حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، چهره ها

ایلان ماسک شخصیتی است که این روزا به سمبل پیشرفت و نوآوری در دنیای تکنولوژی بدل شده است. حداقل این چیزی است که می‌توان در ظاهر آن را دید. این موضوع تا جایی جذاب شد که وی را به ثروتمندترین مردجهان تبدیل کند، اما گویا الان ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست

تلاش ایلان ماسک برای تصاحب توییتر مطمئنا بهای زیادی را برای وی به همراه داشت. شاید این تنها دلیل ماجرا نباشد، اما در هر حال تسلا اخیرا ضرر زیادی در قیمت سهام خود داشته است. واقعیت این است که ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست. اکنون این عنوان متعلق به مدیر عامل شرکت LVMH یعنی برنارد آرنو (Bernard Arnault) است. برای کسانی که نمی‌دانند، باید بگوییم که این شرکت، صاحبب اصلی چندین برند لوکس است. اکنون، مدیر ارشد اجرایی این شرکت در صدر فهرست ثروتمندترین مردان جهان در مجله فوربس قرار دارد.

برنادر آرنو

این شرکت به رهبری آرنو، ۷۳ ساله، شامل حدود ۷۰ برند مختلف است که در زمینه لباس، لوازم آرایشی، مشروبات و سایر محصولات لوکس فعالیت زیادی دارد. گروه تجاری وی پشت نام‌های معروفی مانند لویی ویتون (Louis Vuitton)، مارک جاکوبز (Marc Jacobs)، سفورا (Sephora) و چندون (Chandon) قرار دارد. طبق گزارش فوربس، در این سه شنبه، یعنی ۱۳ دسامبر، ثروت آرنو حدود ۱۸۸ میلیارد دلار برآورد شد.

ایلان ماسک چگونه موقعیت خود به عنوان ثروتمندترین فرد جهان از دست داد؟
برای مقایسه، باید بگوییم که ایلان ماسک حدود ۱۷۸ میلیارد دلار دارایی داشت. برای کسانی که اطلاع ندارند، او به عنوان مدیرعامل و بزرگ‌ترین سهامدار در راس ندیریت تسلا حضور داشت. برند خودروهای برقی تسلا با تولید خودروهای رقابتی و تکنولوژی محور در حال تغییر جهان است. ایلان ماسک همچنین پشت SpaceX نیز قرار دارد که به روشی مشابه، بخش اکتشاف فضایی و اینترنت ماهواره‌ای را تغییر داده است. از ماه اکتبر، ایلان ماسک پس از مدت‌ها تلاش برای به دست آوردن رسانه اجتماعی توییتر، اکنون در راس مدیریت این پلتفرم قرار گرفته است.

خرید این رسانه اجتماعی پس از ماه‌ها درگیری حقوقی، تسلیم شدن و جنجال‌های فراوان اتفاق افتاد. ماسک در ماه آوریل پیشنهادی ۴۴ میلیارد دلاری ارائه کرد و در ماه ژوئن از این معامله منصرف شد. او ادعا کرد که نگران تعداد حساب‌های جعلی این پلتفرم است. مدیران توییتر در تلاشی جدی، ایلان ماسک را به دادگاه کشیدند تا وی را مجبور به حفظ توافق و پایبندی به معامله کنند. به گفته برخی از تحلیلگران بازار، مشکلات متعدد مربوط به توییتر برخی از دلایل کاهش ارزش سهام تسلا بوده است.

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست

به گفته خبرگزاری GizChina، کل این روند پر از جنجال و حواشی زیادی بود و آن‌ها به محض اینکه ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل شرکت شروع به کار کرد، به سمت خود ادامه دادند. با این حال این مدیر اجرایی، تعداد از مدیران و حجم زیادی از کارمندان را اخراج کرد و تغییرات ساختاری گسترده‌ای را در این شرکت اعمال نمود. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دستگاه اجرایی حقوق یک ماه کارمندان را به برخی از کارکنان پرداخت نکرده است. اکنون همه چیز وضعیتی پایدار دارد، اما آسیب زیادی به پیکره این پلتفرم اجتماعی وارد شده است.

به گفته دن ایوز، از سرمایه‌گذاری والبوش، پلتفرم توییتر به برندهای ایلان ماسک آسیب رسانده و ضرر بزرگی برای سهام تسلا به همراه داشته است.  زیرا ایلان ماسک خود تسلا است و تسلا نیز خود ایلان ماسک است. ایلان ماسک همچنین میلیاردها دلار از سهام تسلا را برای تامین مالی این خرید فروخته است. این موضوع در نهایت باعث شد تا این شرکت ارزش مالی خود را از دست بدهد. تسلا همچنین از فراخوان‌ها و مسائل دیگر نیز آسیب زیادی دیده بود. در حال حاضر، ما نمی‌دانیم که آیا این یک تغییر دائمی است یا فقط یک وضعیت ضرر موقت. اما باید به دنبال ایلان ماسک و ماجراهای او باشیم. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان