حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید انبوه تراشه های ۳ نانومتری TSMC تا هفته آینده آغاز خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار

شرکت تراشه سازی تایوان یا همان TSMC را باید مهم‌ترین شرکت جهان دانست. دلیل این موضوع نیز آن است که TSMC تولید کننده و تامین کننده نیاز بیشتر شرکت‌های مهم دنیا مانند اپل، AMD، انویدیا، کوالکام و سایر شرکت‌ها است. بر اساس اخبار و اطلاعات به دست آمده، گویا تولید انبوه تراشه های ۳ نانومتری TSMC تا هفته آینده آغاز خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

تولید انبوه تراشه های ۳ نانومتری TSMC تا هفته آینده آغاز خواهد شد

به گزارش تایوان اکونومیک دیلی (Taiwan Economic Daily)، وی ژجیا، رئیس TSMC قبلا اعلام کرده بود که وعده تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری در تایوان در سال جاری به زودی محقق خواهد شد. در ۲۳ دسامبر، TSMC دعوت نامه‌ای برای این رویداد صادر کرده بود و هفته آینده یعنی ۲۹ دسامبر، مراسم آغاز رسمی تولید انبوه محصولات ۳ نانومتری و توسعه کارخانه این شرکت در Nanke برگزار خواهد کرد.

وی ژجیا در جلسه‌ای قانونی که در اکتبر امسال برگزار شد، گفته بود که پیشرفت‌های فناوری تولید تراشه ۳ نانومتری بسیار عالی است. وی مدعی است که این فناوری از میزان بازدهی خوبی برخوردار است و در سه ماهه چهارم امسال به تولید انبوه می‌رسد و مشتریانی که نیازمند تراشه‌هایی برای محاسبات پرسرعت و برنامه‌های کاربردی بیشتری برای گوشی‌های هوشمند هستند، درخواست زیادی برای تراشه‌های ۳ نانومتری دارند که در حال حاضر تقاضا برای دریافت، بیش از ظرفیت تولید است.

تولید انبوه تراشه های ۳ نانومتری TSMC

پیش از این، وی ژجیا همچنین در انجمن فنی این شرکت اظهار داشت که تولید تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC سختی‌هایی غیرقابل توصیف دارد. با این حال، وی ادعا کرده است که به زودی این قطعات به تولید انبوه خواهد رسید و ساختار fin field effect transistor یا (FinFET) را حفظ خواهد کرد. این موضوع عمدتا به این دلیل است که این فناوری فرآیند تولیدی نه تنها مشکلات گذشته را رفع کرده است، بلکه نوآوری‌های زیادی نیز با خود دارد. TSMC بارها اعلام کرده است که امسال قطعات با فناوری ۳ نانومتری را در Nanke به صورت انبوه تولید خواهد کرد.

به گفته خبرگزاری GizChina، کارخانه Nanke Wafer Facility 18 در واقع پایه اصلی تولید قطعات با فرآیند ۳ نانومتری است. فناوری فرآیند ۳ نانومتری بعد از فرآیند ۵ نانومتری (N5) یکی دیگر از فرآیندهایی است که مرتبط با یک نسل کامل خواهد بود. خانواده ۳ نانومتری شامل چندین ترکیب است و امسال فناوری ۳ نانومتری به تولید انبوه می‌رسد، در حالی که برنامه این شرکت برای سال آینده تولید انبوه قطعات با فناوری N3E است و بعد از سال آینده نیز قطعات تولیدی با فناوری N3P ارائه خواهند شد.

تولید انبوه تراشه های ۳ نانومتری TSMC

البته سامسونگ از مدت‌ها قبل تراشه‌های ۴ نانومتری را تولید کرده است. در ماه جولای، سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری را برای برخی از مشتریان در بخش محاسباتی با عملکرد بالا، پیش از TSMC آغاز کرده است. همانطور که Nikkei Asian Review توضیح می‌دهد، تصمیم سامسونگ برای شروع ساخت تراشه‌های ۳ نانومتری در تاسیسات Hwaseong، که به طور سنتی اشکال زدایی و تسلط بر لیتوگرافی جدید را دارد، نشان می‌دهد که حجم تولید آن خیلی زیاد نخواهد بود. در مرحله دوم، اولین دریافت کنندگان تراشه‌های ۳ نانومتری سامسونگ، برندهای چینی متخصص در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال خواهند بود. نظر شما کاربران ترنجی درباره تولید انبوه تراشه های ۳ نانومتری TSMC که تا هفته آینده آغاز خواهد شد، چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان