حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت One UI 5.1 سامسونگ اولین بار برای کدام گوشی منتشر خواهد شد؟

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت، سامسونگ

بعضی سال‌ها هستند که نسخه‌های فرعی رابط کاربری سامسونگ در آن ها ارائه شده است. مثلا سال گذشته One UI 4.1 عرضه شد. حالا که مدتی از عرضه پرتعداد و زودهنگام اندروید ۱۳ و One UI 5.0 سامسونگ گذشته است، شایعاتی درباره One UI 5.1 وجود دارد. امروز پاسخ یکی از پرسش‌های شاید مهم در این زمینه داده شده است، پاسخ این که آپدیت One UI 5.1 سامسونگ اولین بار برای کدام گوشی منتشر خواهد شد؟

آپدیت One UI 5.1 سامسونگ

همانطور که احتمالا در اخبار روزمره ترنجی خوانده‌اید، در حال حاضر اکثر مدل های واجد شرایط سامسونگ به One UI 5.0 آپدیت شده است. از شنیده‌ها اینطور برمی‌آید که نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 5.1 در شرف عرضه است. پیش بینی می شود که عرضه این رابط کاربری تا پایان زمستان امسال آغاز شود.

یکی از اولین گوشی‌هایی که به صورت پیش‌فرض با این رابط کاربری عرضه خواهد شد، سری گلکسی اس 23 است. هنوز دقیقا مشخص نیست که این رابط کاربری چه پیش‌رفت‌هایی دارد اما احتمال دارد که به عنوان یک نسخه اصلاحی برای One UI 5.0 ظاهر شود. البته این حدس از نام‌گذاری آن هم کاملا پیداست.

اما برسیم به پاسخ پرسشی که مطرح کردیم. گفته می شود در حال حاضر گوشی تاشو پرچمدار سامسونگ یعنی Galaxy Z Fold 4 که چند ماه پیش معرفی شد، با One UI نسخه 5.1 در حال تست است.

بر همین اساس حدس زده می شود که گلکس زد فولد ۴ یکی از اولین دستگاه هایی خواهد بود که این ارتقا را دریافت می کند. این گوشی تاشو پیش از دریافت آپدیت اندروید 13، در لحظه عرضه با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 به صورت پیش فرض عرضه شد. از آن‌جا این گوشی اولین موبایل سامسونگ با رابط کاربری One UI 4.1 بود و سال گذشته نسخه ممیز یک حاوی بهینه‌سازی‌هایی برای مدل‌های تاشو بود، اصلا بعید نیست که برای One UI 5.1 هم جایگاه ویژه ای داشته باشد.

البته مدل هایی غیر از سری گلکسی اس 23 و زد فولد 4 نیز این آپدیت را دریافت خواهند کرد. این ارتقا بر روی مدل‌های گلکسی S22 نیز در حال آزمایش است و تنها چند روز پس از رویداد رونمایی گلکسی S23، احتمالا برای آن ها عرضه شود.

نظر شما چیست؟ منتظر آپدیت جدید سامسونگ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

بیاد ببینیم چه تغییری می کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)