حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان کار دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ بسیار محتمل است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ

سامسونگ مدت‌ها پیش اقدام به ارائه یک دستیار صوتی جدید به نام بیکسبی کرد که به شما در تعاملی بهتر با دستگاه خود کمک زیادی می‌کرد. کره‌ای‌ها حتی برای این دستیار دکمه مخصوصی را روی چند سری از گوشی‌های گلکسی قرار داده بودند. با این حال گویا اوضاع بر وفق مراد نیست و پایان کار دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ بسیار محتمل است. با ترنجی همراه شوید.

پایان کار دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ به چه دلایلی صورت می‌گیرد؟!‌

گزارشی که اخیرا توسط Android Police منتشر شده است، خبر می‌دهد که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سامسونگ سرویس دستیار صوتی Bixby خود را بازنشسته خواهد کرد. در مقایسه با دستیار گوگل، الکسای آمازون و سیری اپل، دستیار بیکسبی سامسونگ بسیار کند است و عملکرد درستی ندارد. همچنین برای کاربران گوشی‌های گلکسی سامسونگ چندان مفید نیست.

سرویس دستیار صوتی سامسونگ با S Voice در گلکسی S3 آغاز شد. سپس این شرکت دستیار صوتی بیکسبی را در گلکسی S8 که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد معرفی کرد. در گذشته، سامسونگ یک دکمه سخت افزاری مخصوص برای فعال کردن دستیار صوتی بیکسبی روی گوشی‌های همراه خود قرار داده بود.

پایان کار دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ

البته بعدها سامسونگ دکمه اختصاصی بیکسبی را در مدل‌های گلکسی S20 حذف کرد و تنها کلیدهای تنظیم صدا و پاور را باقی گذاشت. با این حال، کاربران اکنون می‌توانند با فشار دادن طولانی دکمه پاور، بیکسبی را فعال کنند. سامسونگ در آپدیت OneUI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳، ماژول Good Lock به نام RegiStar را معرفی کرد. از طریق این ماژول می‌توانید دکمه پاور را شخصی سازی کنید. کاربران همچنین می‌توانند انتخاب کنند که یک برنامه را باز کنند یا آن را به عملکردهای سیستم از جمله دستیار Google اختصاص دهند. با این حال، ماژول جدید از دستیار صوتی بیکسبی پشتیبانی نمی‌کند.

به گفته خبرگزاری GizChina، شرکت سامسونگ، Bixby Routines را در گلکسی S10 معرفی کرد، اما برای استفاده از این برنامه باید Bixby را راه اندازی کنید، در غیر این صورت، نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در OneUI 5.0، سامسونگ نام برنامه را «Modes and Routines» یا «حالت‌ها و روتین‌ها» گذاشت و دیگر نیازی به فعال‌ سازی Bixby ندارد.

پایان کار دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ

سامسونگ توسعه قابلیت AR BIXBY VISION را نیز متوقف کرده است. کره‌ایها در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند که دیگر ویژگی AR Bixby Vision را توسعه نخواهند داد. ویژگی مذکور به شما این امکان را می‌دهد که آرایش، تزئین خانه و موارد دیگر را امتحان کنید. ویژگی‌های اولیه جستجوی بصری و ترجمه نیز هنوز در آن وجود دارد، اما بسیاری از مواردی که این سرویس ارائه می‌کند از بین رفته است. با گذشت دو سال، این عملکرد اصلی هنوز هم وجود دارد، اما اصلا هیچ آپدیت یا بهبودی دریافت نکرده است.

فراتر از مسئله نرم‌افزار، سامسونگ قصد دارد با بلندگوی هوشمند گلکسی هوم خود، گوگل و آمازون را نیز به چالش بکشد. این محصول در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، اما به بازار نیامد. در عوض، سامسونگ در نهایت گلکسی هوم مینی را عرضه کرد، اما هرگز واقعا روی تبلیغ آن یا حتی عرضه آن در بیشتر بازارها سرمایه‌گذاری نکرد. نظر شما کاربران ترنجی درباره محتمل بودن پایان کار دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ چیست؟ آیا شما از این دستیار صوتی استفاده می‌کنید؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان