حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید iPhone SE 4 اپل تولید نشود، پایان آیفون‌های اقتصادی؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

آیفون SE یک تلاش دیگر از اپل برای عرضه آیفون اقتصادی است. اولین تلاش آن ها که iPhone 5C بود اصلا موفق ظاهر نشد اما iPhone SE با توجه به قیمت خوبی که داشت توانست فروش خوبی را تجربه کند. مدت‌هاست که منتظر تغییر طراحی در سری iPhone SE هستیم و قرار بود با نسل چهارم این خانواده شاهد اتفاق مورد نظر باشیم. با این حال گفته می شود که شاید iPhone SE 4 اپل تولید نشود و پایان آیفون‌های اقتصادی بعید نیست.

عدم تولید iPhone SE 4 اپل محتمل است

اپل چندین مدل مختلف آیفون دارد، اما محبوب‌ترین مدل‌ها را می‌توان در نسخه‌های Pro و Pro Max دید. تلاش‌های متعدد برای عرضه نسخه‌های میان‌رده تا پایین‌رده آیفون اما معمولا خوب عمل نکرده است.

حالا و طبق جدیدترین گزارش مینگ چی کو، انتظار می‌رود اپل، آیفون SE 4 را کنسل کند یا تولید انبوه دستگاه را به دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار تا سال 2024 به تعویق بیندازد.

دلیل دیگر لغو این دستگاه افزایش هزینه تولید به دلیل طراحی با نمایشگر کم حاشیه است که منجر به افزایش قیمت فروش گوشی هوشمند نیز می شود. البته از آن جا که شایعات به گوش می‌رسد احتمالا همان طراحی آیفون XR یا آیفون ۱۱ در بخش جلو برای این دستگاه در نظر گرفته شود که هزینه طراحی یا تولید عجیبی هم نباید داشته باشد.

البته آیفون‌های SE تنها آیفون‌هایی نیستند که فروش درخشانی را تجربه نمی کنند. مثلا آیفون 13 مینی اپل و همچنین جایگزین آن در نسل بعدی یعنی آیفون 14 پلاس، در مقایسه با آنچه شرکت انتظار داشت، تقاضای بسیار کمی در بازار داشتند. این شرکت مجبور شد تولید مدل 14 پلاس را کاهش دهد و تولید مدل های Pro را به دلیل تقاضا تقویت کند.

مشخصات احتمالی آیفون اس ای ۴ چیست؟

انتظار داریم که آیفون اس ای ۴ دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با رزلوشن HD و پنل LCD همان آیفون XR باشد که رفرش‌ریت ۶۰ هرتز هم دارد. این گوشی می تواند دارای گواهی IP67 باشد و از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ واتی و شارژ بی سیم ۷.۵ واتی بهره ببرد.

انتظار می‌رود این دستگاه از جدیدترین پردازنده اپل یعنی A16 Bionic استفاده کند که به سری جدید اپل آیفون 14 پرو انرژی می‌دهد، اما ممکن است در نهایت از پردازنده A15 موجود در سری آیفون 14 استفاده کند. در بخش دوربین، یک سنسور 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی در جلو کاملا قابل انتظار است.

هنوز قطعی نیست که آیفون SE 4 واقعا کنسل شده یا تولیدش به تعویق می‌افتد. نظر شما چیست؟ کنسل شدن یا به تعویق افتادن؟ من فکر می کنم گزینه دوم!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)