حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش سرعت ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت چگونه عملی شده است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، Windows 11، اخبار، مایکروسافت

ویندوز را باید پر استفاده‌ترین سیستم عامل دسکتاپ دانست که کاربران زیادی در سرتاسر جهان از نسخه‌های مختلف آن استفاده می‌کنند. یکی از مشکلات قدیمی ویندوز، سرعت نسبتا پایین آن است. اما گویا این مشکل در ویندوزهای جدیدتر رفع شده است و برای بسیاری جای سوال دارد که افزایش سرعت ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت چگونه عملی شده است؟ با ترنجی همراه باشید.

افزایش سرعت ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت چگونه عملی شده است؟

مایکروسافت برنامه دارد که ویندوز ۱۱ را سریع‌تر از هر زمان دیگری کند. اولین ذینفع از این تغییرات File Explorer خواهد بود. به‌روزرسانی‌هایی که قابلیت‌های جدیدی را به ویندوز ۱۱ اضافه می‌کنند، سیستم عامل و بسیاری از برنامه‌های آن را سنگین‌تر می‌کنند. مایکروسافت برای افزایش پایداری سیستم عامل تصمیم گرفته است تا عملکرد یکی از حیاتی‌ترین بخش های ویندوز، یعنی File Explorer را به دقت بررسی کند.

اما چگونه می‌توان عملکرد این بخش بحرانی در ویندوز را بهبود بخشید؟ گویا این کار با کاهش نیاز به File Explorer در سایر برنامه‌ها و بالعکس قابل انجام است. علاوه بر این، مایکروسافت از مدت‌ها قبل این تغییرات را آغاز کرده است که خبر فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. که افزایش سرعت File Explorer، عملکرد کلی ویندوز ۱۱ را بهبود می‌بخشد.

افزایش سرعت ویندوز ۱۱

Windows File Explorer در طول سال‌ها از نظر قدرت و ارگونومی پیشرفت چشمگیری داشته است و گاهی اوقات به درجاتی از ثبات و سرعت اجرا رسیده است که خوشحال کاربران را در پی داشته است. استفاده از File Explorer برای اکثر ویژگی‌های ویندوز مورد نیاز است. با این حال، توسعه دهندگان ویندوز ۱۱، مولفه Immersive Shell را از سایر برنامه‌ها جدا کرده‌اند. از زمان ساخت بیلد ۲۵۲۵۲ این سیستم عامل، این روش اولین بار با ویندوز ۸ و Charms Bar معرفی شد و هنوز در ویندوز ۱۰ و ۱۱ نیز موجود است. این روش به فایل اجرایی ShellAppRuntime.exe که به File Explorer مرتبط است، متصل می‌شود.

همانطور که در حساب توییتر Start Is All Back اشاره می‌کند، منوی استارت دیگر کاملا به File Explorer وابسته نیست. به عبارت دیگر، فایل اجرایی Explorer.exe دیگر برای عملکرد ShellAppRuntime.exe مورد نیاز نخواهد بود. حتی اگر این ویژگی جدید به نظر بی اهمیت باشد، اما این در واقع اولین قدم در اصلاح اساسی ویندوز ۱۱ و روش اجرای آن است. اکثر ویژگی‌های سیستم عامل به زودی در فرآیندهای جداگانه معرفی می‌شوند و از یکدیگر جدا خواهند شد. در نتیجه، دیگر نیازی دسترسی همیشگی به File Explorer نخواهند داشت. در نهایت، این موضوع می‌تواند اجرای برنامه‌ها را سریع‌تر کند و در عین حال مسدود شدن آن‌ها را در هنگام کرش شدن یا خرابی یک یا چند برنامه کاهش دهد.

افزایش سرعت ویندوز ۱۱

به گفته GizChina، کاربران همچنین باید جدیدترین بیلد ویندوز ۱۱ را نصب کنند. در کانال Windows Insider Dev، آخرین نسخه ویندوز ۱۱ در حال حاضر در دسترس است. از آنجایی که این نسخه آزمایشی بتا است، باید تمام اقدامات ایمنی مناسب هنگام استفاده از آن انجام شود. توصیه می‌شود آن را روی رایانه‌ای که اغلب استفاده نمی‌کنید یا روی پارتیشن جداگانه‌ای از رایانه اصلی خود نصب کنید.

به خاطر داشته باشید که جدیدترین بیلد ۲۵۲۶۷ است. برای بازگرداندن آن یک انتخاب دارید:

۱. از برنامه تنظیمات ویندوز ۱۱ استفاده کنید. [Windows] + [I] را به طور همزمان فشار دهید تا برنامه مورد نظر باز شود. سپس بر روی Windows Insider Program در قسمت Windows Update کلیک کنید. در اینجا، می‌توانید برای برنامه‌ای ثبت‌ نام کنید که به شما امکان دسترسی به پیش‌ نمایش هر ویژگی جدید در ویندوز ۱۱ را می‌دهد. اگر می‌خواهید از بیلد ۲۵۲۶۷ استفاده کنید، حتما کانال Dev را از سه کانال توزیع موجود انتخاب کنید.

۲. مایکروسافت فایل ISO بیلد ۲۵۲۶۷ ویندوز ۱۱ را روی سرورهای خود در دسترس قرار داده است. همچنین می‌توانید آن را دانلود کنید. برای نصب بیلد در این مورد باید به برنامه Windows Insider بپیوندید. با این حال، انجام این کار مزیت ایجاد پاک‌ترین سیستم ممکن را دارد زیرا این بیلد بر روی یک هارد دیسک خالی در دسترس است.

پایداری ویندوز ۱۱ در پیش نمایش جدید آن به سطح جدیدی رسیده است

مایکروسافت همچنین وضعیت دکمه جستجوی جدید را در ویندوز ۱۱ اصلاح می‌کند. بدیهی است که کاربران زیادی از زمان بیلدد ۲۵۲۵۲ ویندوز ۱۱ این مشکل را به مایکروسافت گزارش کرده‌اند. این آپدیت از طریق کانال Dev در دسترس است و این مشکل جزئی را اصلاح می‌کند. در واقع، اکنون یک طرح جدید برای گزینه‌های دیگر در دسترس است. این مورد به شما امکان می‌دهد مستقیما یک مورد را در نوار جستجو، مشاهده کنید. در اینجا خلاصه‌ای از تمام گزینه‌های جستجوی موجود از طریق تنظیمات آمده است:

بدون آیکون: بدون گزینه جستجو در تسک بار
آیکون جستجو: طراحی معمول دکمه جستجو به صورت ذره بین
دکمه جستجو: طرحی که چند هفته پیش معرفی شد و نوار جستجوی طولانی‌تری که منوی استارت را باز می‌کند
کادر جستجو: نواری حتی بزرگ‌تر از دکمه، اما در آن امکان تایپ جستجوی شما وجود دارد

نظر شما کاربران ترنجی در مورد اینکه افزایش سرعت ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت چگونه عملی شده است، چیست؟ آیا از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان