حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۵ اپل از سنسور دوربین جدید سونی استفاده خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، دوربین

اپل و سونی سالیان زیادی است که همکاری بسیار نزدیک و تنگاتنگی با یکدیگر دارند. این همکاری در تولید آیفون بر روی دوربین این دستگاه‌ها متمرکز است و سونی بهترین حسگرها و لنزهای دوربین را برای اپل می‌سازد. بر اساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است، گویا آیفون ۱۵ اپل از سنسور دوربین جدید سونی استفاده خواهد کرد. با ترنجی همراه شوید.

آیا آیفون ۱۵ اپل از سنسور دوربین جدید سونی بهره‌مند خواهد شد

بر اساس گزارش‌های Nikkei News، سونی نسل جدیدی از سنسورهای تصویر برداری را برای سری آیفون ۱۵ اپل ارائه خواهد کرد. بخش دوربین سونی با موفقیت یک حسگر تصویر جدید توسعه داده است و این شرکت در حال حاضر سنسور جدید را به اپل و سایر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کند. استفاده از سنسور سونی در مدل‌های سری آیفون ۱۵ برای ژاپنی‌ها بسیار مهم است. این موضوع می‌تواند برتری سونی را در فناوری عکاسی با کیفیت بالا بهبود بخشد.

Samsung Electronics انواع سنسورهای دوربین را معرفی و عرضه کرده است که تا حدودی موقعیت سونی را در بازار سنسورهای تصویر به خطر انداخته است. در مقایسه با سنسورهای معمولی، سنسور جدید سونی می‌تواند سطح سیگنال اشباع هر پیکسل را دو برابر کند. گفته می‌شود که این سنسور جدید نور بیشتری را جذب می‌کند و نوردهی بیش از حد یا کمتر را در صحنه‌های خاص کاهش می‌دهد. با این سنسور، حتی اگر سوژه در یک محیط با نور پس زمینه قوی باشد، می‌توان چهره انسان را به وضوح ثبت کرد.

آیفون ۱۵ اپل

سونی با استفاده از معماری نیمه رسانای جدیدی که فوتودیودها و ترانزیستورها را در لایه‌های زیرلایه جداگانه‌ای قرار می‌دهد، به این موفقیت دست یافته است.  این موضوع به سنسور دوربین اجازه می‌دهد تا دیودهای نور بیشتری را به لایه‌های اختصاصی اضافه کند. به گفته شرکت تحلیلی Omdia، سونی سال گذشته ۴۴ درصد از سهم جهانی سنسورهای تصویر CMOS را در اختیار داشته است و سامسونگ نیز با ۱۸.۵ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. اما سهم سونی در سال‌های اخیر رو به کاهش بوده است.

از سوی دیگر، گویا اپل در حال از دست دادن ارزش بازار خود است. گزارش اخیر نشان می‌دهد که ارزش بازار اپل در سال جاری یک تریلیون دلار کاهش یافته است. دلیل اصلی این امر به دلیل عملکرد ضعیف فروش آیفون ۱۴ مرتبط است. با این حال، عدم نوآوری اپل در نسخه‌های غیر پرو آیفون ۱۴ نیز مسئله دیگری است. در واقع، اپل در مورد کمبود قابلیت‌های نوآورانه‌اش، نه تنها در عملکردهای محصول آیفون، بلکه در بسیاری از جنبه‌ها مانند لوازم جانبی و سرویس‌های اینترنتی زیر سوال رفته است.

آیفون ۱۵ اپل

به گفته GizChina، همچنین اختلافات دیگری در اطراف اپل مانند Apple Tax وجود دارد که توسعه دهندگان را مجبور می‌کند تا ۳۰ درصد هزینه هر تراکنش را به این شرکت پرداخت کنند. در ماه می سال جاری، اتحادیه اروپا یک شکایت ضد انحصارگری علیه سرویس پرداخت اپل تنظیم کرد. ایلان ماسک همچنین به اپل در مورد هزینه اپ استور اپل در توییتر انتقاد کرده بود و حتی در هلند نیز اپل در صدر موضوع مالیات‌های این کشور قرار دارد. در واقع، این یک نگرانی در چندین بخش از جهان است.

مشکل دیگر اپل، پورت شارژ آیفون است. برخلاف سایر برندهای تلفن همراه اندرویدی که تقریبا همگی از درگاه شارژ USB Type-C استفاده می‌کنند، اپل سال‌ها بر روی استفاده از پورت لایتنینگ اصرار داشت. ین پورت نه تنها کند است، بلکه راحتی را از کاربران می‌گیرد. علاوه بر این، تولید زباله‌های الکترونیکی را که اپل ادعا می‌کند به موضوع کاهش آن‌ها اهمیت می‌دهد، افزایش خواهد داد.

کارشناسان معتقدند که هزینه‌های بالای لوازم جانبی و گواهینامه MFi سود زیادی را برای اپل به همراه دارد. این دلیل اصلی عدم آمادگی اپل برای یکپارچه سازی درگاه شارژ آیفون با سایر دستگاه‌ها است. در اکتبر سال جاری، اتحادیه اروپا قانون یکسان سازی پورت شارژرها رو مورد بحث و گفتگو قرار داد. اگر اپل در نهایت قوانین جدید اتحادیه اروپا را رعایت کند، ضرر سالانه ممکن است بیش از ده‌ها میلیارد دلار باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان