حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مزیت های هاست ابری رانفلر که کسی نمی‌خواهد بدانید!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر بخواهیم خیلی بی‌تعارف و ترنجی با شما صحبت کنیم، باید بگوییم ابداع هاست ابری یکی از بهترین فکرهایی است که تا به حال به سر متخصصان و مهندسان رایانه زده است! هاست‌های ابری از زمان معرفی تکنولوژی آن‌ ها، به خصوص میان برنامه‌ نویسان، روز به روز محبوب‌ تر شده‌اند. یک پلتفرم ابری برای برنامه‌ نویسان این امکان را فراهم می‌کند تا به جای سر و کله زدن با کانفیگ‌ های اعصاب‌ خوردکن سرورها و دردسرهای خاص آن‌ها، فقط روی توسعه پروژه‌ی خود تمرکز کنند و علاوه بر آن، پول کمتری هم پرداخت کنند!

در حال حاضر سرویس‌های ابری پرشماری در ایران و خارج از کشور در حال فعالیت و ارائه‌ی سرویس هستند. سرویس‌هایی که تنها در کلمه‌ی «ابری» در نام خود با یکدیگر اشتراک دارند و قیمت، کیفیت و جزئیات محصول آن‌ ها از زمین تا زیر زمین با یکدیگر تفاوت دارند. من در این مقاله‌ی مهمان در ترنجی به شما پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مقاله با من باشید تا بفهمید چرا شما هم باید به جمع کسانی بپیوندید که وقتی از شما می‌پرسند «کدوم هاست ابری رو بهتره که تهیه کنم»؟ بلافاصله بگویید  « برو سمت رانفلر  »

هاست ابری چیست

معنای کلمه‌ی Cloud در کلاد هاستینگ یا همان هاست (میزبان) ابری ، تقسیم منابع مورد نیاز برای اجرای یک برنامه میان چندین سرور مختلف است. با وجود این که چنین چیزی ممکن است برای برخی افراد نا آشنا با حوزه کمی عجیب به نظر برسد، بد نیست بدانید همه‌ی کاربران اینترنت بدون آن که بدانند، سال‌ هاست که در حال استفاده از سرویس‌های ابری هستند. کجا؟ تقریبا همه جا!

شاید نه تمام ‌App ها، ولی بیشتر اپلیکیشن‌ های بین‌المللی سال‌هاست که روی سرور های ابری فعال هستند. به همین دلیل است که تقریبا هیچکدام از ما، هیچ وقت مشکل داون شدن این دامنه‌ها، مثل گوگل را، تجربه نکرده‌ایم. یک «ابر» یا Cloud چند سرور هستند که تحت پروتکل جهانی وب با یکدیگر در ارتباط بوده و منابع خود را به اشتراک می‌گذارند. چنین امکانی تنها با استفاده از نرم‌افزار های مجازی‌ سازی امکان‌پذیر شده است. نرم‌افزار هایی که شاید قبلا از نمونه‌های ابتدایی و ساده آن‌ها روی رایانه شخصی خود استفاده کرده باشید. خصوصا اگر قبلا، برای نصب برخی بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزار های کرک شده به ساخت درایو مجازی نیاز داشته بوده باشید.

در واقع سرویس‌های ابری، رایانه‌هایی هستند که روی آن‌ها نرم‌افزارهای لازم برای چنین کاری نصب شده است. این نرم‌ افزارها معمولا از مدل‌های زیرساخت به عنوان سرویس IaaS و دیگر امکانات مشابه برای چنین کاری استفاده می‌کنند.

مزیت های بزرگ هاست ابری رانفلر چیست؟

استفاده از هاست‌های ابری مزیت‌های خیلی بزرگی دارد که می‌توانی بزرگی آن را از نوشته‌هایی که جلوی هر دایره نوشته ام، حدس بزنید! مهمترین مزیت‌های هاست‌های ابری شامل این موارد می‌شوند.

  • • در مافیا می‌گویند «اگر می‌خواهی دشمنت را نابود کنی، به نقطه ضعف او ضربه بزن»! خوشبختانه مافیا نمی‌تواند به هاست‌های ابری صدمه‌ای برند؛ چرا که حتی در صورت از کار افتادن یکی از سرورها، بقیه جای آن را پر می‌کنند. به همین دلیل سرورهای ابری، امن، مطمئن و قابل اتکا هستند.
  • • یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «هنوز آن قدر ثروتمند نشده‌ام که هاست ابری نخرم»! هاست‌های ابری در مقایسه با سرورهای مجازی یا اختصاصی، خصوصا در وب‌سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند و نمی‌توانند از هاست‌های اشتراکی استفاده کنند، بهترین گزینه به شمار می‌روند. با خرید هاست ابری، چه از رانفلر و چه از کلادفلر، می‌توانید هزینه‌های نگهداری از سخت‌افرارهای سرور را به گردن خود هاست‌ها بیندازید! هزینه‌ای که گمان نمی‌کنم کسی در رانفلر از به عهده گرفتن آن شکایتی داشته باشد.
  • • به دلیل سرعت بالای سرور های ابری، کلادها بهترین انتخاب برای نرم‌ افزار های آنلاین محسوب می‌شوند. نرم‌افزار هایی که با نام اپلیکیشن‌های تحت وب، سال‌هاست در اینترنت در حال یکه‌ تازی هستند. البته به اشتراک گذاری دیتا، میزبانی وب‌ سایت و یا برخی استفاده‌های دیگر هم از کاربرد های مهم سرویس‌های ابری به شمار می‌روند.
  • • اگر تا به حال با دقت به هزینه‌های سرورهای اختصاصی یا اشتراکی نگاهی انداخته باشید، متوجه می‌شوید که معمولا هزینه‌های جابه‌جایی میان پلن‌های متفاوت این اشتراک‌ها، بیشتر به تنبیه مشتریان مردد میان دو پلن می‌ماند تا هزینه تغییر سرویس! هاست ابری اینجا هم مزیت ویژه‌ای نسبت به دیگر هاست‌های عادی دارد که به نام مقیاس‌پذیری شناخته می‌شود. امکانات و منابع هاست‌ های ابری به راحتی و با حداقل هزینه قابل ارتقا هستند. بنابراین اگر تصمیم دارید برنامه‌ی خاصی مثل کمپین‌های تبلیغاتی را تدارک ببینید، می‌توانید روی ابرها برای صعود حساب باز کنید!
  • • خیلی از شرکت‌ های میزبانی وب، به جز سرویس های عادی خود سرویس‌های رایگان هم ارائه می‌کنند. پس چرا همه، حتی برنامه‌نویسان تازه‌کار هم، برای پروژه‌های جدی خود از این سرویس‌ها استفاده نمی‌کنند؟ دلیل اصلی این موضوع، اهمیت پشتیبانی فنی و  پاسخگویی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته است. آیا رانفلر هم پشتیبانی شبانه‌روزی برای کاربران خود فراهم می‌کند؟ می‌توانید برای بررسی این موضوع خودتان در هر زمانی که فکر می‌کنید کسی گوشی را برنمی‌دارد، به آن‌ها تلفن زده و یا در سایت، تیکت بزنید.
  • • بس نیست؟

امکانات هاست ابری رانفلر

وقتی صحبت از کاربردهای سرویس‌های ابری می‌کنیم، بهتر است کمی جزئی‌ تر راجع به امکانات آن‌ها صحبت کنیم. هر چه نباشد، مخاطب ما در این مقاله برنامه‌نویسان خسته از مشکلات عجیب و غریب سرورهای عادی و یا کلادهای بی‌کیفیت ولی پر سر و صدا است.

پروژه رانفلر یکی از پروژه های جدید ابری کشور بوده که توسط شرکت پارس وب سرور  با سابقه 12 ساله ارائه شده است. این سرویس ابری بر بستر کوبرنتیز و داکر و از تجمیع 8 سرور مجزا در حال حاضر ساخته شده است. یکی از مزیت‌های جالب کلاد رانفلر، امکان انتخاب کلاستر مد نظر هنگام خرید سرویس است.

سرویس رانفلر تمامی زبان‌ های برنامه‌نویسی و فریم‌ ورک‌ ها، مثل سرویس‌های ابری نود جی اس NodeJS، پایتون Python و لاراول Laravel را پشتیبانی می‌کند. آپلود پروژه در سرویس رانفلر با استفاده از CLI انجام شده که برای آن باید ابتدا باید روی سیستم خودتان Python و pip را نصب داشته باشید. با نصب این برنامه‌ها، توسط مخزن pip به CLI دسترسی داشته و می‌توانید با دستور pip install runflare سرویس CLI رانفلر را نصب کنید.

چرا کسی درباره هاست ابری رانفلر صحبت نمی‌کند؟

با تمام این ویژگی‌ها، چرا همه از هاست‌های ابری استفاده نمی‌کنند؟ در واقع هاست ابری با وجود مزیت‌ های خارق‌العاده، برخی نقاط ضعف خاص خود را هم دارند که باعث می‌شود برای همه مناسب نباشند.

  • • برخی اپلیکیشن‌ ها و وب‌سایت‌ ها، مثل وب‌ سایت‌های دولتی حاوی اطلاعات حساسی هستند که باید علاوه بر محافظت سایبری، از آن‌ها به صورت فیزیکی هم حفاظت شود. به همین دلیل هاست‌های ابری که اطلاعات را پاره پاره و در نقاط مختلفی نگه‌ داری می‌کنند، ممکن است موجب آسیب‌ پذیری در برابر سارقان اطلاعات شوند. البته این به شرطی است که این سارق، بتواند به ساختمان هاست نفوذ کرده و به صورت فیزیکی اطلاعات را سرقت کند!
  • • وقتی از امنیت اطلاعات سرور صحبت می‌کنیم، یکی از مهمترین نکات آن، تهیه‌ی بکاپ فیزیکی در اطلاعات است. در هاست‌های ابری نسخه‌های پشتیبان هم به صورت مجازی تهیه می‌شوند که تا زمان دانلود همه‌ی آن و نگهداری به صورت فیزیکی، این پشتیبان‌ ها هم تحت ریسک محسوب می‌شوند. پیش‌ بینی این که چه اتفاقی ممکن است منجر به از بین رفتن تمام سرورهای کلاد شوند هم معماییست که حل آن را به عهده‌ی خود شما می‌گذاریم.

البته در کنار این مسائل، تازه کار بودن هاست‌ های رانفلر در کنار تبلیغات محدود آن باعث شده است تا رانفلر خیلی میان کاربران مشهور نباشد. با این حال، شما الان با ان آشنا شده‌ اید! پیشنهاد می‌کنیم تا همین الان به سایت رانفلر سر بزنید و در صورت پیدا کردن سرویس مناسب خود، رانفلر را برای اولین بار امتحان کنید!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات