حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی جدید اندروید اوتو (Android Auto) برای همه کاربران ارائه شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | Android

یکی از مفیدترین قابلیت‌های موبایل‌های ما را می‌تواند حالت ویژه استفاده در خودرو دانست. البته اگر سیستم سرگرمی خودرو از سیستم‌های Android Auto یا Apple CarPlay پشتیبانی کنند. خبر خوب برای دنیای اندروید این است که طراحی جدید اندروید اوتو (Android Auto) برای همه کاربران ارائه شد.

طراحی جدید اندروید اوتو

حقیقت این است که اکثر خودروسازان اصلا در زمینه نرم افزار سیستم سرگرمی (اصطلاحا نمایشگر) خودرو خود خوب نیستند، حتی شاید بنز یا بی‌ام‌و. گوگل از سال ۲۰۱۵ و اپل از سال گذشته به ارائه راهی برای ارتقا تجربه کاربری رانندگان دارای موبایل‌های آن‌ها در خودروهایی واجد شرایط، پرداختند.

در یک مقایسه کنار به کنار از Android Auto و Apple Car Play باید گفت که رابط کاربری اپل کاملا تمیزو ساده‌تر است. گوگل در جدیدترین تغییرات رابط کاربری Android Auto بسیار به رقیب خود نزدیک شده است، به شکلی که تقریبا همان ظاهر را ارائه می ‌کند!

طراحی جدید اندروید اوتو

طراحی جدید اندروید اوتو

اردیبهشت ماه امسال بود که گوگل در Google I/O 2022 از یک طراحی کاملاً جدید برای Android Auto پرده برداری کرد. پس از ماه ها انتظار، سرانجام این شرکت نسخه بتای عمومی برنامه بازطراحی شده Android Auto را اواسط پاییز منتشر کرد. اکنون و در CES 2023، گوگل سرانجام اعلام کرد عرضه عمومی نسخه جدید Android Auto در حال انجام است.

نسخه جدید Android Auto دارای طراحی رابط کاربری مبتنی بر صفحه نمایش تقسیم‌شده را ارائه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد مثلا نقشه و کنترل موسیقی را به طور همزمان روی صفحه داشته باشند. هر چند در حال حاضر کنترل موسیقی به صورت یک نوار زیر نقشه نمایش داده می شود اما این طراحی جدید منطقی تر به نظر می‌رسد.

از آنجایی که پنجره برنامه‌ها را می‌توان در اندازه‌های مختلف نمایش داد، طراحی مجدد Android Auto جدید می‌تواند بر روی هر نمایشگری با هر شکل و اندازه‌ای به شکل بی‌عیب و نقص کار کند. مثلا تصاویر زیر را ببینید:

طراحی جدید اندروید اوتو

طراحی جدید اندروید اوتو

علاوه بر این، طراحی جدید Android Auto دارای یک نوار وظیفه (همان تسک‌بار) است، مشابه آنچه در دستگاه‌های Android 12L و Android 13 دیده‌ایم. از نوار وظیفه می توان برای جابه جایی بین برنامه ها یا باز کردن برنامه ها در حالت تمام صفحه استفاده کرد. همچنین تعداد اعلان‌های خوانده نشده را نمایش می‌دهد و وقتی روی آن تعداد ضربه بزنید، می‌توانید تمام اعلان‌های خود را ببینید. نوار وظیفه همچنین دارای یک دکمه برای کشوی برنامه (مشابه تلفن) و یک میانبر برای دستیار Google است. برنامه های اخیر نیز در مرکز نوار وظیفه ظاهر می شوند. همین نوار وظیفه‌ای که شرح‌ش بالاتر رفت دقیقا مشابه به CarPlay اپل است.

سیستم Android Auto اکنون می‌تواند یک پنجره متنی، از جمله اطلاعات تماس‌ها یا پیام‌های بی‌پاسخ را نیز نمایش دهد. این پنجره پاسخ‌های هوشمندی را برای پیام‌ها و راهی برای به اشتراک گذاشتن زمان تخمینی رسیدن شما با مخاطبین را نشان می دهد. گوگل همچنین نوار پخش موسیقی را قابل جا‌به‌جایی می کند، چیزی که کاربران سال ها از آن درخواست می کردند.

اگر از جدیدترین تلفن‌های Google Pixel یا Samsung Galaxy استفاده می‌کنید، Android Auto به شما امکان برقراری تماس با WhatsApp را نیز می‌دهد. این نمونه دیگری از همکاری رو به رشد گوگل و سامسونگ است. نسخه جدید Android Auto همچنین دارای اشتراک کلید دیجیتال خودرو است که در حال حاضر به گوشی‌های پیکسل، سامسونگ و شیائومی محدود شده است.

شما در خودروی خود از سیستم‌های Apple CarPlay یا Android Auto بهره‌مند هستید؟ تجربه خود را با ما در میان ‌بگذارید. همچنین نظر خود درباره طراحی جدید اندروید اوتو را بگویید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

قشنگه به نظرم

حالا شبیه اپل کار پلی شده یا نه خیلی مهم نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)