه نسل چهارم آیفون SE در سال ۲۰۲۵ یا حتی ۲۰۲۶ امیدوار می‌کرد، اما از آن زمان تا به امروز چیزهای زیادی در دنیای موبایل تغییر کرده که احتمالا روی تصمیمات آتی اپل تاثیر گذار بوده است. چیزی که حداقل از نظر کو، در حال حاضر واضح است، این است که اپل پس از نتایج فروش متوسط آیفون SE 3، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۳ مینی و و حتی آیفون ۱۴ پلاس که هیچ سود کوتاه مدتی در تقویت و گسترش سبد محصولات میان‌رده این شرکت به همراه نداشته است، از عرضه آن منصرف شده است.

عرضه آیفون SE 4 با طراحی بدون حاشیه به سادگی برای اپل منطقی نیست، حداقل برای آینده قابل پیش بینی، چنین محصولی یا برای موفقیت سری اصلی آیفون بسیار پرهزینه و خطرناک خواهد بود یا به اندازه کافی سودآور نیست تا بتواند انتظار اپل را برآورده کند و استانداردهای بهتری در آن اعمال شود. این مسئله برای آیفون ۱۶ نیز مهم است. احتمالا انتظار ندارید که چنین باشد، اما ظاهرا آیفون SE 4 لغو شده و خانواده گوشی‌های پریمیوم ۲۰۲۴ اپل حداقل از یک نقطه نظر تولید کلیدی عمیقا به هم مرتبط هستند.

نسل چهارم آیفون SE

بر اساس گزارش وب سایت خبری PhoneAena، با پیروی از الگوی نسل‌های قبلی، نسل بعدی آیفون SE در ابتدا برای معرفی و عرضه در بهار در نظر گرفته شده بود که احتمالا به اپل این امکان را می‌داد که اولین مودم 5G خود را روی دستگاهی با ریسک پایین‌تر عرضه کند و قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا این مودم را را روی مدل‌های اصلی قرار دهد، آن را ابتدائا آزمایش نماید و سخت‌افزار مذکور را حداقل در برخی از مدل‌های آیفون ۱۶ به کار گیرد.

این غول بزرگ حوزه فناوری چندین سال است که روی توسعه این مودم فعالیت دارد تا در نهایت اتکای خود به کوالکام را کاهش دهد، اما با حذف نسل چهارم آیفون SE، این همکاری احتمالا در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ مانند همیشه قوی باقی خواهد ماند. به عبارت دیگر، پس از شایعه تصمیم اپل برای حذف کردن آیفون SE 4 از برنامه عرضه محصولات خود در سال ۲۰۲۳، شانس این که کوالکام تامین کننده انحصاری تراشه‌های پایه برای کل سری آیفون ۱۶ در سراسر جهان باشد، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

بدیهی است که این مسئله بدان معنا نیست که رویای کوپرتینویی در مورد مودم 5G ساخت اپل با آیفون SE بعدی برای همیشه کنار گذاشته شده است، در عوض یک تاخیر دیگر در مسیر تحقق تجاری نهایی آن رخ می‌دهد و سال ۲۰۲۵ احتمالا جدیدترین هدف اپل خواهد بود که ممکن است برای آیفون SE 4 نیز این موضوع عملی شود. به صورت کلی باید امیدوار باشیم که طراحی آیفون XR تا آن زمان توسط اپل به کار گرفته شود. نظر شما کاربران ترنجی درباره تاریخ احتمالی عرضه نسل چهارم آیفون SE اپل که تا سال ۲۰۲۴ نیز عملی نخواهد شد، چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان