حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایداری ویندوز ۱۱ در پیش نمایش جدید آن به سطح جدیدی رسیده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، Windows 11، آپدیت، اخبار

ویندوز ۱۱ آخرین و برترین نسخه ویندوزی است که مایکروسافت تا کنون آن را توسعه داده است. از ویندوز ۱۰ به بعد رویه آپدیت‌های منظم برای این سیستم عامل در نظر گرفته شد و در هر آپدیت بهبودهای مختلفی ارائه می‌شود. حالا گویا پایداری ویندوز ۱۱ در پیش نمایش جدید آن به سطح جدیدی رسیده است. با ترنجی همراه باشید.

پایداری ویندوز ۱۱ در آپدیت جدید این سیستم عامل به سطح جدیدی رسیده است

مایکروسافت در ویندوز ۱۱ یک برنامه Windows Release را ایجاد کرده است که شامل انتشار بسیاری از پیش نمایش‌ها قبل از انتشار نسخه پایدار است. ظاهرا نسخه آتی ویندوز ۱۱ در آستانه رسیدن به سطح جدیدی از ثبات و پایداری است. این شرکت پیش‌ نمایش Insider Windows 11 جدیدی را ارائه کرده است که به نقطه عطف مهمی دست می‌یابد.

این شرکت همچنین واترمارکی را که ساخت را به عنوان پیش‌نمایش شناسایی می‌کند نیز حذف کرده است. آپدیت جدید ویندوز ۱۱ با بیلد ۲۲۶۱۰ است و  برای نصب کردن آن باید به بخش تنظیمات بروید. با این آپدیت دیگر هیچ برچسبی روی دسکتاپ شما وجود ندارد.حذف واترمارک یک رفتار رایج برای هر یک از چرخه‌های انتشار ویندوز است و اساسا به این معنی است که بروزرسانی خاص تقریبا به پایان رسیده است.

پایداری ویندوز ۱۱

با این حال، باید منتظر انتشار نسخه نهایی این سیستم عامل باشیم. این شرکت به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ ویرایش 22H2 خود را قبل از اکتبر منتشر نخواهد کرد. این بدان معناست که کاربران نسخه بتا به‌ جای بیلدهای کامل، به‌روزرسانی‌های تجمعی را مشاهده خواهند کرد. بنابراین کار سنگین مایکروسافت احتمالا به زودی به پایان برسد و این شرکت پچ‌های کوچکی را برای رسیدن به ثبات کامل در این سیستم عامل عرضه کند.

اکنون که ویندوز ۱۱ به نقطه پایداری مناسبی رسیده است، ممکن است شاهد عرضه برخی ویژگی‌های جدید در سراسر سیستم عامل باشیم. این شرکت اخیرا از عرضه یک فایل اکسپلورر جدید خبر داده است که سرانجام بخش Tabs را به ارمغان می‌آورد. ممکن است این قابلیت جذاب در یک به‌روزرسانی عرضه شود. علاوه بر این، یک ویژگی Live Captions وجود دارد که صدا را بدون توجه به منبع زیرنویس می‌کند.

همچنین پوشه‌هایی در منوی استارت، پشتیبانی لمسی برای Snap Layouts و ویژگی‌های مهم دیگری نیز وجود خواهند داشت. برخی از این ویژگی‌ها در کانال Dev موجود است، اما این شرکت هرگز به صراحت اعلام نکرده است که دقیقا چه زمانی به وضعیت پایدار می‌رسند. اکنون بالاخره می‌توانیم این ویژگی‌ها را در نسخه‌های پیش‌نمایش آینده ببینیم.

ویژگی‌های جدیدی که در Windows 11 Build 22610 حضور خواهند داشت

قابل ذکر است که برچسب یا واترمارک در نهایت به ویندوز ۱۱ باز خواهد گشت. با این حال، حداقل برای این چرخه توسعه، ما شاهد بازگشت آن نخواهیم بود. ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۶۱۰ با ویژگی‌های جدیدی همراه است، اما همزمان موارد خاصی را نیز حذف می‌کند. به عنوان مثال تسک بار بهینه شده برای تبلت پس از دریافت بازخورد‌های منفی حذف شد. فرض اصلی بر این است که در آینده نزدیک چیز دیگری جای آن را خواهد گرفت.

پایداری ویندوز ۱۱

به گفته GizChina، این آپدیت همچنین شامل یک ویجت ایمنی خانواده جدید است. این ابزار شامل یک نمای اشتراک گذاری مکان جدید خواهد بود که به شما امکان می‌دهد موقعیت مکانی اعضای خانواده خود را نظارت کنید. همچنین چندین اصلاح برای بیلدهای قبلی در این نسخه وجود دارد. به گفته مایکروسافت، این آخرین فرصت برای تغییر از کانال Developer به کانال بتا است. بنابراین، کانال Dev در برخی مواقع به نسخه‌های پیش از انتشار باز می‌گردد. از سوی دیگر، کانال بتا به‌روزرسانی‌های تجمعی را دریافت می‌کند. اگر شما تعداد بیشتری نصب کرده باشید، باید ویندوز ۱۱ را دوباره از ابتدا نصب کنید.

تاز مانی که این آپدیت ارائه نمی‌شود، می‌توانید تمام تلاش خود را برای تسلط بر تنظیمات ویندوز ۱۱ با حالت God Mode انجام دهید. ویندوز ۱۱ هنوز برای مایکروسافت یک موفقیت در نظر گرفته نشده است. هر چه که باشد، این سیستم عامل کمتر از انتظارات این شرکت ظاهر شده و گویا بین کاربران محبوبیت پایینی کسب کرده است. البته تا زمانی که این سیستم عامل به اندازه ویندوز ۱۰ پایدار نباشد، این موضوع هم تعجبی ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان