حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بزرگ ترین تامین کننده نمایشگرهای آیفون در آینده احتمالا BOE خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، نمایشگر

شرکت اپل در تولید آیفون‌های خود، از شرکت‌های دیگر محصولات مختلفی را خریداری می‌کند. به عنوان مثال نمایشگر این دستگاه‌ها توسط LG و سامسونگ تامین می‌شود. با این حال گویا بزرگ ترین تامین کننده نمایشگرهای آیفون در آینده احتمالا BOE خواهد بود که این موضوع می‌تواند نگرانی این دو شرکت را به همراه داشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

بزرگ ترین تامین کننده نمایشگرهای آیفون در آینده کدام شرکت خواهد بود؟!

مینگ چی کو، یکی از کارشناسان و افشاگران محصولات اپل می‌باشد، اخیرا گفته است که احتمالا همکاری LG و سامسونگ با اپل به طور بالقوه توسط BOE پایان یابد و این شرکت چینی نام آشنا، به عنوان بزرگ ترین تامین کننده نمایشگرهای آیفون در سال ۲۰۲۴ با اپل همکاری کند. مینگ چی کو انتظار دارد که تولید نمایشگرهای BOE در سال ۲۰۲۳ به سرعت رشد کند تا بتواند باعث شود این شرکت همکاری نزدیک‌تری با اپل داشته باشد. زمانی که نوبت به برخی از نسل‌های آینده آیفون برسد، این شرکت عملا اولین برند پیشرو برای تامین صفحه نمایش این دستگاه‌ها است.

این موضوع می‌تواند به عنوان یک داستان حماسی جدید باشد، زیرا همکاری BOE و اپل، کمتر از یک سال پیش در آستانه قرار رفتن در وضعیت شکستی بسیار جدی بود. این تامین کننده با ایجاد تغییرات طراحی غیرمجاز در پنل‌های OLED آیفون ۱۳ که برای اپل تولید کرده بود، گرفتار مشکلات زیادی شد. بر اساس گزارش‌ها، BOE عرض مدار ترانزیستورها را روی صفحه‌های OLED تغییر داده بود و اساسا آن‌ها را ضخیم‌تر کرده بود تا تولید آن‌ها را آسان‌تر کند. این موضوع می‌توانست به BOE کمک کند تا به اهداف بازدهی مخارج خود دست پیدا کند.

بزرگ ترین تامین کننده نمایشگرهای آیفون

اما اپل با این طرح مشکوک مواجه شد و BOE را از لیست تامین‌کنندگان خود حذف کرد. در نهایت، دو شرکت به توافق رسیدند و BOE شانس جدیدی را به دست آورد و دوباره در لیست تامین کنندگان نمایشگر آیفون قرار گرفت. مینگ چی کو می‌گوید که در اوایل سال ۲۰۲۳، سالی است که این سازنده نمایشگر می‌تواند در مسیر تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تامین کننده پنل OLED برای سری آیفون ۱۶ قرار گیرد. تقریبا یک سال پیش، فاش شد که BOE همچنین می‌توانست به‌ عنوان تامین‌ کننده اصلی نمایشگرهای LTPO OLED برای خانواده آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ انتخاب شود.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، این موضوع ریسک نسبتا بزرگی است زیرا سامسونگ و سامسونگ به‌ عنوان تامین‌ کنندگان اصلی نمایشگرهای این دستگاه‌ها انتخاب شده بودند. از نمایشگرهای LTPO با نرخ نوسازی تصویر متغیر برای سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو مکس و همچنین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس استفاده شده است، اما به نظر می‌رسد که BOE امسال به طور جدی پنل‌های خود را ارتقاء خواهد داد. هنگامی صحبت از سری آیفون ۱۵ می‌شود، شایعات اولیه می‌گویند که قابلیت داینامیک آیلند در سری پایه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نیز قرار دارند.

بزرگ ترین تامین کننده نمایشگرهای آیفون

همچنین طراحی جدید و خاص سری آیفون ۱۴ پرو برای هر ۴ عضو سری آیفون ۱۵ در نظر گرفته خواهد شد، اما بعید است که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس صفحه‌ نمایش‌هایی با نرخ نوسازی تصویر بالاتری دریافت کنند و این نمایشگرها احتمالا در انحصار آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا باقی خواهند ماند. برخی دیگر از ویژگی‌های شایعه شده برای کل سری آیفون ۱۵ شامل دوربین‌های اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و همچنین پورت USB-C است که احتمالا جایگزین کانکتور لایتنینگ ده ساله آیفون می‌شود. تا آنجایی که برای آیفون ۱۶ در نظر گرفته می‌شود، هنوز چیز خاصی در مورد پیچیدگی‌های صفحه نمایش مدل‌های آینده نشنیده‌ایم. نظر شما کاربران ترنجی درباره این موضوع که بزرگ ترین تامین کننده نمایشگرهای آیفون در آینده احتمالا BOE خواهد بود، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان