حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در بنچمارک گرافیکی و پایداری A16 Bionic اپل را شکست داد

نوشته

1 سال قبل | 4 دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، کوالکام

اولین گوشی هوشمند با تراشه Snapdragon 8 Gen 2 که به‌صورت رسمی به‌فروش رسیده و در قفس فروشگاه‌ها موجود شده است، +Vivo X90 Pro می‌باشد. از زمان عرضه این دستگاه، تاکنون تعداد بنچمارک‌ها از چیپست پرچمدار کوالکام افزایش یافته است. به‌تازگی، Golden Reviewer که به انجام تست بر روی پردازنده‌ها مشهور است، اخیرا تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بر روی پرچمدار ویوو را توسط بنچمارک های مختلف بررسی کرده است که از قدرت گرافیکی و پایداری فوق‌العاده آن حکایت دارد که در هر دو مورد، از چیپست A16 Bionic اپل در آیفون 14 پرو مکس نیز بهتر عمل کرده است.

عبور اسنپدراگون 8 نسل 2 از A16 Bionic در بنچمارک گرافیکی

برخی از کاربران این شانس را داشتند که گوشی هوشمندی را با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام در جریان رویداد معرفی رسمی از آن در کنفرانس Snapdragon Summit 2022 آزمایش کنند. در آن زمان نیز، نتایج بسیار مطلوبی به‌ثمر رسیده بود. این چیپست نه‌تنها از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 که کمتر از شش ماه پیش از آن عرضه شده بود، بهتر عمل کرد، بلکه از تراشه‌های Apple A15 و A16 Bionic اپل به‌ویژه در بخش GPU نیز پیشی گرفت.

آزمایش جدید اما، با استفاده از +Vivo X90 Pro به‌عنوان جانشین X80 Pro انجام شد. درحقیقت، +X90 Pro  اولین گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 است که به‌طور رسمی عرضه شده است. در نتیجه، اکنون می‌توان عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 2 را در سناریوهای دنیای واقعی ارزیابی کرده و آن را با آخرین مدل‌های آیفون اپل مقایسه کرد.

عکس بالا توسط Golden Reviewer توییت شده است که دو گوشی هوشمند قابل مشاهده هستند: +Vivo X90 Pro در سمت راست و iPhone 14 Pro Max در سمت چپ. علاوه‌بر این، می‌توانید ببینید که هر دو گوشی هوشمند بنچمارک مشابهی را انجام داده‌اند. تست استرس شدید Wild Life؛ آزمایشی 20 دقیقه‌ای که سخت‌ترین تست در 3DMark است.

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، نتایج کاملا روشن است. پرچمدار ویوو نه‌تنها در قدرت گرافیکی، بلکه در پایداری نیز حدود 20 درصد بهتر از آخرین آیفون اپل ظاهر شده است. 3757 امتیاز ثبت‌شده توسط +X90 Pro در مقایسه با 3354 امتیاز آیفون است. جالب آن‌که پایین‌ترین نتیجه آیفون حدود 1000 امتیاز با نمونه ویوو تفاوت دارد (2348 دربرابر 3390). همچنین پایداری اسنپدراگون 8 نسل 2 بسیار بهتر است و پایداری SoC رده‌بالای کوالکام به 90.2 درصد رسیده است. در مقابل، آیفون تنها به 70 درصد می‌رسد. این نشان می‌دهد که CPU کوالکام علاوه‌بر قدرتمندتر بودن، درجریان پردازش کارهای سنگین، قابل‌اعتمادتر و خنک‌تر نیز است.

عبور اسنپدراگون 8 نسل 2 از A16 Bionic در بنچمارک گرافیکی

عبور اسنپدراگون 8 نسل 2 از A16 Bionic در بنچمارک گرافیکی

Ice Universe پیش‌تر ادعا کرده بود که Snapdragon 8 Gen 2 جدید نه‌تنها عملکرد قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد، بلکه آن‌قدر پایدار است که 8 تا 9 برابر انرژی کمتری نسبت‌به نسل قبلی خود برای دستیابی به سطح عملکردی معادل مصرف می‌کند.

همچنین در بنچمارک GeekBench 5 تخمین زده شده است که افزایش توان برای پردازنده‌ جدید کوالکام در حالت تک‌هسته‌ای حدود 25 درصد و برای چندهسته‌ای 45 درصد افزایش یافته باشد. این یک پیشرفت خارق‌العاده است که تراشه مذکور را همتراز یا حتی بهتر از جدیدترین پردازنده‌های اپل قرار می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد که Snapdragon 8 Gen 2 چیزی بیش از عملکرد عالی ارائه داده و درحقیقت انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند. Ice Universe ادعا می‌کند که پردازنده گرافیکی تراشه کوالکام 60 درصد قدرتمندتر و 88 درصد کارآمدتر است. باید دید که آیا این نتیجه واقعاً عمر باتری را در سری گلکسی S23 سامسونگ بهبود می‌بخشد یا خیر.

اگرچه کوالکام امسال هوش مصنوعی را در اولویت قرار داده است، اما پردازنده‌های گرافیکی و اپلیکیشن‌ها نیز نادیده گرفته نشده‌اند. درحالی‌که Adreno 740 pro جدید برای صرفه‌جویی در توان مصرفی به‌میزان 45 درصد، 25 درصد قدرت بیشتری دارد، کوالکام از افزایش 35 درصدی عملکرد CPU، برای افزایش 40 درصدی بهره‌وری انرژی خبر داده است.

بدیهی است که این ارقام بسیار بزرگ هستند. برخی از آزمایش‌کنندگان مشتاق بودند که آن را با استفاده از برخی بنچمارک‌ها آزمایش کنند. بنابراین، کوالکام چند پلتفرم آزمایشی را در اختیار آن‌ها قرار داده است که با برنامه‌های معروفی که اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنیم، مانند Geekbench ،AnTuTu ،3DMark و غیره از قبل نصب‌شده‌اند. به‌خاطر داشته باشید که گوشی هوشمند مورد آزمایش دارای 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 و 12 گیگابایت رم LPDDR5X است.

چندی پیش نتایج دیگری توسط همین تستر منتشر شد که از برتری تراشه Dimensity 9200 مدیاتک در بنچمارک گرافیکی از چیپست A16 Bionic اپل حکایت داشت. بنابراین، هر دو تراشه پرچمدار اندرویدی امسال، با قدرت ظاهر شده و برای اولین بار توانسته‌اند پردازنده اپل همان سال را پشت سر بگذارند.

نظر شما درباره عبور اسنپدراگون 8 نسل 2 از A16 Bionic در بنچمارک گرافیکی و پایداری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اگه بخواد میتونه راحت شکستشون بده

rad 007

توی بازی و عملیات گرافیکی آیفون ۱۴ پرو مکس همه این گوشی ها را با اختلاف نابود میکنه اینها فقط توی بنچمارک شیر هستند که اونم صد در صد به خاطر تقلب و دستکاری شان است

rad 007

ضمنا آیفون با یک اپدیت کوچولو نه تنها این امتیاز را جبران میکنه بلکه همه میدانند چطور با این اپدیت گوشی متحول میشه البته اسنپ دراگون و اندروید هر چقدر هم امسال خودشان را پاره کردند نتوانستن توی بنچمارک سی پی یو حتی نزدیک آیفون بشوند و صد البته اپل در A17 بایونیک کاری خواهد کرد که دوباره مثل همیشه توی جی پی یو سه نسل جلو بیفته آنوقت اندروید با دستکاری و تقلب هم نمیتونه نزدیک اپل ها بشه

rad 007

دوست عزیز توی گیک بنچ اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ از اپل a16 شکست خورده تمام شده ولی شما جوری خبر مینویسی که انگار قراره با معجزه یا یه دستکاری کوچولو توی گیک بنچ به اپل a16 برسه و شما یا اون منبع تان حتی پا را فراتر گذاشتید که میگید قراره توی گیک بنچ جلو بیفته. ……سال آینده اپل A17 توی بنچمارک گرافیکی با تریلی از روی اسنپ دراگون رد خواهد شد این کامنت را فراموش نکنید! !!!!!
هر چند که الان در عمل و دنیای! !!!! واقعی!!!!!! در اجرای بازی های سنگین گرافیکی و پردازش های گرافیکی محاله گوشی های مجهز به اسنپ دراگون۸ نسل ۲ به آیفون ۱۴ پرومکس برسند شاید که در بنچمارک گرافیکی مثلا کمی جلو باشه البته من خودم توی ios 16.2 توی 3D مارک استرس تست گرفتم با آیفون ۱۴ پرو مکس امتیازم خیلی بیشتر از امتیاز این یارو شد و پایداری گوشی هم دقیقا مثل اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ شد دیگه نمیدونم یا تست اون به نفع اسنپ دراگون هست یا توی ios 16.2 اپل خودش پردازنده را بهبود داده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی