حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

هیچ چیز ترسناک‌تر از این نیست که احساس کنید کسی دستگاه شنودی در ماشین، خانه یا محل کار شما نصب کرده است و همه مکالمات شما را به هر دلیلی می‌شنود. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم درباره بهترین راهکارها برای پیدا کردن ابزارهای جاسوسی و به ویژه دستگاه شنود توضیح دهیم. در مطلب پیش رویتان می‌آموزید که چگونه میتوان دستگاه‌های شنود را کشف کرد. مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

جستجوی فیزیکی برای پیدا کردن دستگاه شنود از راه دور

قبل از هر کار پیچیده دیگری باید مانند یک جی پی اس خودرو همه جا را برای یافتن دستگاه‌های جاسوسی بگردید. از صداهای غیرعادی گرفته تا هر نوع تغییر دکوراسیون غیرمعمولی می‌تواند نشانه‌ای از نصب دستگاه شنود در ماشین یا خانه شما باشد. اما چگونه دستگاه شنود را در خانه پیدا کنیم؟

چگونه بفهمیم شنود می‌شویم؟ توجه به صداهای غیرعادی

معمولا دستگاه‌های شنود به گونه‌ای طراحی می‌شوند که کاملا بی‌صدا عمل کنند، اما بسیاری از آن‌ها هنگام کار صدای خفیفی دارند. برای یافتن دستگاه شنود، در گوشه و کنار خانه یا محل کار به آرامی راه بروید و گوش‌تان را برای صداهای غیرعادی تیز کنید. حتی‌الامکان این کار را در شب انجام دهید.

دستگاه‌های شنود را می‌توان در سیستم‌های دیگری که به برق متصل هستند، مانند آشکارسازهای دود پنهان کرد. اگر چنین چیزی در خانه یا محل کارتان وجود دارد، آن را از سقف پایین بیاورید و داخل آن به دنبال میکروفون یا دوربین بگردید. همچنین بلندگوها، لامپ‌ها، و سایر وسایل الکترونیکی را بررسی کنید و نسبت به هر نوع علائم دستکاری هوشیار باشید.

مناطق نصب دستگاه شنود در منزل را بشناسید

یکی از رایج‌ترین راه‌های کار گذاشتن دستگاه جی پی اس مخفی یا شنود در اتاق، پنهان کردن آن در چیزی نامحسوس مانند خرس عروسکی یا گلدان‌هاست. به اطراف اتاق نگاه کنید و به دنبال تزئیناتی باشید که به نظر می‌رسد با بقیه فضا تناسبی ندارند یا دکوراسیون آن‌ها به طرز عجیبی تغییر کرده است. دستگاه‌های شنود زمانی بهترین عملکرد را خواهند داشت که در مرکز اتاق باشند تا همه صداها را به یک اندازه ضبط کنند. بنابراین قبل از هر کاری وسایل تزئینی روی میز وسط اتاق یا دفتر کارتان را خوب بررسی کنید.

سیم‌های ناآشنا را برای یافتن دستگاه شنود بررسی کنید

برخی از دستگاه‌های شنود با باتری کار می‌کنند؛ اما اکثر دوربین‌های مخفی و میکروفون‌ها به‌نوعی به منبع تغذیه دائمی نیاز دارند. اطراف لوازم الکترونیکی، پریزهای برق و زیر ماشین را بگردید و به‌دنبال سیم‌هایی باشید که به چیز خاصی منتهی نمی‌شوند. اگر سیم ناآشنایی را پیدا کردید و نمی‌توانید متوجه شوید که برق چه چیزی را تامین می‌کند، آن را فورا از برق بکشید.

روش پيدا كردن دستگاه شنود در ماشین

افراد به هر دلیلی می‌توانند با خرید جی پی اس کوچک ارزان و نصب آن در ماشینتان، شما را ردیابی و شنود کنند. داخل لامپ‌های خودرو یا اطراف باتری وسیله نقلیه را بررسی کنید و به‌دنبال سیم یا دستگاه ناآشنا بگردید. با چراغ قوه‌ای خوب به زیر ماشین نگاه کنید و هر چیز غیرمعمولی را که به نظر می‌رسد به خودرو چسبانده شده، جدا کنید.

چگونه می‌توان دستگاه شنود را پیدا کرد؟ به سیگنال‌های الکتریکی توجه کنید!

اگر بعد از امتحان کردن راه‌های فوق دستگاه شنودی را پیدا نکردید و همچنان به نصب چنین ابزارهایی در حریم شخصی‌تان مشکوک هستید، راهکارهای معرفی شده بسیار مفید خواهند بود.

چطور دستگاه شنود را پیدا کنیم؟ با استفاده از آشکارساز RF

با آشکارسازهای RF، می‌توان فرکانس‌های رادیویی را که برای ارسال اطلاعات از دوربین‌های مخفی و میکروفون‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، اسکن و شناسایی کرد. به این منظور، یک آشکارساز RF را به صورت آنلاین یا از فروشگاه لوازم الکترونیکی موردنظرتان خریداری کنید و آن را در اطراف منطقه‌ای که فکر می‌کنید دستگاه شنود جاساز شده است، حرکت دهید. هنگامی که آشکارساز در نزدیکی وسیله منتشرکننده فرکانس‌های رادیویی قرار بگیرد، بوق کوتاهی ایجاد می‌کند. برای اینکه آشکارساز RF کار کند، باید سایر دستگاه‌هایی را که سیگنال‌های رادیویی پخش می‌کنند، خاموش کنید.

چگونه می توان دستگاه شنود را پیدا کرد؟ توجه به تداخل در تماس‌های تلفنی

بسیاری از دوربین‌ها و میکروفون‌های مخفی هنگام انتقال داده‌ها، میدان الکترومغناطیسی کوچکی ایجاد می‌کنند. بنابراین برای پیدا کردن دستگاه شنود می‌توانید با تلفن همراه خود تماسی برقرار کنید و در حین صحبت در اتاق قدم بزنید. اگر صدای ترق، کلیک یا وزوز غیرمعمولی را می‌شنوید، احتمالا در نزدیکی شما چنین دستگاه‌های جاسوسی وجود دارد.

معمولا با نزدیک‌تر شدن به این ابزارها، صداهای غیرعادی در تلفن بلندتر به گوش می‌رسند. مانند آنچه در بخش قبل توضیح دادیم، برای پیدا کردن دستگاه شنود با این روش باید قبل از برقراری تماس تلفنی دستگاه‌هایی مانند بلندگوها، تلویزیون‌ها و رادیوها را خاموش کنید.

استفاده از نرم افزار ردیابی دستگاه شنود اندروید یا iOS

برنامه‌های رایگانی برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS طراحی و عرضه شده‌اند که می‌توانند وجود دستگاه شنود را در فضای ماشین یا اتاق تشخیص دهند. یکی از این نوع برنامه‌ها را دانلود و در گوشی باز کنید. معمولا کار با این نرم افزارها سخت نیست و برای پیدا کردن دستگاه شنود فقط کافی است دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید.

چگونه دستگاه شنود مخفی را پیدا کنیم؟ با توجه به سیگنال‌های ناآشنای Wi-Fi

برخی از دوربین‌ها و دستگاه‌های شنود مدرن داده‌ها را از طریق اینترنت منتقل می‌کنند و بنابراین سیگنال Wi-Fi دارند. وای فای تلفن همراه یا لپ تاپ خود را روشن کنید و به‌دنبال سیگنال‌هایی باشید که مشکوک به نظر می‌رسند. نام وای فای پیش‌فرض برای بسیاری از دوربین‌های مخفی و دستگاه‌های شنود، کد محصول دستگاه است.

همه اسامی ناشناس Wi-Fi را به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید به چه نوع دستگاهی تعلق دارند. علاوه بر نام‌های عجیب، به‌دنبال سیگنال‌های قوی‌تر از حد معمول بگردید. یک سیگنال قوی معمولا نشان می‌دهد که دستگاه شنودی در نزدیکی شماست.

خرید ردیاب با قابلیت شنود از جی پی اس خودرو

در این مقاله آموختید که چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؛ اما دستگاه‌های شنود همیشه هم ابزار جاسوسی نیستند و اگر توسط خود شما نصب شوند، امنیت را تضمین می‌کنند. شما می‌توانید انواع ردیاب یا جی پی اس‌های خودرو مجهز به قابلیت شنود را از فروشگاه جی پی اس خودرو سفارش دهید.

قیمت جی پی اس برای ماشین و حتی قیمت ردیاب شنوددار نسبت به مزایایی که در اختیار شما می‌گذارد، ناچیز است. برای سفارش ردیاب‌های باکیفیت به سایت این فروشگاه به نشانی gpskhodro.com مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات