حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهبود فیلمبرداری گوشی های سامسونگ با معرفی سنسور دوربین جدید ISOCELL

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سامسونگ

سامسونگ قصد دارد با نسل بعدی سنسور دوربین ISOCELL خود بهبود بزرگی را در گوشی های هوشمند به‌خصوص ازنظر کیفیت فیلمبرداری ارائه دهد. درحقیقت، فیلمبرداری بسیار سخت‌تر از ثبت تصاویر ثابت است، زیرا دوربین باید به‌جای یک فریم، حداقل 30 فریم در هر ثانیه ضبط کند. این شرکت به‌تازگی نحوه برنامه‌ریزی برای انجام این کار را در پست وبلاگ رسمی خود توضیح داده است.

بهبود فیلمبرداری گوشی های سامسونگ

پردازش چند فریم و چندین سطح نوردهی (HDR) تصاویر ثابت را با گرفتن حداقل دو فریم (نوردهی کم و نوردهی بالا) و ادغام آن‌ها برای محدوده دینامیکی بهتر، به‌شدت بهبود می‌بخشد. بااین‌حال، انجام این کار درهنگام فیلمبرداری بسیار سخت است، زیرا دوربین باید حداقل 60 فریم را برای ضبط یک فیلم 30 فریم‌برثانیه بگیرد. این امر بار زیادی بر روی سنسور دوربین، ISP و حافظه وارد می‌کند و درنتیجه مصرف انرژی و دمای بالاتری را به‌همراه دارد.

بااین‌حال، سامسونگ درحال برنامه‌ریزی برای بهبود کیفیت ویدئو با بهبود حساسیت به نور، محدوده روشنایی، محدوده دینامیکی و سنجش عمق است. این نانوساختار نوآورانه با انکسار بالا برای دیوار نوری بین فیلترهای رنگی پیکسل‌ها توسعه داده شده و از نور پیکسل‌های مجاور تا سطوح شدید استفاده می‌کند. این شرکت همچنین آن را Nano-Photonics Color Routing می‌نامد و بیان می‌کند که در سال 2024 بخشی از سنسورهای ISOCELL خواهد شد.

بهبود فیلمبرداری گوشی های سامسونگ

بهبود فیلمبرداری گوشی های سامسونگ

برای بهبود رنج دینامیکی ویدیوها، سامسونگ درحال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند با فناوری HDR تک نوردهی درون حسگر است. سنسور اخیر سامسونگ، ISOCELL HP3، دارای دو بازخوانی (با بهره بالا برای جزئیات در تاریکی و بهره کم برای جزئیات در مناطق روشن) برای 12 بیت HDR است. بااین‌حال، این شرکت می‌گوید که این میزان کافی نیست. بنابراین سامسونگ درحال برنامه‌ریزی برای معرفی سنسورهای دوربین با 16 بیت HDR برای دامنه دینامیکی بسیار گسترده‌تر در فیلم‌ها است.

این شرکت کره‌ای همچنین درحال برنامه‌ریزی برای بهبود کیفیت ویدیوهای پرتره با استفاده از حسگرهای عمق‌سنج iToF است که دارای یک ISP یکپارچه هستند. ازآنجایی‌که کل پردازش عمق روی خود سنسور انجام می‌شود، گوشی انرژی کمتری مصرف می‌کند و آن‌قدر گرم نمی‌شود. چنین حسگرهایی کیفیت فیلم‌های پرتره را به‌خصوص در شرایط کم نور، اشیاء و الگوهای تکراری بهبود می‌بخشند.

با این سه پیشرفت، سامسونگ درنظر دارد کیفیت تصاویر ثابت و فیلم‌ها را در گوشی‌های هوشمند بهبود بخشد. همه این فناوری‌ها زمانی در سال‌های 2023 و 2024 معرفی خواهند شد. ما انتظار داریم که از این حسگرها در گلکسی S24 و Galaxy S25 استفاده شود.

دیدگاه شما پیرامون بهبود فیلمبرداری در گوشی های هوشمند آینده سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی