حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو گوشی ThinkPhone by Motorola با تراشه SD 8+ Gen 1 را رسما معرفی کرد

در اواخر ماه گذشته، شاهد رندرهای لو رفته از گوشی هوشمند آینده موتورولا بودیم که نشانه‌های طراحی و برند خود را از نوت‌بوک‌های محبوب سری ThinkPad این شرکت به‌عاریت گرفته بود. در آن زمان، ما چیز زیادی در مورد این دستگاه نمی‌دانستیم. اکنون اما، لنوو درجریان رویداد CES 2023 به‌طور رسمی از گوشی ThinkPhone by Motorola رونمایی کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، ThinkPhone جدید قصد دارد گوشی هوشمندی برای کاربران حرفه‌ای ThinkPad باشد که یکپارچه‌سازی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های خصوصی، امنیتی و بهره‌وری از اولویت‌های آنان به‌شمار می‌رود.

گوشی لنوو ThinkPhone by Motorola

گوشی جدید لنوو ThinkPhone by Motorola دارای طراحی منحصربه‌فرد و ساختار بادوام است که شبیه ThinkPad X1 Extreme Gen 5 بوده که خود اخیراً معرفی شده است. این دستگاه دارای پنل پشتی فیبر آرامید، قاب آلومینیومی درجه‌یک صنعت هواپیما و محافظ Gorilla Glass Victus بر روی نمایشگر خود است.

در مورد مشخصات، این گوشی هوشمند دارای نمایشگر 6.6 اینچی OLED با رزولوشن 2400×1080 و رفرش‌ریت 144 هرتز است. این پنل نمایشگر همچنین پشتیبانی از +HDR10 را نیز ارائه می‌دهد. این گوشی از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می‌برد که اگرچه جدیدترین و قدرتمندترین تراشه حال‌حاضر نیست اما کماکان کاملاً توانمند است. این پردازنده با رم 8/12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایتی همراه شده است.

گوشی لنوو ThinkPhone by Motorola

گوشی لنوو ThinkPhone by Motorola

برای عکاسی، Lenovo ThinkPhone دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 با PDAF و OIS است. همچنین یک سنسور 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض f/2.2 با حالت ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج نیز وجود دارد. در جلو، شاهد استفاده از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار هستیم.

علاوه‌بر این، این گوشی همچنین دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب و گواهی MIL-STD 810H نیز می‌باشد. اما این ویژگی‌ها به‌تنهایی ThinkPhone را منحصربه‌فرد نمی‌کنند، زیرا می‌توانید آن‌ها را در چند گوشی هوشمند دیگر نیز بیابید.

همراه با سخت‌افزار پرچمدار، ThinkPhone با اندروید 13 عرضه می‌شود و مجموعه جدیدی از ویژگی‌های ارتباطی Think 2 Think را ارائه می‌کند که آن را به‌طور یکپارچه با لپ‌تاپ‌های ThinkPad لنوو ادغام می‌کند. این موارد شامل حالت‌های زیر است:

اتصال فوری: تلفن و رایانه به‌طور یکپارچه متوجه نزدیکی خود شده و از طریق WiFi به یکدیگر متصل می‌شوند.

Clipboard یکپارچه: متن کپی‌شده یا عکس‌های اخیر، اسناد اسکن‌شده و ویدیوها را با چسباندن در هر برنامه در دستگاه مقصد، به‌طور یکپارچه بین دستگاه‌ها انتقال دهید.

اعلان‌های یکپارچه: اعلان‌های تلفن فوراً در Action Center ویندوز ظاهر می‌شوند. با کلیک بر روی یک اعلان، برنامه تلفن مربوطه در صفحه رایانه شخصی اجرا می‌شود.

File Drop: به‌راحتی فایل‌ها را بین ThinkPhone و PC بکشید و رها کنید.

App Streaming: هر برنامه اندرویدی را مستقیماً روی رایانه شخصی باز کنید.

وب‌کم پیشرفته: از دوربین‌های قدرتمند ThinkPhone و قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره ببرید و به‌طور یکپارچه از آن به‌عنوان وب‌کم برای همه تماس‌های ویدیویی خود استفاده کنید.

Hotspot فوری: با یک کلیک مستقیماً از رایانه شخصی به اینترنت متصل شوید تا از اتصال 5G ThinkPhone استفاده کنید.

علاوه‌بر این ویژگی‌ها، ThinkPhone با Microsoft 365 ،Outlook و Teams به‌صورت ازپیش‌نصب‌شده همراه است تا به کاربران کمک کند به‌محض راه‌اندازی دستگاه شروع به کار کنند. همچنین موتورولا با مایکروسافت همکاری کرده تا قابلیت‌های push-to-talk را از طریق کلید قرمز نمادین ThinkPhone فعال کند و به کاربران اجازه دهد با استفاده از برنامه Walkie Talkie از طریق Microsoft Teams ارتباط برقرار کنند.

ThinkPhone همچنین دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های حریم خصوصی و امنیتی است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران سازمانی تبدیل می‌کند. این دستگاه از پلتفرم امنیتی ThinkShield لنوو برای اطمینان از حریم خصوصی داده‌های کاربر استفاده می‌کند و با راه‌حل‌های امنیتی پیشرفته مبتنی‌بر سخت‌افزار و هوش مصنوعی مانند Moto Thread Defence همراه است.

برای شرکت‌ها، موتورولا توانایی استقرار آسان هزاران ThinkPhone را برای کاربران نهایی با Zero Touch و مدیریت کل مجموعه با راه‌حل‌های مدیریت دستگاه مانند Moto OEMConfig و Moto Device Manager ارائه می‌دهد. ThinkPhone همچنین دارای برنامه Moto Secure است که به‌عنوان مرکزی از ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی عمل می‌کند و به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا ویژگی‌ها را از راه دور پیکربندی کنند. اما این همه ماجرا نیست.

گوشی لنوو ThinkPhone by Motorola

گوشی لنوو ThinkPhone by Motorola

برای محافظت از داده‌های شما، ThinkPhone حالت Moto KeySafe را نیز دارا می‌باشد؛ یک پردازنده مجزا که روی Android اجرا می‌شود و یک لایه امنیتی اضافی برای محافظت از داده‌های حساس مانند رمزهای عبور، پین‌ها و کلیدهای رمزنگاری اضافه می‌کند. این داده‌ها را در یک محیط مقاوم در برابر دستکاری ایزوله می‌کند و از فاش شدن داده‌ها جلوگیری می‌کند.

گوشی لنوو ThinkPhone by Motorola در ماه‌های آینده در ایالات‌متحده، اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه، استرالیا و برخی از کشورهای آسیایی به‌فروش خواهد رسید. در‌حال‌حاضر، ما جزئیات دقیق قیمت و در دسترس بودن این دستگاه را نداریم، اما انتظار داریم لنوو اطلاعات بیشتری را در نزدیکی زمان عرضه به‌اشتراک بگذارد.

نظر شما درباره گوشی لنوو ThinkPhone by Motorola و امکانات آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

من که فکر می کنم با این گوشی داره اسم تینک‌پد رو خراب می کنه

BeFair

به نظر من نمی تونه موفق باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی