حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲؛ از تنظیم پروفایل برای مخاطبین تا امکانات جدید ویرایشگر تصویر

تلگرام را باید یکی از برترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در جهان دانست. این پیام رسان هر سال با حجم گسترده‌ای از قابلیت‌های متنوع آپدیت می‌شود و امسال نیز قبل از پایان سال، یک آپدیت عالی دریافت کرده است. با ترنجی همراه باشید تا به آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲ بپردازیم.

آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲ قابلیت‌هایی جذاب را به همراه دارد…!

اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب تلگرام، به تازگی یک آپدیت جدید و اساسی دریافت کرده است تا سال ۲۰۲۲ را با خاطره‌ای خودش پایان دهد و طبق معمول، این کار را با در دسترس قرار دادن قابلیت‌های جدید برای این نرم‌افزار انجام می‌دهد. در ادامه به بررسی تمام قابلیت‌های جدیدی که در این نسخه قرار گرفته‌اند می‌پردازیم.

رسانه‌های پنهان (Hidden Media)

آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲

در آپدیت‌های قبلی، تلگرام از قالب بندی افکتی خاصی برای محتوای دارای اسپویل، جهت مخفی کردن هر متنی در پیام‌ها پشتیبانی می کند. اکنون می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را با یک این لایه افکت خاص که تصویر یا ویدیو را تار می‌کند، بپوشانید. بدین منظور پس از دانلود تصویر یا ویدیو خاص، برای برداشته شدن این افکت و دیدن محتوا، باید یک ضربه به آن بزنید.

مدیریت بهتر رسانه‌های ذخیره شده ( Zero Storage Usage)

آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲

تلگرام برای ذخیره رسانه‌ها فضایی را در دستگاه شما اشغال می‌کند. کاربران می‌توانند در صورت نیاز، رسانه‌ها و اسناد را از فضای ذخیره‌ سازی دستگاه خود حذف کرده و در هر زمان که بخواهند آنها را از فضای ابری تلگرام خود بارگیری کنید. برای سال‌ها، کاربران می‌توانستند حداکثر اندازه حافظه پنهان را تعیین کنند یا مثلا تعیین کنند که موارد استفاده نشده پس از مدتی به طور خودکار حذف شود. با این به‌روزرسانی جدید، می‌توانید تنظیمات حذف خودکار جداگانه برای رسانه‌های ذخیره‌ شده را از چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های خصوصی اضافه کنید (به استثنای چت‌های خاص).

همچنین نمودارهای دایره‌ای جدید به نشان دادن فضای اشغال شده کمک می‌کنند و برگه‌های اختصاصی رسانه، فایل‌ها و موسیقی به شما این امکان را می‌دهد تا بزرگ‌ترین موارد را تنها با چند حرکت ساده پاک کنید. در iOS، مدت زمانی را که برنامه برای محاسبه اندازه کش شما صرف می‌کند، بسیار کاهش یافته است. کاربران اندروید در این مورد خوش شانس‌تر هستند زیرا این برنامه پیش از این نیز، این کار را با حداکثر سرعت انجام می‌داد.

ابزارهای طراحی و متن جدید (New Drawing and Text Tools)

آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲

ادیتور (ویرایشگر) قدرتمند تلگرام حالا به طور کامل بازطراحی شده است و ابزارهای طراحی به صورت پویا بر اساس سرعت ترسیم عرض را تغییر می‌دهند و خطوط شما را به طور خودکار صاف می‌کنند. ابزار جدیدی برای محو کردن داده‌های حساس (یا photobombers) و ۵ روش با دقت بالا برای انتخاب رنگ‌ها، از جمله ابزار قطره چکان وجود دارد. هنگام افزودن متن به عکس‌ها یا فیلم‌ها، اکنون می‌توانید اندازه، فونت و پس زمینه آن را تغییر دهید.

حتی اگر اشتراک پرمیوم تلگرام را نداشته باشید، حالا افزودن ایموجی متحرک سفارشی به متن روی تصاویر برای همه کاربران در دسترس است. برای افزودن سریع شکل‌هایی مانند مستطیل، دایره، فلش، ستاره و حباب‌های چت، روی دکمه «+» ضربه بزنید. همچنین می‌توانید تصویر را نگه دارید تا بوم را با رنگ پر کنید یا همه چیز را پاک کنید.

تنظیم تصاویر پروفایل برای مخاطبین شما (Profile Pictures For Your Contacts)

آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲

هنگام ویرایش مخاطبین خود، می‌توانید یک عکس برای آنها انتخاب کنید که فقط شما آن را در پروفایل آن‌ها خواهید دید. اگر عکس پروفایل خوبی برای مخاطب خود دارید، می‌توانید آن را به آنها پیشنهاد دهید. البته نه اینکه تصویر را برای آن‌ها ارسال کنید، بلکه فقط دو حرکت ساده می‌توانید آن را به پروفایل مخاطب خاص خود اضافه کنید.

تصاویر پروفایل عمومی (Public Profile Pictures)

آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲

اگر فقط به کاربران خاصی اجازه می‌دهید تا عکس‌های پروفایل شما را ببینند، اکنون می‌توانید یک عکس عمومی برای دیگران که به پروفایل‌های شما دسترسی ندارند مشخص کنید. این به‌روزرسانی همچنین به شما امکان می‌دهد به حریم خصوصی تصویر پروفایل نهایی نیز دست یابید. شما می‌توانید قابلیت مشاهده را روی «Nobody» یا «هیچ کس» تنظیم کنید و برخی از کاربران یا گروه‌ها را به عنوان استثنا اضافه کنید.

پنهان کردن اعضای گروه (Hiding Group Members)

آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲

ابزارهایی مانند تنظیمات خاص ضد اسپم به مدیران گروه‌ها کمک می‌کند تا گروه های بزرگ را تمیز و منظم نگه دارند. اما برخی از گروه‌ها ممکن است بخواهند از اعضای خود در برابر پیام‌های شخصی ناخواسته دیگر کاربران محافظت کنند. مدیران گروه‌های دارای بیش از ۱۰۰ عضو اکنون می‌توانند لیست اعضا را پنهان کنند. به این ترتیب، اگر آن افراد مخفی شده در گروه پیامی ارسال نکنند، فقط مدیران می‌دانند که آن کاربران در این گروه حضور دارند.

انیمیشن‌های جدید رابط کاربری در اندروید (New Progress Animations on Android)

آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲

به گفته GizChina، هنگام پرش یا رفتن به یک پاسخ دور از دسترس در یک چت شلوغ یا به صفحات دیگر در سراسر برنامه، انیمیشن‌های جدید و روانی قابل مشاهده هستند.

ایموجی‌های متحرک جدید (New Animated Emoji)
کاربران دارای اشتراک پرمیوم، ۱۰ پک جدید ایموجی متحرک سفارشی را از طراحان تلگرام هدیه می‌گیرند.

اموجی‌های تعاملی بیشتر (More Interactive Emoji)
تلگرام می‌گوید که به گسترش دنیای ایموجی‌های تعاملی خود ادامه می‌دهد تا برای تماشای جلوه‌های تمام صفحه و همگام با مخاطبین چت خود، یک تک آهنگ را در هر چت ۱ به ۱ ارسال کنید و سپس روی آن ضربه بزنید. همه این ایموجی‌ها اکنون می‌توانند به عنوان یک واکنش استفاده شوند و Moai face (🗿) به عنوان یک ایموجی جدید برای واکنش به پست‌ها در دسترس خواهد بود.

تاپیک برای همه گروه‌ها با هر اندازه (Topics For Groups of Any Size)
تایپک یا موضوعات در حال حاضر در همه گروه‌ها، صرف نظر از اندازه، در دسترس هستند  و به همه کاربران، روش جدیدی برای سازماندهی گفتگوها می‌دهد. این قابلیت برای اندروید، iOS، ویندوز و مک او اس، در جدیدترین نسخه‌های تلگرام در حال حاضر منتشر شده است. نظر شما کاربران ترنجی درباره آخرین آپدیت بزرگ تلگرام در سال ۲۰۲۲ چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

تلگرام تو قطعا عشق منی 💖

BeFair

منم موافقم

به خصوص ربات‌هاش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان