حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر آنچه در مورد آبرسانی پوست بدانید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تابه‌حال می‌دانستید که آبرسانی چقدر برای حفظ ظاهر و احساس سلامت و درخشندگی پوست شما ضروری است. اما چیزی که ممکن است متوجه نباشید این است که مرطوب کردن پوست یک‌بار در روز ممکن است کافی نباشد. با طراحی یک روتین مراقبت از پوست که با استفاده از محصولات آبرسان پوست، رطوبت پوستتان را تأمین می‌کند، سلامت و زیبایی پوستتان را تضمین کنید.

باتوجه‌به اینکه اکثر محصولات آبرسان پوست دارای غلظت بالایی از آب در خود هستند، جای تعجب نیست که آنها می‌توانند در کمک به حفظ هیدراتاسیون پوست مؤثر باشند؛ یعنی اگر محصولات را عاقلانه انتخاب کنید و آنها را به‌درستی استفاده کنید، به حفظ سلامت و زیبایی پوستتان کمک می‌کنند. در این مقاله نحوه آبرسانی  پوست و حفظ رطوبت آن موردبحث و بررسی قرار گرفته است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا یاد بگیرید که چگونه پوست خود را هیدراته کنید.

چرا آبرسانی پوست مهم است؟

طبق تحقیقات دانشگاهی و آزمایشگاهی، درصورتی‌که بیرونی‌ترین لایه پوست حاوی آب کافی نباشد، زبری و از دست‌دادن خاصیت ارتجاعی ممکن است رخ دهد. این علائم از زیبایی و درخشندگی یک چهره می‌کاهد و منجر به زبری و کدرشدن پوست می‌شود. درحالی‌که بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا افزایش مصرف آب می‌تواند پوست شما را هیدراته‌تر نشان دهد یا خیر وجود دارد، اما باید بدانید که آبرسانی پوست چیزی بیشتر از نوشیدن آب زیاد است و نباید تأثیر محصولات آبرسان پوست نادیده گرفته شود.

هیدراته ماندن پوست شما را جوان می‌کند تا ظاهری صاف و نرم داشته باشد. این به این دلیل است که خارجی‌ترین لایه پوست رطوبت موردنیاز برای دفع سموم و حمل مواد مغذی به سلول‌های پوست را دارد. پوستی که به‌خوبی هیدراته شده است نیز نسبت به محرک‌ها و میکروب‌هایی که در صورت کمبود رطوبت پوست می‌توانند از سد لیپیدی عبور کنند، حساسیت کمتری دارد. پوستی که فاقد آبرسانی لازم است اغلب دچار خارش، پوسته‌پوسته شدن، قرمزی یا حتی ملتهب می‌شود. پوست خشک حتی می‌تواند به دلیل کوچک‌شدن سلول‌های پوست باعث ایجاد خطوط و چین‌وچروک‌های ریز شود.

چگونه متوجه شویم که پوستمان نیاز به آبرسانی دارد؟

گاهی اوقات پوست شما کم آب می‌شود؛ اما دیدن علائم ممکن است مدتی طول بکشد. باگذشت زمان بافت، ظاهر و احساس پوست شما ممکن است تغییر کند. این می‌تواند به دلایل مختلفی مانند دما، مراقبت از پوست، افزایش سن یا هورمون‌ها باشد. در اینجا علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد پوست شما کم آب شده و محصولات آبرسان پوست نیاز دارد. همچنین به شما خواهیم گفت که کدام محصولات آبرسان پوست می‌تواند به بهبود پوست شما کمک کند.

  1. ۱- پوست شما کاملاً خشک می‌شود.

این یکی واضح‌ترین علائم است، اما مهم است که به احساس پوست خود توجه کنید. اگر آن را لمس کنید و کاملاً خشک شده باشد، احتمالاً پوست شما خشک شده است. اگر در لمس خشن و بدون رطوبت باشد، احتمالاً نیاز به آبرسانی دارد.

  1. ۲- رطوبت را به‌اندازه کافی در پوست خود بازیابی نمی‌کنید.

چیزهای زیادی وجود دارند که می‌توانند رطوبت را از پوست ما پاک کنند. در تابستان، آفتاب یا شنا می‌تواند رطوبت را از بین ببرد. در گرمایش زمستان، دوش آب گرم و دمای یخ‌بندان نیز می‌تواند هیدراتاسیون را از بین ببرد. شما باید هیدراتاسیون ازدست‌رفته پوست خود را با استفاده درست از محصولات آبرسان پوست بازیابی کنید.

  1. ۳- پوست شما کدر است.

آیا پوست شما فاقد درخشندگی معمولی است؟ ممکن است به این دلیل باشد که به‌اندازه کافی هیدراته نشده است. زمانی که پوست رطوبت کافی نداشته باشد، ممکن است کدرتر به نظر برسد. محصولات آبرسان پوست می‌توانند به بازگرداندن پوست به حالت درخشان و هیدراته آن کمک کنند.

  1. ۴- آکنه‌های پوست شما بدتر شده است.

بسیاری از افرادی که آکنه دارند، از مرطوب‌کننده‌ها و محصولات آبرسان پوست اجتناب می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند که پوست آنها را بدتر می‌کند. بااین‌حال اغلب برعکس آن صادق است. حتی پوست‌های آکنه دار یا چرب نیز نیاز به آبرسانی دارند و کمبود آن می‌تواند تولید چربی پوست را مختل کند. برای شادابی و داشتن ظاهری سالم از محصولات آبرسان پوست بدون چربی و غیر کومدون زا استفاده کنید.

  1. ۵- پوست شما دچار چین‌وچروک شده است.

اگر خطوط ریز شما به طور ناگهانی از نظر ظاهری عمیق‌تر شده‌اند، ممکن است به این دلیل باشد که پوست خود را به‌اندازه کافی آبرسانی نمی‌کنید. استفاده از محصولات آبرسان پوست مناسب هم می‌تواند ظاهر پوست شما را شاداب‌تر کند و هم پوست شما را جوان‌تر نشان دهد.

چگونه می‌توانیم پوست خود را به‌سرعت هیدراته کنیم؟

علاوه بر نوشیدن آب فراوان (بین 6 تا 8 لیوان در روز)، چند راه دیگر وجود دارد که می‌توانید به پوست خود کمک کنید رطوبت موردنیاز خود را حفظ کند، از جمله:

  • • از مرطوب‌کننده استفاده کنید – استفاده از مرطوب‌کننده روی پوست چند دقیقه بعد از دوش‌گرفتن یا حمام‌کردن به پوست کمک می‌کند تا زمانی که منافذ پوست باز هستند رطوبت ازدست‌رفته را جذب کند.
  • • غذاهای غنی از اسیدهای چرب ضروری بخورید – با خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب ضروری مانند سالمون، روغن زیتون، گردو و دانه کدوتنبل، می‌توانید با بهبود سطح هیدراتاسیون پوست، به حفظ سلامت و شادابی پوست خود کمک کنید.
  • • از آب گرم برای حمام‌کردن و دوش‌گرفتن استفاده نکنید. حمام‌کردن و دوش‌گرفتن با آب بسیار داغ رطوبت پوست را که برای سالم و نرم بودن آن نیاز دارد از بین می‌برد. به‌سادگی با کاهش دمای آب، می‌توانید به هیدراته ماندن پوست خود کمک کنید.
  • • از روتین مراقبت از پوست مناسب برای فصل استفاده کنید – هر فصل به روشی متفاوت روی پوست شما تأثیر می‌گذارد. آب‌وهوای زمستان اغلب خشک‌تر است که ممکن است نیاز به استفاده از محصولات آبرسان پوست متفاوت‌تری نسبت به تابستان داشته باشد.
  • • از ماسک‌های صورت استفاده کنید – ماسک‌های صورت می‌توانند برای ازبین‌بردن خشکی پوست مفید باشند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که از ماسک صورتی استفاده می‌کنید که به طور خاص برای ایجاد رطوبت به پوست شما طراحی شده است. زمانی که تصمیم به استفاده از ماسک دارید، باید ماسک صورت را بعد از دوش‌گرفتن استفاده کنید. وقتی دوش‌گرفتن منافذ شما را باز می‌کند، بهتر می‌توانند مواد تشکیل‌دهنده ماسک صورت را جذب کنند. این می‌تواند تضمین کند که ماسک صورت بسیار مؤثرتر عمل می‌کند.
  • • به طور مرتب لایه‌برداری کنید – لایه‌برداری منظم می‌تواند برای پوست شما فوق‌العاده مفید باشد. وقتی به‌اندازه کافی لایه‌برداری نمی‌کنید، پوست شما سلول‌های مرده پوست را جمع می‌کند. این سلول‌های پوستی کارکرد مؤثر محصولات مراقبت از پوست را دشوار می‌کنند. به‌طورکلی توصیه می‌شود که یک یا دو بار در هفته لایه‌برداری کنید. این می‌تواند به حذف سلول‌های مرده پوست، بدون تحریک پوست کمک کند.
  • • استفاده از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست می‌تواند کمک زیادی به هیدراته ماندن پوست کند. بدون کرم ضدآفتاب به‌راحتی پوست در اثر قرارگرفتن در معرض آفتاب آسیب می‌بیند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، این احتمال وجود دارد که پوست شما در حفظ رطوبت با مشکل مواجه شود. با استفاده از کرم ضدآفتاب می‌توانید از آسیب به پوست خود جلوگیری کنید.

اگر پوست شما شروع به خشک‌شدن کرده است و سفت و ناراحت‌کننده شده است، باید با استفاده از یک روتین مراقبتی آبرسان پوست و نیز انتخاب صحیح محصولات آبرسان پوست، سلامت و زیبایی پوستتان را بازیابی کنید. در این بخش از مقاله به شما در انتخاب محصولات آبرسان پوست کمک می‌کنیم.

1.     از محصولات آبرسان پوست حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید.

صرف‌نظر از نوع پوست شما، مهم است که یک کرم با ترکیبات آبرسان انتخاب کنید. به دنبال محصولی باشید که با اسید هیالورونیک فرموله شده باشد که به افزایش هیدراتاسیون پوست کمک می‌کند. کرم آبرسان هیالورون ب5 اولاین حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین ب 5 و پپتید آرژیرلین برای مرطوب کردن، حجیم کردن مجدد پوست و کاهش چین‌وچروک است.

2.     محصولات مراقبت از پوست حاوی فاکتورهای آبرسان طبیعی موجود در پوست استفاده کنید.

اگر احساس می‌کنید اغلب محصولات مراقبت از پوست بیش از حد سنگین یا چرب هستند، به سراغ یکی از فرمول‌های مبتنی بر فاکتورهای آبرسان طبیعی موجود در پوست بروید که می‌تواند به هیدراتاسیون کمک کند و درعین‌حال به سبکی روی پوست باقی بماند.

کرم آبرسان فاکتورهای طبیعی اوردینری را امتحان کنید که حاوی اسید هیالورونیک و ۱۱ نوع آمینو اسید، لیپید، اسیدهای چرب آلفا، تری گلیسیرید، اوره، سرامید، فسفولیپید، گلیسیرین و ساکارید است. باگذشت زمان پوست شما روشن‌تر به نظر می‌رسد و خطوط ریز به‌وضوح کاهش می‌یابد.

3.     استفاده از سرم را فراموش نکنید.

ترکیب یک سرم آبرسان می‌تواند در افزایش هیدراتاسیون مفید باشد؛ زیرا سرم‌ها دارای غلظت بالایی از مواد فعال هستند.

4.     از روتین مراقبتی آبرسان پوست غافل نشوید.

باتوجه‌به مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI)، استفاده از مواد انسدادی و محصولات آبرسان پوست که لایه‌ای محافظ روی پوست ایجاد می‌کنند و از هدررفتن آب‌روی پوست مرطوب جلوگیری می‌کنند، مؤثرتر است؛ بنابراین، برای اینکه تا حد ممکن آبرسانی کنید، زمانی که پوستتان مرطوب است، از محصولات آبرسان پوست استفاده کنید.

برند کلینیک از معتبرترین برندهای تولیدکننده محصولات مراقبتی و آرایشی پوست است. با استفاده از محصولات آبرسان کلینیک می‌توانید به شادابی و جوان‌سازی پوستتان کمک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات