حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو Find N2 رسما معرفی شد: سبک‌ترین گوشی تاشو افقی با پشتیبانی از قلم

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، برترین‌های ترنجی

اوپو درجریان دومین روز از رویداد سالانه فناوری خود، INNO Day 2022، آخرین نسل از گوشی‌های هوشمند تاشو با نام Find N2 و Find N2 Flip را در چین معرفی کرد. مدل اپل جانشین مستقیم Find N سال گذشته محسوب شده، درحالی‌که دومی یک مدل کاملا جدید با طراحی عمودی است.

اوپو Find N2

Find N2 مدل رده‌بالاتری بین این دو گوشی است و از طراحی افقی یا کتابی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند تاشو دارای طراحی تاشو به سمت داخل برای نمایشگر اصلی خود است درحالی‌که پنل خارجی شامل یک نمایشگر کوچک‌تر می‌باشد. در قسمت پشتی یک دوربین سه‌گانه با نام تجاری Hasselblad وجود دارد. ابعاد این دستگاه معادل 132.2×72.6×14.6 میلی‌متر و وزن آن نیز 237 گرم است که آن را به سبک‌ترین گوشی تاشو افقی حال‌حاضر دنیا تبدیل می‌کند. همان‌طور که گفته شد، ضخامت این دستگاه در حالت بسته 14.6 میلی‌متر و در حالت باز 7.4 میلی‌متر است.

نکته جالب اینجاست که برخی از گوشی‌های هوشمند با فرم طراحی معمولی مانند آیفون 14 پرو مکس اپل، با وزن 240 گرمی، 3 گرم سنگین‌تر از گوشی تاشو اوپو می‌باشند.

قاب فلزی آنودایزشده در سه سبک ارائه می شود؛ سفید مات و سبز نعنایی (این‌ها دارای جنس پشتی شیشه‌ای هستند) و یک گزینه مشکی با چرم گیاهی. همچنین نسل دوم لولای این دستگاه بسیار بهبود یافته است. این لولا اکنون قطعات کمتری دارد و از مواد پیشرفته مانند فیبر کربن و آلیاژی با مقاومت بالا استفاده می‌کند. همه این‌ها به کاهش وزن گوشی کمک شایانی کرده است.  طراحی جدید لولا همچنین چین‌خوردگی را تا 67 درصد کاهش داده و باعث می‌شود کمتر دیده شود. این لولا می‌تواند هر زاویه‌ای را بین 45 درجه و 125 درجه نگه دارد که چندین مورد استفاده دارد.

اوپو Find N2

اوپو Find N2

اوپو Find N2 یک نمایشگر داخلی عریض 7.1 اینچی با نسبت‌تصویر 9.6:9، رفرش‌ریت 120 هرتزی LTPO، وضوح 1920 در 1792 پیکسل و روشنایی 1550 نیت را داراست، درحالی‌که نمایشگر بیرونی یک پنل 5.54 اینچی با وضوح +Full HD و نسبت‌تصویر 17.7:9 است که روشنایی 1350 نیت را به‌همراه محافظ Gorilla Glass Victus ارائه می‌کند. هر دوی این نمایشگرها از نوع AMOLED بوده و از +HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

همچنین، اوپو یک لایه ضد انعکاس روی نمایشگر قرار داده است تا خوانایی صفحه را در شرایط نور محیطی زیاد حتی در تنظیمات روشنایی کمتر بهبود بخشد. هر دو نمایشگر از حسگرهای رنگی برای تنظیم تصاویر با توجه به شرایط نوری استفاده می‌کنند.

Find N2 در داخل به تراشه نسل پیشین کوالکام یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز شده است که با 12 یا 16 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود. این گوشی پرچمدار جدید همچنین از یک باتری 4520 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع تا 67 وات بهره می‌برد. اوپو ادعا می‌کند این دستگاه قادر به شارژ 100% در 42 دقیقه است. متأسفانه، شارژ بی‌سیم برای این گوشی درنظر گرفته نشده است.

در پشت، Find N2 دارای ترکیب دوربین سه‌گانه است که شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی Sony IMX890، یک لنز فوق‌عریض با سنسور 48 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو با سنسور 32 مگاپیکسلی و فیلتر RGBW است که زوم اپتیکال 2 برابر را ارائه می‌دهد. درهمین‌حال، در قسمت جلویی هر دو نمایشگر داخلی و خارجی، شاهد استفاده از یک سنسور 32 مگاپیکسلی هستیم که اولی در گوشه‌ی سمت چپ و بالای پنل نمایشگر داخلی قرار گرفته درحالی‌که در نمایشگر خارجی، در مرکز پنل تعبیه شده است. این دستگاه همچنین دارای ISP اختصاصی اوپو است که MariSilicon X نام دارد و با همکاری Hasselblad توسعه یافته است.

حالت حرفه‌ای از الگوریتم‌هایی برای مطابقت با رنگ طبیعی Hasselblad استفاده می‌کند. حالت Xpan از دوربین پانوراما الهام گرفته شده است که از فیلم 35 میلی‌متری استفاده کرده اما با نسبت تصویر گسترده عکس‌برداری می‌کنند.

مشخصات اوپو Find N2

مشخصات اوپو Find N2

این دستگاه همچنین ColorOS 13 مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید 13 را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند. اوپو برای جدیدترین گوشی تاشو خود برخی از ویژگی‌های جالب نرم‌افزاری را درنظر گرفته است که به بهبود عملکرد گوشی درهنگام کار کردن با آن کمک می‌کند. این دستگاه همچنین از قلم مخصوص Oppo Pen پشتیبانی می‌کند.

Oppo Find N2 به زودی در چین به‌فروش می‌رسد، اما درحال‌حاضر خبری در مورد عرضه جهانی آن وجود ندارد. قیمت این دستگاه در مدل 12/256GB معادل 8,000 یوان (1,145 دلار) و در مدل 16/512GB معادل 9,000 یوان (1,290 دلار) می‌باشد.

نظر شما پیرامون گوشی تاشو اوپو Find N2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی