حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه ریسک ترید را کاهش دهیم؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ترید کردن و ورود به بازار کریپتو همواره چالش‌ها و خطرات خاص خودش را دارد. شاید همین مسئله موجب شده تا بسیاری از افراد برای ورود به این بازار همچنان دچار تردید باشند؛ اما باید بدانید که روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید به سادگی ریسک ترید را کاهش دهید. اگر کمی هوشمندانه خرید و فروش کنید، نه تنها می‌توانید احتمال ضرر را به حداقل برسانید، بلکه این شانس را دارید تا سودهای قابل‌توجهی کسب کنید. در ادامه مهم‌ترین نکاتی را که باید برای یک‌ترید کم ریسک در نظر داشته باشید، مرور خواهیم کرد.

روش‌های کاهش ریسک ترید در بازار کریپتو

دنیای ارزهای دیجیتال روز به روز در حال گسترش یافتن است. امکان کسب سودهای قابل‌توجه باعث شده تا افراد زیادی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و خرید ارزهای دیجیتال باشند. اما این بازار سرمایه‌گذاری سودآور، مشکلات خاص خودش را دارد. از جمله مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به بی‌ثباتی آن اشاره کرد. در صورتی که شناخت کافی از روند بازار نداشته باشید، سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال می‌تواند ریسک بالایی به همراه داشته باشد.

به همین دلیل، مدیریت ریسک به یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت در بازار کریپتو کارنسی بدل شده است. مهم نیست که شما تا چه اندازه با این بازار آشنایی داشته و یا استراتژی‌های خرید و فروش را می‌دانید. به یاد داشته باشید که در این بازار، هیچ‌چیز تضمین‌شده نیست. حتی معامله گران حرفه‌ای نیز ممکن است تریدهای ناموفقی داشته باشند. از این رو بهتر است بدانید که چگونه می‌توانید ریسک ترید را کاهش دهید. ما در ادامه برخی از مهم‌ترین این روش‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم:

خرید بیت کوین در نوبیتکس

خرید بیت کوین در نوبیتکس

  • ۱- تحقیقات را فراموش نکنید

به عنوان فردی که قصد ورود به دنیای ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارد، بهترین راه برای کاهش ریسک ترید، انجام تحقیقات مختلف است. در ابتدا نیاز است تا به صورت دقیق بدانید که قصد سرمایه‌گذاری روی کدام یک از ارزهای دیجیتال را دارید. برای مثال، بیت کوین را مد نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید بیت کوین بخرید، در ابتدا بهتر است نگاهی به نمودار ارزش قیمت آن بیندازید. ببینید که قیمت بیت کوین چه قدر است، چه میزان اصلاح داشته و تا چه میزان احتمال پیشرفت دارد؟

توجه کردن به چنین مسئله‌ای می‌تواند باعث انجام یک سرمایه‌گذاری مطمئن شود. اگر فکر می‌کنید که دانش لازم را ندارید، می‌توانید از افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند، کمک بگیرید. به‌هرحال، انجام تحقیقات پیش از سرمایه‌گذاری را فراموش نکنید.

  • ۲- ورود با پولی که به آن نیاز دارید، ممنوع!

به یاد داشته باشید که بازار کریپتو نیز نوسانات خاص خودش را دارد. از این رو مطمئن شوید که ترید کردن را با سرمایه‌ای آغاز نمی‌کنید که به آن نیاز دارید. وجهی که برای این کار در نظر دارید، نباید پولی باشد که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید. از این رو وام گرفتن برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان روشی مناسب برای این کار شناخته نمی‌شود. بهتر است با دارایی‌های کم خود، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت انجام دهید.

به یاد داشته باشید که شما هیچگاه مجبور به انجام ترید نیستید. بهتر است برای کاهش ریسک ترید، سرمایه‌گذاری خود را در زمانی انجام دهید که دارایی مناسبی برای این کار داشته باشید.

  • ۳- از استراتژی‌های مناسب استفاده کنید

همواره برای کاهش ریسک ترید، استراتژی مناسبی داشته باشید. یکی از بهترین استراتژی‌های موجود، استراتژی کپی تریدینگ است. منظور از چنین استراتژی این است که شما دقیقاً همان کاری را انجام دهید که سرمایه‌گذاران موفق انجام می‌دهند. به بیان دیگر، شما دقیقاً استراتژی آن‌ها را کپی کنید. البته این روش مستلزم شناخت معامله گران موفق و دنبال کردن عملکرد آن‌ها است. با این حال، استراتژی کپی تریدینگ برای مبتدیان یک استراتژی ایدئال به نظر می‌رسد.

  • ۴- یک استراتژی خروج داشته باشید

همواره سعی کنید تا سطوح حمایت و مقاومت کلیدی ارز مورد نظر را در نمودارها شناسایی کنید. برای کاهش ریسک ترید، بهتر است نقاطی را برای خروج مشخص کنید. همواره نسبت ریسک به پاداش را تعیین کرده و بدانید که اهدافتان برای کسب سود موردنظرتان دقیقاً در کجا قرار دارد. به یاد داشته باشید که معامله گران موفق افرادی هستند که همواره یک استراتژی مناسب برای خروج دارند. همیشه برای معاملات خود حد ضرر تعیین کنید.

  • ۵- یک صرافی ارز دیجیتال ایمن پیدا کنید

با رشد ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌های تجارت آنلاین نیز در حال افزایش هستند. اگر قصد شما کاهش ریسک ترید است، بدون شک باید صرافی پیدا کنید که امنیت لازم را داشته باشد. چنین پلتفرمی به شما این اجازه را می‌دهد تا با خیالی آسوده و به دور از هرگونه نگرانی، معاملات خودتان را انجام دهید.

خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس

خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس

نوبیتکس، بهترین صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال

یکی از اصلی‌ترین اصول در زمان ترید، استفاده از یک صرافی مطمئن و ایمن است. در واقع شما باید بتوانید بدون کوچک‌ترین نگرانی‌ای در خصوص امنیت، معاملات خودتان را انجام دهید. اگر به دنبال چنین صرافی می‌گردید، ما به شما نوبیتکس را معرفی می‌کنیم. نوبیتکس یکی از بهترین صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال بوده که پلتفرمی بسیار ساده و در عین حال ایمن دارد. شما نیز می‌توانید هم اکنون به خانواده 4 میلیون نفری نوبیتکس بپیوندید از تمامی خدمات آن بهره‌مند شوید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات