حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازدید تیم کوک از ژاپن و قدردانی وی از سونی بابت توسعه سنسور دوربین پیشرفته برای آیفون

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها، سونی

تیم کوک امروز و درجریان حضور اخیر خود در کشور ژاپن، به‌طور علنی به مشارکت بلندمدت سونی با اپل در ایجاد حسگرهای دوربین پیشرفته برای مدل‌های متوالی آیفون برای بیش از یک دهه ادای احترام کرد.

بازدید تیم کوک از ژاپن و قدردانی از سونی

کوک در توییتی که درجریان بازدید از مرکز توسعه دوربین سونی در کوماموتو ژاپن منتشر کرد، مشارکت موفقیت‌آمیز این شرکت با اپل برای ایجاد «سنسورهای دوربین پیشرو در جهان برای آیفون» را تأیید کرده و از تیم حاضر در این مرکز تشکر کرد.

اپل معمولاً سازندگان خاص قطعات سخت‌افزاری مورداستفاده در آیفون‌ها را فاش نمی‌کند، اما استفاده آن از سخت‌افزار دوربین سونی مدت‌هاست که توسط پیروان نزدیک زنجیره تأمین این شرکت آشکار شده است.

طبق گزارش‌ها، اپل از سنسور دوربین سونی برای آیفون 6 استفاده کرده است و کالبدشکافی سخت‌افزارهای بعدی توسط شرکت‌هایی مانند iFixit، اجزای ساخت سونی را در مدل‌های پی‌درپی آیفون شناسایی کرده است.

توییت کوک نشان می‌دهد که همکاری اپل با سونی همچنان قوی است و شایعات مربوط به آن از هم‌اکنون نشان‌دهنده مشارکت این شرکت ژاپنی در محصولات آینده اپل می‌باشد. به‌عنوان‌مثال، طبق گزارش ماه نوامبر Nikkei، مدل‌های آیفون 15 سال آینده به جدیدترین حسگرهای تصویر سونی مجهز خواهند شد.

بازدید تیم کوک از ژاپن و قدردانی از سونی

بازدید تیم کوک از ژاپن و قدردانی از سونی

در مقایسه با سنسورهای استاندارد، سنسور تصویر سونی سیگنال اشباع را در هر پیکسل دو برابر می‌کند و به دوربین اجازه می‌دهد تا نور بیشتری را برای کاهش نوردهی کم و بیش از حد دریافت کند. این نشریه ادعا کرد که سنسور دوربین جدید حتی با نور پس‌زمینه قوی می‌تواند بهتر از چهره افراد عکس بگیرد.

اپل درحال کار بر روی یک لنز تله‌فوتو پریسکوپی است که قابلیت‌های زوم اپتیکال آیفون 15 پرو را بهبود می‌بخشد و امکان زوم اپتیکال تا 10 برابر را برای مطابقت با برخی از تلفن‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار فراهم می‌کند. فناوری حسگر تصویر سونی احتمالاً برای دوربین Wide که اپل آن را دوربین “اصلی” آیفون می‌داند، استفاده می‌شود؛ زیرا اپل معمولاً از فناوری متفاوتی برای هر لنز استفاده می‌کند.

همچنین برای سال آینده، انتظار می‌رود سونی یک نمایشگر OLED روی سیلیکون (OLEDoS) که به‌عنوان micro-OLED نیز شناخته می‌شود، برای نسل اول هدست واقعیت ترکیبی این شرکت عرضه کند.

نظر شما درباره بازدید تیم کوک از ژاپن و قدردانی وی از سونی بابت توسعه سنسورهای دوربین پیشرفته آیفون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی