حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو تراشه MariSilicon Y را رسما معرفی کرد: صدای بدون افت کیفیت برای هدفون‌ها

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، پردازشگرها

کمپانی اوپو در روز اول رویداد ویژه فناوری INNO DAY 2022، اولین نسل از تراشه سفارشی صوتی خود با نام MariSilicon Y را معرفی کرد. این چیپست بلوتوثی از فرایند تولید N6RF استفاده کرده و پهنای باند بلوتوث را تا 50 درصد افزایش می‌دهد. این تراشه همچنین دارای یک NPU اختصاصی است و می‌تواند صدای بدون افت کیفیت را با نرخ 24 بیت/192 کیلوهرتز منتقل کند.

تراشه MariSilicon Y اوپو

اوپو پس از معرفی اولین NPU تصویربرداری سفارشی خود، MariSilicon X، از دومین تراشه داخلی با نام MariSilicon Y را رونمایی کرده است. MariSilicon Y یکی از اولین چیپست‌هایی است که این شرکت از آن استفاده می‌کند. فناوری پردازش پیشرفته N6RF، بسته جدید Pro Bluetooth را به کاربران ارائه می‌دهد که پهنای باند بلوتوث را تا 50 درصد در مقایسه با سایر محصولات پیشرفته بلوتوثی در بازار افزایش می‌دهد.

این تراشه مجهز به فناوری کدک URLC ویژه و یک NPU اختصاصی با حداکثر 590 GOPS قدرت محاسباتی روی دستگاه است. ازطریق بلوتوث، MariSilicon Y می‌تواند صدای فوق‌العاده شفاف و بدون افت کیفیت را با نرخ 24 بیت/192 کیلوهرتز منتقل کند و کیفیت صوتی مشابه اتصال سیمی را با مزایای اتصال بی‌سیم به کاربران ارائه دهد. این به کاربران اجازه می‌دهد تا با هدفون‌ها و ایربادزها از بالاترین کیفیت صدای دیجیتال لذت ببرند.

تراشه MariSilicon Y اوپو

تراشه MariSilicon Y اوپو

تراشه MariSilicon Y همچنین از فرآیند N6RF استفاده می‌کند که دو نسل جلوتر از فرآیند 16 نانومتری است که توسط اکثر تراشه‌های RF استفاده می‌شود و بازده انرژی ترانزیستورهای RF را تا 66 درصد افزایش داده و اندازه آن‌ها را تا 33 درصد کاهش می‌دهد. NPU اختصاصی در سمت انتهایی تراشه 590 میلیارد محاسبه در ثانیه را ارائه می‌دهد و اولین فناوری جداسازی صدا را در سمت انتهایی گوشی، مشابه صدای فضایی، به کاربران ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر این، MariSilicon Y از فناوری تطبیقی نرخ کد پویا پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به‌طور خودکار و انعطاف‌پذیر نرخ کدک را در محدوده 80Kbps-10Mbps تنظیم کند و صدای پایدار و بدون تداخل را در محیط‌های شلوغ یا اتاق‌های مطالعه ساکت ارائه دهد. این تضمین می‌کند که کاربران همیشه صدایی با کیفیت بالا را تجربه کنند.

نظر شما درباره نسل اول تراشه MariSilicon Y اوپو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی